Blog Categorieën

5 meest waardevolle manieren om uw content te versterken

Vraag: Welke tactiek verbetert de kwaliteit van uw content, verhoogt het verkeer en maakt marketing veel leuker?

Antwoord: Collaboratieve content marketing.
Denk er eens over na. Het is eenzaam om te gaan zitten, dag na dag, week na week, het ene artikel na het andere eruit te pompen. Het is ook saai. En een beetje triest.
Denk maar aan al die duizenden bloggers die alleen in een thuiskantoor zitten, met hun vingers op het toetsenbord, die woorden uit een 12-punts Arial tikken. Een andere dag, een andere post.
Oké, ik geef toe, dat ben ik nu.
Maar het is niet alles wat ik doe. Ik nodig ook anderen uit in mijn schrijven en inhoud. Ik reik de mensen de hand. Ik werk mee aan mijn content marketing. En het is mijn favoriete deel van het werk.
Ik heb het niet alleen over het samenwerken met mensen binnen het bedrijf (maar ja, Amanda is een geweldige redacteur en een belangrijk ingrediënt in al onze marketing). Ik heb het over het samenwerken met mensen van buitenaf. Experts van over de hele wereld. Vrienden, beïnvloeders en bondgenoten.
Waarom het geweldig is om samen te werken met externe experts…
Hier zijn de voordelen van het betrekken van andere mensen bij uw contentmarketingproces:

Ze maken uw content beter.

Hun wijsheid, expertise en inzichten zijn goud waard. En een paar van hun nuggets kunnen serieuze waarde toevoegen aan uw stuk. Het is ook een frisse stem die dat eentonige ding dat u op het punt stond te publiceren, verbreekt.
“De connecties die je legt tussen anderen die op één lijn zitten rond een gemeenschappelijk thema zijn ook internetgoud. Je creëert een opwaartse spiraal van steun en laat een waardevol netwerk groeien” – Susan Noyes, oprichter, Make It Better Media
Ze kunnen helpen om het verkeer te stimuleren.
Uw medewerkers hebben ook een publiek. En aangezien ze hebben bijgedragen aan uw stuk, zullen ze het waarschijnlijk delen. De technische term hiervoor is ego bait. Maar het is beter om het zo te zien.
“Een bondgenoot in de creatie is een bondgenoot in de promotie.”
Klik op Tweet
“Tuurlijk, het mag dan wel ego-aas zijn, maar als je je gaat afvragen ‘wie heeft mijn volgende klant als hun CURRENT klant?’ zul je bereidwillige medewerkers vinden die de kracht hebben om je bedrijf te laten groeien,” – Andrew Davis, akadrewdavis.com
Ze maken marketing leuker.
En dat is belangrijk. Misschien zijn er in onze industrie geen ongelukken met vorkheftrucks aan de orde van de dag. Maar er is een reëel risico op een burn-out. Laten we eerlijk zijn, het is veel werk om 2,5 miljoen berichten te publiceren…elke …enkele …dag!
Dus alles wat plezierig is, is een goede zaak. En werken met anderen houdt het interessant. Daar zijn vrienden voor.

Vergeet niet om het leuke rapport in je Analytics te controleren!

