Blog Categorieën

5 voorbeelden van goede content

5 voorbeelden van goede content

De inhoud is er in alle maten en vormen. Handige how-tos, webinars, whitepapers, roundups en rantsoenen. Maar er is 1 soort content die bijna alles wat je kunt publiceren verplettert.

Initieel onderzoek.

Maar de meeste bedrijven ondernemen nooit actie. Ja, het is werk om een onderzoeksrapport te maken, maar het is niet zo moeilijk als je misschien denkt. Laten we eens kijken waarom onderzoek zo succesvol is en een paar voorbeelden van hoe het past in een content marketing mix.

9 van de 10 bedrijven die oorspronkelijk onderzoek doen, hebben ontdekt dat het krachtig is…
Dat blijkt uit een nieuwe studie van Buzzsumo en Mantis Research. Ik ben niet verbaasd. 56% van de respondenten geeft aan dat hun resultaten aan hun verwachtingen voldoen of deze overtreffen. Slechts 3 procent was teleurgesteld.

Ik ken echt geen andere vorm van content met dit soort resultaten. Waarom werkt het dan zo goed?

“9 van de 10 bedrijven die onderzoek doen, ontdekten dat het effectief is. @MantisResearch

Het is een effectief formaat voor artikelen voor een groot aantal factoren. Hieronder staan er vijf opgesomd:

1. Het is nieuw en One of a Kind

Advies, hints, nieuws, trends, how-tos – ze zijn allemaal al eerder gedaan. Maar origineel onderzoek is nieuw. Het lost dus een probleem op voor marketeers die moeite hebben om zich te onderscheiden: creativiteit en onderscheidend vermogen.

Het LinkedIn Marketing Solutions team ontdekte dat status updates die gegevens hebben samen met een link naar de inhoud 162% meer indrukken vastleggen samen met een 37% hogere click through rate.

3. Kwalitatieve gegevens behoren tot de beide soorten bewijs dat u uw pagina’s kunt verbeteren. De informatie is in staat om uw situatie te maken en kan de conversiepercentages verbeteren.

4. 4. Outreach betrokken bij het zoeken ontwikkelt uw systeem

Telkens wanneer u een outreachinspanning lanceert, verhoogt u de bekendheid van uw merk en van uzelf. U geeft uzelf een reden om met belangrijke connecties te spreken of veel contacten te e-mailen.

5. Het maakt van uw site de belangrijkste bron

Daarom krijgt het onderzoek meer hyperlinks en meer voorraden dan welk ander format voor inhoud dan ook. En links en aandelen zijn het geheim om te zoeken en maatschappelijke, de twee grote bronnen van websiteverkeer. Hier zijn de gegevens…

Analyse van 1.000.000 berichten
Toen Steve Rayson van Buzzsumo 1 miljoen artikelen analyseerde, ontdekte hij dat de inhoud geen tractie krijgt in het zoeken of in de maatschappij. Dat is slecht.

Deze grafiek geeft de grimmige realiteit voor ondernemers aan. De overgrote meerderheid van de artikelen krijgt geen resultaten. Maar natuurlijk, een paar inhoud heeft wel veel aandacht gekregen. Volgens Steve valt dit materiaal in 2 categorieën:

Het regelmatig creëren van opinievormende journalistiek is voor de meesten van ons geen schaalbare keuze, dus we blijven achter met onderzoek sinds het formaat dat consequent beter is dan alle andere. Dus je zou denken dat het heet zou zijn, toch?

Meer dan de helft van de bedrijven gebruikt het eerste onderzoek in hun reclame…
Slechts 47 procent doet het. Ik ben echt verbaasd dat dat getal niet lager was. Maar het is niet verrassend, het is een populairdere manier voor B2B-bedrijven. B2B-bedrijven hebben vaak behoefte aan middle-of-funnel content en gaan dus dieper in op grote thema’s.

