Waarom Personal Branding belangrijk is voor non-profitorganisaties
Het is een vraag die het beantwoorden waard is. Zal een non-profitorganisatie, in de overvolle wereld van marketeers en adverteerders waar honderden en duizenden merken dagelijks strijden om onze aandacht, bijdragen aan dit lawaai met een ander merk? Een donatie link online promoten is dus eigenlijk niet genoeg?
Het wordt nog belangrijker om het antwoord op deze vraag te onderzoeken als we terugkijken en zien dat non-profitorganisaties altijd gedijen en een betrouwbare positie van het publiek genoten zonder enige persoonlijke merken te hebben. Amnesty International, World Wildlife Fund zijn enkele van de meest bekende voorbeelden. Dus heeft personal branding een plaats in de wereld van non-profitorganisaties?
Wat is er veranderd in online fondsenwerving de laatste jaren?
Om eerlijk te zijn, ja er is veel veranderd in de wereld van fondsenwerving. Dingen zijn al een tijdje aan het veranderen. De veranderende economie en de veranderende demografische gegevens van de consument hebben ertoe geleid dat de bestaande donorbasis voor veel goede doelen langzaam is uitgehold. Millennials en Generation Z hebben babyboomers vervangen als de snelst groeiende consumentenbasis en welke financieringsstrategieën voor de boomers werkten niet voor deze jongere, meer digitaal actieve en sociaal betrokken potentiële donoren.
Deze jonge demografische consument is meer geïnteresseerd in mensen dan in bedrijven / organisaties. Een lijst met de meest gevolgde Twitter-accounts laat zien dat het volgende voor mensen veel hoger was dan het volgende voor bedrijven of organisaties. Aangezien liefdadigheidsinstellingen nieuwe manieren leren om een beroep te doen op deze nieuwe markt, wordt de noodzaak om een persoonlijk merk op te richten steeds belangrijker. Belangrijk dus om een persoonlijk te zijn en niet voor een corporate communicatie te gaan.
Wanneer dit effectief wordt gedaan, wordt personal branding een verlengstuk van uw passie voor uw non-profitorganisatie. Via uw persoonlijke merk kan alles wat u doet, zegt of deelt de boodschap van uw non-profitorganisatie versterken. Maar als ze niet goed worden afgehandeld, krijgen uw acties het potentieel om de reputatie van uw NGO te schaden. Donorbox is uw persoonlijke verlengstuk en helpt u graag om online meer donaties op te halen met een persoonlijke twist.
In dit artikel zullen we in detail delen waarom personal branding de meest effectieve engagement- en marketingtool is voor uw non-profitorganisatie en essentieel om te gedijen in de huidige markt.
Het geeft een persoonlijke stem aan uw non-profitorganisatie, waardoor mensen op hun beurt emotioneel contact maken met het verhaal dat u vertelt.
Als uw ngo bijvoorbeeld voor kansarme kinderen werkte, met een persoonlijk merk, zal het worden geïdentificeerd als een goed doel dat wordt gerund door een geliefde, vriendelijke en enthousiaste leraar die gepassioneerd is om studenten de nodige briefpapier te bieden om hen te helpen bij hun studie . En met een beetje hulp kunnen ze zelfs nieuwe laptops, beter leermateriaal en misschien zelfs mogelijkheden voor universitair onderwijs krijgen.
Wanneer mensen zich bewust worden van de passie en het verhaal achter een onderneming, raken ze er emotioneel in geïnvesteerd en zullen ze eerder bijdragen aan de oorzaak ervan. Hoewel de kernmissie van een non-profitorganisatie de sleutel is tot het betrekken van supporters, vereist het digitale tijdperk dat uw eigen kernpassies worden afgestemd op die van uw non-profitorganisaties om een effectievere en langduriger boodschap naar huis te sturen.