Dus nu weten we het geheim om van onze banen te houden en tegelijkertijd beter tevreden te zijn met meer verkeer, laten we in de praktische details springen.
“Samenwerking brengt je van achter je computer om relaties op te bouwen van mens tot mens. Wees niet verlegen. Onthoud wat je moeder je geleerd heeft – Wees beleefd, glimlach en let op je manieren!” – Heidi Cohen, actionablemarketingguide.com
Vijf manieren om samen te werken in contentmarketing
Er zijn er waarschijnlijk meer dan vijf, maar hier zijn de grote die je het vaakst zult zien. Ik zal deze op een rijtje zetten, van de eenvoudige en snelle tot de volledige samenwerking.
1. De “Quote and Mention”
Deze gaat meer over het delen van inhoud dan over co-creatie. En het is heel eenvoudig. Terwijl je een artikel schrijft, voeg je een citaat toe dat ergens door iemand is geschreven. Het citaat moet het schrijven versterken, inzicht of bewijs toevoegen.
Als je nu het stuk publiceert, laat je ze weten dat je ze geciteerd hebt met de hoop dat ze het zullen delen.
Vaak laat je het hen weten door ze te taggen in een sociale post, zodat ze het zien in hun mededelingen.
“Een goed citaat deelt inzicht, anekdotes, instructies of aanmoedigingen. Inzicht helpt de lezer iets beter te begrijpen. Anekdotes zijn persoonlijke verhalen of ervaringen. Instructies geven de lezer de volgende stappen, en aanmoediging stelt de lezer gerust dat het goed gaat met de vooruitgang” – Kadesha Smith, oprichter en CEO van CareContent.
Het nadeel is dat ze niet verwachtten genoemd te worden, ze zijn niet echt geïnvesteerd in de inhoud, dus ze zullen waarschijnlijk niet veel moeite doen om het te delen.

Toch kun je dit op een paar manieren effectiever maken.

Het selecteren van mensen om te citeren op basis van de waarschijnlijkheid dat ze zullen delen en het bereik van hun sociale volgers
Heel gracieus zijn als je ze noemt. Voeg een persoonlijk tintje toe. Probeer e-mail indien van toepassing.
“De Beatles wisten het. Zo ook The Everly Brothers, Simon en Garfunkel en zelfs Sonny en Cher. Je maakt betere muziek als je meewerkt. Content marketeers kunnen het idee op zoveel manieren toepassen om meer dwingende inhoud te creëren, hun publiek uit te breiden en betekenisvolle relaties op te bouwen”. – Barry Feldman, Feldman Creative
2. 2. De bijdragequote
Deze is mijn favoriet. Het is een snelle, vriendelijke manier om je inhoud te upgraden. Terwijl je schrijft, kijk uit voor zwakke plekken. Waar heb je een claim ingediend die ondersteuning nodig heeft? Waar is je artikel saai?
Vraag: Welke tactiek verbetert de kwaliteit van uw content, verhoogt het verkeer en maakt marketing veel leuker?
Antwoord: Collaboratieve content marketing.
Denk er eens over na. Het is eenzaam om te gaan zitten, dag na dag, week na week, het ene artikel na het andere eruit te pompen. Het is ook saai. En een beetje triest.
Denk maar aan al die duizenden bloggers die alleen in een thuiskantoor zitten, met hun vingers op het toetsenbord, die woorden uit een 12-punts Arial tikken. Een andere dag, een andere post.

Oké, ik geef toe, dat ben ik nu.

Maar het is niet alles wat ik doe. Ik nodig ook anderen uit in mijn schrijven en inhoud. Je reikt de mensen de hand. Ik werk mee aan mijn content marketing. En het is mijn favoriete deel van het werk.
Ik heb het niet alleen over het samenwerken met mensen binnen het bedrijf (maar ja, Amanda is een geweldige redacteur en een belangrijk ingrediënt in al onze marketing). Ik heb het over het samenwerken met mensen van buitenaf. Experts van over de hele wereld. Vrienden, beïnvloeders en bondgenoten.
Waarom het geweldig is om samen te werken met externe experts…
Hier zijn de voordelen van het betrekken van andere mensen bij uw contentmarketingproces:

Ze maken uw content beter.

Hun wijsheid, expertise en inzichten zijn goud waard. En een paar van hun nuggets kunnen serieuze waarde toevoegen aan uw stuk. Het is ook een frisse stem die dat eentonige ding dat u op het punt stond te publiceren, verbreekt.
“De connecties die je legt tussen anderen die op één lijn zitten rond een gemeenschappelijk thema zijn ook internetgoud. Je creëert een opwaartse spiraal van steun en laat een waardevol netwerk groeien” – Susan Noyes, oprichter, Make It Better Media
Ze kunnen helpen om het verkeer te stimuleren.
Uw medewerkers hebben ook een publiek. En aangezien ze hebben bijgedragen aan uw stuk, zullen ze het waarschijnlijk delen. De technische term hiervoor is ego bait. Maar het is beter om het zo te zien.