³”Slechts 47 procent van de bedrijven maken gebruik van originele onderzoek in hun reclame. @buzzsumo”

Klik op Tweet

Daarom werkt het, maar de meeste bedrijven doen het niet. Waarom niet? Waarschijnlijk is het een kwestie van kennis, tijd en initiatief. Wat voor soort onderzoek als we produceren? Hoe gaan we dan aan de slag?

De rest van dit artikel is een korte handleiding voor het genereren van gecultiveerd initieel onderzoek.

Origineel onderzoek als een format voor artikelmarketing is zo krachtig, dat het gek is dat meer merken het niet doen.

De 5 Soorten initieel onderzoek in contentmarketing
Hier zijn vijf soorten onderzoek die u kunt verhogen uw inhoudelijke mix. Elk heeft zijn eigen voordelen en uitkomsten.

Onderzoek klasse 1: Detecteren en analyseren
Kies uw dataset, verzamel gegevens, onderzoek

In plaats van te doen aan outreach en het creëren van nieuwe info, kunt u eenvoudigweg info vinden in de vrije natuur. De eerder genoemde Buzzsumo/Moz-studie is daar een goed voorbeeld van. Hier is er nog een:

Voorbeeld: Webdesign standaarden

Een klant vroeg me eens wanneer een zoekvak regelmatig op websites voorkomt. Ik was in de verleiding gekomen om een snel antwoord te geven: het hangt ervan af. Maar in plaats daarvan besloten we een beetje onderzoek te doen en het uit te zoeken.

Eerst hadden we een aantal sites nodig om te testen. Dus verhuisden we naar Alexa en pakten een lijst van de top 50 marketing sites. Alexa is hier erg goed in, want ze hebben een lijst van de allerbeste websites in elke klasse.

Stap twee was het vinden van een freelancer om de websites te bekijken die zoekgereedschappen hadden. Maatregel drie, zet de informatie vervolgens om in visuele grafieken (10 taartgrafieken en een rondgaande staafdiagram, zie hieronder). Stap vier, stel het artikel samen: Webdesignstandaarden: 10 Best Practices op de Best 50 Sites .

De post was een schot in de roos en leverde 178 links en 610 aandelen op. Bovendien, het artikel is jacht geoptimaliseerd en rankings voor de uitdrukking “web design standaarden”, zodat het trekt een paar honderd bezoeken per dag en is meer dan 100.000 keer bezocht als het vastgesteld.

Evalueren, analyseren, publiceren, promoten

Je hebt iets geprobeerd. Kan het werken of niet? Alles wat u of uw bedrijf heeft geprobeerd is potentieel publiceerbaar onderzoek, zolang het maar een gegevensfase creëert. Er is een publiek dat uw eigen bevindingen wil bepalen.

Het is een casestudy met een andere invalshoek. Het cruciale punt is om een beslissing te publiceren die relevant is voor een breder publiek. Het gaat niet om jou. Het gaat om de feiten.

Voorbeeld: Kopieer Hackers’ A/B Examenresultaten voor Mad Mimi

Joanna Wiebe en haar medewerkers van Copy Hackers hebben een data-gedreven aanpak om klanten te helpen. Ze voeren tests uit om de resultaten van het werk te beoordelen. Soms drukken ze de resultaten van deze evaluaties af.

Joanna’s case study over de Mad Mimi Pricing Page is een goed voorbeeld. De experimenten die ze uitvoerden resulteerden in een 500% toename van de conversies. Het leverde ook een prachtig, visueel stukje inhoud op.

Dit experiment en de resultaten ervan zijn in verschillende marketingpresentaties naar voren gekomen. Het heeft ook 21 connecties en 107 aandelen opgeleverd.

Onderzoekstype 3: Samenvoegen van bestaande gegevens

Ook hier is de informatie al op de markt. Je hoeft alleen maar te combineren en te analyseren. Wanneer u bestaande onderzoeken en gegevens opnieuw verpakt, vindt u misschien nieuwe metrieken die geloofwaardiger en nuttiger zijn dan de originelen.

