Blog Categorieën

de toekomst van SEO

de toekomst van SEO

Toen ik een kind was, was zoekmachineoptimalisatie eenvoudiger. Beslis over een zoekterm en gebruik deze voor de webpagina. Vrij eenvoudig.

Maar toen maakte een verschuiving SEO subtieler, ingewikkelder en interessanter. Vandaag de dag gaat het bij zoekresultaten niet alleen om het kiezen en gebruiken van een trefwoord. Het gaat om de bredere betekenis van die term en het doel van de zoeker.

Zoekmachineoptimalisatie gaat over onderwerpen, misschien niet over sleutelzinnen.

Deze post is een specifiek, stapsgewijs proces voor semantisch SEO schrijven en keyword targeting. Volg deze stappen om uw artikelen en uw rankings toekomstbestendig te maken of bekijk deze snelle video die alles uitlegt.

1. 1. Richt je op het onderwerp, niet alleen op de trefwoordkeuze

Google is een semantische zoekmachine, wat betekent dat het bezoekers verbindt met antwoorden. Naar webpagina’s die de betekenis bevatten die ze zoeken, niet alleen de letters en woorden die ze in dat kleine vakje hebben getypt.

Om aan deze megatrend tegemoet te komen, wil je je richten op een breder onderwerp, niet alleen op de specifieke zin. Gebruikmakend van verwante zinnen op uw schrijven, die de subthema’s behandelen die semantisch gelinkt zijn aan een hoofdonderwerp.

Er zijn veel technieken om deze zinnen te lokaliseren die semantisch gerelateerd zijn, diep in het hart van Google.

Ten eerste, gewoon beginnen met het typen van uw primaire doel keyphrase in Google. Merk op hoe het begint met het suggereren van zoekvoorwaarden?

Als je langzaam in elke letter typt, zul je meer merken. Typ een andere letter in alsof u een nieuw woord begint. Probeer een zoekwoord in te voeren aan het begin van uw zin. U zult al snel een schat aan woorden vinden die aan een onderwerp zijn verbonden.

Hier is een voorbeeld van de manier waarop we dit onderzoek hebben gedaan voor een recent bericht over webdesigntips. Deze woorden en zinnen die gekoppeld zijn aan deze betekenis: “tips en trucs” “voor beginners” “voor kleine bedrijven”.

Maak een lijst van deze zinnen die gerelateerd zijn:

Shortcut! Een snelle manier om alle zinnen te vinden is KeywordTool.io. Het suggereert elk woord dat Google zou suggereren alsof je 26 keer in een andere letter van het alfabet hebt getypt.

Scan door en plaats een aantal van hen in uw listing.

Vervolgens zoekt u gewoon naar uw doelgerichte trefwoord en scrollt u naar beneden naar de onderkant van de zoekresultaten. Zie de “zoekopdracht in verband met…” links? Dat zijn zinnen die verband houden met uw betekenis.

Zie je iets wat je over het hoofd hebt gezien? Plaats deze op uw lijst.

Het is mogelijk om concurrerende evaluatie-instrumenten te gebruiken om nog meer verwante zinnen te vinden. Kijk nog eens naar uw primaire doel sleutelzin. Kijk op de pagina met de hoogste score voor uw doeltermijn? Die pagina bevat waarschijnlijk vele tientallen zinnen die gerelateerd zijn.

Om een lijst te ontdekken van alle zinnen voor die pagina rangschikking, plaats die bookmarkingsite recht op een positiecontroletool zoals SEMrush (let op: de gratis versie geeft u wat info, de betaalde versie geeft u alles).

Zie de bijbehorende zinnen? Plaats deze op uw lijst.

Nu zou u een mooie lijst van zinnen en subthema’s moeten hebben, die allemaal semantisch op het artikel staan dat u gaat schrijven.

De lijst kan in uw content marketing template staan of gewoon op een papiertje in de buurt van uw trefwoord. Het maakt niet uit.

Als u nu de inhoud schrijft…
…neem je deze ideeën en zinnen gewoon op in het stuk. Zoek naar manieren om ze op te nemen in de pure stroom van het schrijven. Aangezien je elke zin gebruikt, kruis je die van de lijst af.

Deze aanpak helpt om de relevantie aan te geven voor het bredere onderwerp, niet alleen de specifieke zin. Maar het dwingt u ook om een uitgebreider en gedetailleerder artikel te produceren, wat Google toch wil. Dat is semantische SEO!

Je zou verbaasd kunnen zijn over wat het doet voor het niveau van je content.

SEO kan je een betere auteur maken.

Rijd op die golf door ervoor te zorgen dat uw content wordt aangepast aan de semantische lookup. ” — Jayson DeMers, AudienceBloom
We hebben ons nu aangepast aan de semantische zoektocht.