“Een bondgenoot in de creatie is een bondgenoot in de promotie.”

Klik op Tweet
“Tuurlijk, het mag dan wel ego-aas zijn, maar als je je gaat afvragen ‘wie heeft mijn volgende klant als hun CURRENT klant?’ zul je bereidwillige medewerkers vinden die de kracht hebben om je bedrijf te laten groeien,” – Andrew Davis, akadrewdavis.com
Ze maken marketing leuker.
En dat is belangrijk. Misschien zijn er in onze industrie geen ongelukken met vorkheftrucks aan de orde van de dag. Maar er is een reëel risico op een burn-out. Laten we eerlijk zijn, het is veel werk om 2,5 miljoen berichten te publiceren…elke …enkele …dag!
Dus alles wat plezierig is, is een goede zaak. En werken met anderen houdt het interessant. Daar zijn vrienden voor.

Vergeet niet om het leuke rapport in je Analytics te controleren!

Dus nu weten we het geheim om van onze banen te houden en tegelijkertijd beter tevreden te zijn met meer verkeer, laten we in de praktische details springen.
“Samenwerking brengt je van achter je computer om relaties op te bouwen van mens tot mens. Wees niet verlegen. Onthoud wat je moeder je geleerd heeft – Wees beleefd, glimlach en let op je manieren!” – Heidi Cohen, actionablemarketingguide.com
Vijf manieren om samen te werken in contentmarketing
Er zijn er waarschijnlijk meer dan vijf, maar hier zijn de grote die je het vaakst zult zien. Ik zal deze op een rijtje zetten, van de eenvoudige en snelle tot de volledige samenwerking.

1. De “Quote and Mention”

Deze gaat meer over het delen van inhoud dan over co-creatie. En het is heel eenvoudig. Terwijl je een artikel schrijft, voeg je een citaat toe dat ergens door iemand is geschreven. Het citaat moet het schrijven versterken, inzicht of bewijs toevoegen.
Als je nu het stuk publiceert, laat je ze weten dat je ze geciteerd hebt met de hoop dat ze het zullen delen.
Vaak laat je het hen weten door ze te taggen in een sociale post, zodat ze het zien in hun mededelingen.
“Een goed citaat deelt inzicht, anekdotes, instructies of aanmoedigingen. Inzicht helpt de lezer iets beter te begrijpen. Anekdotes zijn persoonlijke verhalen of ervaringen. Instructies geven de lezer de volgende stappen, en aanmoediging stelt de lezer gerust dat het goed gaat met de vooruitgang” – Kadesha Smith, oprichter en CEO van CareContent.
Het nadeel is dat ze niet verwachtten genoemd te worden, ze zijn niet echt geïnvesteerd in de inhoud, dus ze zullen waarschijnlijk niet veel moeite doen om het te delen.

Toch kun je dit op een paar manieren effectiever maken.

Het selecteren van mensen om te citeren op basis van de waarschijnlijkheid dat ze zullen delen en het bereik van hun sociale volgers
Heel gracieus zijn als je ze noemt. Voeg een persoonlijk tintje toe. Probeer e-mail indien van toepassing.
“De Beatles wisten het. Zo ook The Everly Brothers, Simon en Garfunkel en zelfs Sonny en Cher. Je maakt betere muziek als je meewerkt. Content marketeers kunnen het idee op zoveel manieren toepassen om meer dwingende inhoud te creëren, hun publiek uit te breiden en betekenisvolle relaties op te bouwen”. – Barry Feldman, Feldman Creative
2. 2. De bijdragequote
Deze is mijn favoriet. Het is een snelle, vriendelijke manier om je inhoud te upgraden. Terwijl je schrijft, kijk uit voor zwakke plekken. Waar heb je een claim ingediend die ondersteuning nodig heeft? Waar is je artikel saai?
Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 7 reviews
powered by Google

Contact informatie

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM Den Haag

info@albagora.nl

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status