Ja, het is een vraag die alle marketeers intrigerend vinden. Nee, het onderwerp komt eigenlijk niet overeen met onze inhoudelijke opdrachtomschrijving (“…praktisch advies over artikelen marketing, webdesign en analyse…”) Maar we wisten dat het een hit zou zijn en we wisten dat het gemakkelijk zou zijn om te creëren.

Ik heb niet veel salaris- of vergoedingsgegevens, maar ik weet wel waar ik die kan vinden. Glassdoor en Payscale.com hebben enorme datasets. We hebben eenvoudigweg elke reclametitel in deze websites ingevoerd, de medians berekend en gepubliceerd, met de juiste citaten van de informatiebronnen natuurlijk.

Het originele stuk was een schot in de roos. Maar het allerbeste resultaat zou nog komen. Nadat we het onderzoek 18 maanden later hadden opgewaardeerd, konden we samen met het Marketing Salaris Onderzoek 2017 laten zien hoe de vergoeding voor ondernemers was verschoven.

De longitudinale gegevens zijn nog waardevoller omdat ze niet op beide bronnen worden gemonitord. Samen met de inzichten zijn ze verbazingwekkend.

Het bijgewerkte stuk heeft vanaf 90 websites hyperlinks aangetrokken en is meer dan 350 keer gedeeld. Bovendien wordt het enorm open en doorklikbaar als we het als een nieuwsbrief versturen.

Het is ook opgepikt uit de gedrukte editie van het Marketing Nieuws van deze American Marketing Association. Het past mooi in hun levensonderhoud.

Onderzoekstype 4: Online polls

Enorme reikwijdte, grote aantallen

Dit is de traditionele strategie. Laat een grote groep individuen een paar vragen beantwoorden in een online enquête. Beoordeel de informatie. Publiceer.

Er zijn veel voordelen aan dit type onderzoek:

De eindresultaten kunnen worden gedeeld met de respondenten
Wanneer mensen de peiling doen, kunnen ze hun adres invoeren om de uitkomsten te ontvangen. Je bent een lijst aan het samenstellen terwijl je de informatie verzamelt.
Het enorme bereik is goed voor de naamsbekendheid…
Elk project dat veel outreachend is, zorgt voor een piek in de focus op u en uw merk.
De informatie bevestigt uw verkooppraatje
De statistieken die u vindt zullen u helpen om te verkopen. Stel je voor dat een verkoper voor het bijhouden van de kosten software beschrijft hoe 40 procent van de bedrijven het bijhouden van de kosten elimineert. Of het mondwaterbedrijf dat aantoont dat 76% van de mensen zegt dat een slechte adem een “relatiedealbreker” is.
Let op: Aangezien dit een meerkeuzevraag was, is het eigenlijk een enquête, geen vragenlijst.

Instantie: Jaarlijkse Blogger-enquête

Jaren geleden begonnen we te ontdekken hoeveel tijd het kost om een blogartikel te schrijven. Tijdens een outreach en een internet-enquête vroegen we 1000 schrijvers om elf vragen te beantwoorden. Het was een hit, dus we herhaalden het het volgende jaar…en het volgende…en nu doen we het jaarlijks.

Je kunt zien dat het de moeite waard is om je onderzoek in de loop van de tijd te herhalen. De waarde van deze gegevens is veel groter in de volgende decennia.

Gecombineerd zijn de peilingen door 1600+ websites gelinkt en 4000+ keer gedeeld.

ProTip: Om gegevens te creëren die statistisch significant zijn, zet u de steekproefdimensies en de totale populaties in een statistische significancemaatregelaar, om de foutenmarge te meten.

Ideeën over hoe een online enquête voor u zou kunnen werken? Dit volgende idee is nog krachtiger…

Onderzoeksformulier 5: Telefonische peilingen

Kleine dataset, hoge handtekening

Online enquêtes gaan over kwantiteit; telefonische enquêtes gaan over kwaliteit. U verzamelt minder gegevens, maar op een meer directe manier.

Het secundaire voordeel is duidelijk: netwerken en relaties. Dit onderzoek biedt u een excuus om hoogwaardige connecties te bereiken, zoals verkoopperspectieven en beïnvloeders.