2. 2. Beantwoord de gerelateerde vragen

Google beantwoordt vragen. Het is een van de belangrijkste redenen waarom mensen het gebruiken. Met dit zeer eenvoudige begrip is een geweldige manier om uw inhoud aan te passen aan de toekomst van het zoeken, is het vinden van de vragen met betrekking tot een onderwerp en deze te beantwoorden op uw eigen inhoud.

Het klinkt zo eenvoudig, maar veel contentmarketeers zien deze eenvoudige truc over het hoofd.

De vragen zijn overal te vinden. Hou je ogen open als je op zoek bent naar de gerelateerde zinnen in maat één. Je mag deze zien.

“Achter elke zoekterm zit een bedoeling die Google wil matchen. Groepeer de vragen op basis van hun doelprofiel en publiceer artikelen die op hen gericht zijn. Maak extra inhoud aan om vragen te behandelen die beter overeenkomen met een andere bedoeling voor exact hetzelfde onderwerp. Combineer die bits samen tot actuele clusters” — Stephen Jeske, MarketMuse
Een andere leuke bron voor vragen is Response the Public. Voer het onderwerp in en het zal het internet krabben voor hopen gerelateerde vragen.

Een krachtiger, completer aanbod van vragen is de betaalde versie van BuzzSumo (aanbevolen).

Zodra u de meest relevante gerelateerde vragen hebt gevonden, moet u ze zeker beantwoorden in uw inhoud. De vragen maken grote subrubrieken en de antwoorden kunnen de onderstaande paragrafen zijn.

Vervolgens hebben we een grammaticale tip voor al die vragen en antwoorden.

3.  Arteficial intelligence

We praten met onze telefoons en intelligente sprekers, en die stemvragen zijn meestal langere, natuurlijke taalzinnen. Het zijn ook vaak vragen.

Om uw inhoud aan te passen aan deze tendens, optimaliseert u uw inhoud door gebruik te maken van volledige zinnen die de volledige betekenis leveren, zowel antwoorden als vragen.

Bijvoorbeeld als u een bericht schrijft over enzymatische afschilfering, in plaats van dit te schrijven:

Een soort afschilfering maakt gebruik van enzymen.

Schrijf zinnen die de volledige betekenis bevatten, en die bijvoorbeeld op zichzelf kunnen staan:

Wat is enzymatische afschilfering?

Zie je hoe elk van die zinnen op zichzelf staat? Ze hebben volledige, semantische betekenissen. Het idee is om te schrijven zoals je een woordenboek samenstelt zal de volledige zinsvraag en antwoord geven.

Het winnen van het gekenmerkte fragment en de staande #0
Deze benadering van het schrijven van semantische zoekmachineoptimalisatie is ook geweldig voor traditionele SEO. Het kan u helpen de “featured snippet” te winnen die naar de top van veel Google-zoekresultatenpagina’s kijkt. Het krijgen van uw artikelen hier is vergelijkbaar met ranking #0, vooral de anderen.

De pagina’s die worden gekenmerkt snippets hebben de neiging om de inhoud die de volledige zinnen die volledige antwoorden te geven bevat.

Uitgelichte fragmenten

Let op: Uitgelichte fragmenten worden altijd genomen van pagina’s die op de eerste pagina van Google staan om te beginnen. Verwacht dus niet dat ze worden geselecteerd als de aanbevolen snippet wanneer de inhoud niet ook hoog wordt gerangschikt.

Het zijn de geselecteerde fragmenten die Google voice hunt aanzetten. Het is dus een belangrijk soort semantische waarde.

Antwoordvakken hebben het voordeel dat ze de onderstaande zoekresultaten marginaal irrelevant maken. Het is een dominante plaats. Maar ze hebben het nadeel dat ze genoeg content toevoegen die de bezoeker misschien niet door de pagina hoeft te klikken.

“Als je ziet dat bepaalde zoekopdrachten zich herenigen” en je staat op pagina één voor al die zoekopdrachten, probeer dan de inhoud en het naamplaatje op de pagina’s aan te passen, zodat ze beter bij de zoekopdracht passen. Als u eenmaal de hindernis van pagina 1 hebt genomen, lijkt Google vooral te vertrouwen op de mate waarin uw webpagina overeenkomt met de vraag. Hoe dichter u bij de vraag komt, hoe beter uw kansen zijn.”
Hier zien we dat dit soort schrijven heeft geholpen bij het verkrijgen van de featured snippet uit het huidverzorgingsvoorbeeld hierboven. Merk op hoe de grammatica Google helpt om precies te weten waar de pagina over gaat.

We hebben onze composities aangepast voor voice hunt en hebben fragmenten opgenomen.

4. 4. Aanpassen aan User Interaction Signs: Gebruik opmaak en media die het verkeer langer vasthouden

Kwaliteit beïnvloedt posities, toch? Betere artikels zijn groter. Maar hoe kan Google weten wat goed is? Het antwoord is op uw eigen Analytics.