Construeer een lijst, neem de telefoon op en bel. De telefoon is een zeer kort interview dat begint met het stellen van vragen over het bedrijf. Het eindigt met een aanbod om het onderzoek een keer voluit te delen.

Hieronder vindt u voorbeelden van de resultaten van telefonische enquêtes, inhoud en onderwerpen.

Kunnen jullie social media diensten verkopen?

Telefoneer 50 marketingprofessionals en vraag naar hun grootste sociale uitdagingen.
Potentiële inhoud: 68% van de Marketingdirecteuren heeft moeite met het meten van de social media ROI.
Verkoopt u supply chain programma?
Potentiële inhoud: Slechts 16 procent van de logistieke bedrijven heeft een transportmanagementsysteem.
Kunt u technisch personeel aanwerven?
Bel 50 IT-supervisors en informeer bij hun eigen teams naar het tekort aan vaardigheden.
Potentiële inhoud: 4 van de 5 technici die managers inhuren zijn op zoek naar QA/testervaring.
Krijgt u nog wat meer gedachten?
De sleutel tot succes is om een beetje attent te zijn en op te volgen.

C-level

Wat zijn de belangrijkste vaardigheden om te slagen in C-level functies? Maar Boris Groyberg maakte een kwalitatief hoogstaand, op onderzoek gebaseerd artikel over het onderwerp door “een paar dozijn top senior search consultants” in kaart te brengen.

Deze webpagina won 35 hyperlinks en 351 aandelen. De netwerkvoordelen waren waarschijnlijk onbetaalbaar.

Wat is het beste onderzoeksonderwerp? Zoek de “ontbrekende status”.
Er zijn typische uitspraken in elke industrie. Ze worden echter niet onderbouwd met informatie. We noemen deze openingen “ontbrekende statistieken” en ze zijn rijp voor onderzoek. Deze verklaringen voldoen aan twee normen. Dat zijn ze:

Als u deze leemte in uw bedrijf kunt vinden en het onderzoek kunt creëren dat deze leemte opvult, dan heeft u iets wat echt deelbaar, linkwaardig en ook perswaardig is. Serieus, misschien wilt u de media bereiken. U heeft nieuws gemaakt.

“Zoek een onderzoeksonderwerp dat past bij uw merkverhaal.
Want het is hard werken! Het vereist vooruitziendheid en planning, doorzettingsvermogen en moed. Het is erg tijdrovend. De jaarlijkse bloggerpeiling duurt meer dan 150 uur.

Het vergt misschien 10x de moeite om te maken, maar je ziet waarschijnlijk 100x de resultaten van een standaardartikel.

Hieronder volgt een echt onwetenschappelijke grafiek gebaseerd op onze ervaring die de relatie tussen inspanning en resultaat, kosten en baten, rendement en investeringen laat zien.

Klaar?

Als u toegewijd bent aan een Massive-update voor de kwaliteit en resultaten van uw contentpromotie, dan kunt u hier beginnen:

Plan een Minum of One-onderzoeksproject per jaar
Maak de studie antwoord op een vraag die onbeantwoord is in uw omgeving
Verzamel gegevens op een manier die u met individuen verbindt, hetzij kwalitatief, hetzij kwantitatief.
Bundel het tot soundbites, stats en artwork
Deel de resultaten met uw kijkers, uw eigen thema’s en branchepublicaties
Dupliceer de studie jaarlijks
De wereld wacht niet op een ander blogartikel van gemiddelde kwaliteit. Publiceer iets echt origineels. Doe een donatie aan uw omgeving. Vind de waarheid en deel het met de wereld.

Opmerking: Dit artikel is een onderdeel van een tweedelige show over het eerste onderzoek naar contentmarketing.

Of kijk eens naar Michele Linn’s recente stuk, How to Create Original Research That Requires Attention.

Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 7 reviews
powered by Google

Contact informatie

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM Den Haag

info@albagora.nl

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status