Bezoekers die vanuit een zoekmachine naar uw webpagina komen, vertrekken soms zonder een andere pagina te bezoeken. Dit wordt een “bounce” genoemd. Er zijn twee soorten bounce:

De bezoeker aanbad de webpagina, las elk woord, bleef 10 minuten staan en vertrok dan eindelijk…
Dus een “dip” gaat niet samen met een hoge of zeer lage kwaliteit. De tijd op de pagina wel.

Het eerste voorbeeld is een “korte klik” en het volgende is een “klik”. Het onderscheid is verblijftijd. De verblijftijd is de hoeveelheid tijd die op een webpagina wordt doorgebracht nadat de bezoeker van de zoekmachine is aangekomen. Het is een krachtige betekenis met kwaliteit en waarde, zodat zoekmachines het gebruiken als een zoekmachine ranking factor.

U zou de mogelijkheid kunnen hebben om de correlatie tussen posities en tijd op de webpagina te zien binnen uw Analytics. Neem een kijkje in het Rapport Gedrag > Site Content > Alle pagina’s. Stel het in op vergelijkingsweergave voor Avg Time on Page. Daar is uw betekenis!

Dus de volgende vraag is hoe u mensen kunt laten blijven? Het beste antwoord zou zijn om er een geweldige webpagina van te maken (zie #5 hieronder) maar er zijn andere, meer specifieke tactieken:

Voeg een relevante afbeelding hoog op de webpagina toe

Besteed aandacht aan de best practices van het blogbeeld. Een goed imago trekt de bezoeker naar binnen.
Meerdere foto’s invoegen
Als de bezoekers een lange tekstwoestijn vinden, dan zijn ze eerder geneigd om te vertrekken. Creëer een beeld dat zichtbaar is bij elke roldikte!
Splits die lange alinea’s
Een bepaalde manier om een bezoeker te verliezen is door te slaan met een muur van tekst. Houd alinea’s in maximaal drie regels. Vier toppen.
Voeg een film toe
Embedden een video op de piek van de pagina. Gebruik een aangepaste miniatuur met een gezicht en een kop om het percentage mensen die er naar kijken te maximaliseren. Korte video’s impliceren meer bezoeken.
Dat verklaart het belang van video, opmaak, afbeeldingen en klassementen. Nu begrijp je hoe kwaliteit direct van invloed is op rankings.

We hebben onze artikelen aangepast voor consumenteninteractietekens in zoekalgoritmen.

Over kaliber gesproken…

5. Aanpassen aan alle of eventuele toekomstige veranderingen!

Hier is wat advies dat u niet vaak hoort in SEO blogs. Maar het is het belangrijkste advies dat ik u zal geven. Hier gaat het:

Maak de beste pagina op het internet voor uw onderwerp.

Dit is het 160 pagina’s tellende boek met instructies die Google geeft aan de kwaliteitsraters die de zoekresultaten van Google testen. Hier is de key takeaway:

De pagina en de site zijn deskundig, gezaghebbend en betrouwbaar voor het onderwerp van de pagina.

Heeft u een pagina gemaakt die vakkundig, gezaghebbend en betrouwbaar is? Maak de beste pagina op het net voor uw onderwerp en u hebt uw inhoud voor alle toekomstige SEO-wijzigingen toekomstbestendig gemaakt.

Hoe kan het voor ons werken?

Zodra we deze exacte procedure volgen, zijn de resultaten vaak vrij krachtig. Deze maatregelen hebben ons geholpen om betere posities te winnen, langere bezoeken af te leggen en fragmenten te laten zien. Hier zijn details voor de “website design hints” illustratie hierboven. Dat artikel:

Rangschikt een voor de primaire zinsnede “website design hints”.
Rangen voor 300+ gerelateerde zinnen (gebaseerd op Google Search Console)
Trekt 50-80 bezoeken per dag aan
Heeft een gemiddelde tijd op webpagina van 6+ minuten
Suggestie! Wil je elke zin zien waar een pagina voor staat? Volg de stappen in dit bericht: Hoe kan ik rangschikken?

De onderste regel op de bovenste rangschikking
Je hoeft geen computerwetenschapper te worden om je artikelen aan te passen. Ook al zijn de hersenen achter het semantisch zoeken erg complex, de procedure voor het maken van beter materiaal is dat niet.

Als je daadwerkelijk een pagina hebt gemaakt die het beste antwoord geeft op de vraag of de meest gedetailleerde instructies biedt, dan werken de zoekmachines heel hard om je te helpen… Er zijn duizenden wiskunde-doctoraten aan jouw kant, die hun best doen om bezoekers jouw kant op te sturen!

Als je geen geweldige pagina hebt gemaakt, dan probeer je gewoon een robot te misleiden. Je gebruikt links en trefwoorden om iets te winnen wat je niet verdient…Er zijn duizenden computerwetenschappers die vechten, om je uit de zoekresultaten te houden.

Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 7 reviews
powered by Google

Contact informatie

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM Den Haag

info@albagora.nl

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status