Een guestpost schrijven als een pro

Het duurt lang om een publiek op te bouwen voor een klein bedrijf. Zelfs als je alles doet wat je moet doen, zullen de mensen niet al na een paar maanden naar je blog gaan kijken. Je moet eerst bewijzen dat je betrouwbaar en oprecht bent, en dat gebeurt niet van de ene op de andere dag.

De meeste eigenaren van kleine bedrijven maken inhoud en bidden vervolgens dat prospects die vinden. Hun blogs zitten verwaarloosd in een hoekje en verzamelen digitaal stof. Slimme ondernemers zijn proactief. Ze reiken naar topbloggers in hun niche en maken gebruik van hun publiek om een naam voor zichzelf op te bouwen.

Dus, waarom gebruiken niet meer bedrijven gastposts om online exposure te krijgen en hun groei te bespoedigen? Het is immers bewezen dat deze strategie een uitstekende manier is om uw bedrijf voor een gevestigd publiek te plaatsen, backlinks te creëren en de autoriteit van uw site op Google op te bouwen.

Het probleem met het posten van gasten is dat het veel werk vraagt om effectief te zijn. U kunt niet zomaar de hand reiken aan leiders uit de sector zonder een duidelijke strategie in gedachten en hopen dat zij uw verzoek zullen beantwoorden. Google richt zich met steeds meer doorzettingsvermogen op gastposts van lage kwaliteit, dus de meeste sites hebben hun normen verhoogd.

Het doel van deze gids is om u de tools en kennis te geven die u nodig hebt om het beste te halen uit uw gastbijdragen en uw publiek te laten opbloeien.

Hoe vindt u de beste plaatsen om een gastpost te plaatsen?

Laten we beginnen met de eerste en belangrijkste stap: het vinden van mogelijkheden voor gastpost. Veel kleine ondernemers slaan dit essentiële onderdeel over en sturen simpelweg verzoeken naar de eerste bloggers die in gedachten kwamen. Als u een gastpost wilt gebruiken als een effectieve marketingstrategie, moet u sites vinden die relevant zijn voor uw niche. Houd de volgende criteria in gedachten:

De inhoud van de blogs waarop u zich richt is relevant voor uw niche.
Het publiek van de blogs zal geïnteresseerd zijn in uw inhoud.
De blogs hebben een geëngageerd publiek dat artikelen deelt en becommentarieert.
De eigenaars van de blogs zijn actief op sociale media, zodat u weet dat ze uw inhoud zullen promoten zodra ze deze publiceren.
Dus, als u veganistische cookies verkoopt, zult u veganistische kookblogs willen vinden met een betrokken publiek van mensen die geïnteresseerd zijn in gezondheid en voeding.

Hoe gaat u te werk bij het vinden van topbloggers in uw niche?

Eerst moet u een Word-document openen, Evernote of gewoon pen en papier gebruiken en de namen opschrijven van sites en mensen die in gedachten komen. Als u al een tijdje in de industrie werkt, moet u een lijst met blogs hebben die u regelmatig leest.

Als je niets te binnen schiet, maak je dan geen zorgen – deze gids zal je helpen.

Begin met het googelen van uw zoekwoorden. Stel je voor dat een van je trefwoordzinnen “veganistische cookie-tips” is. Je krijgt de volgende resultaten:

Ga door de lijst met blogs die op de eerste en tweede pagina verschijnen en schrijf de blogs op die een goede reputatie hebben. Negeer de betaalde advertenties, SlideShare presentaties of de artikelen van blogs die niets met uw niche te maken hebben.

Deze blog lijkt bijvoorbeeld relevant:

Deze ziet er ook goed uit:

Deze daarentegen is meer een lifestyle site dan een kookblog, dus misschien is het niet zo relevant.

Houd er rekening mee dat hoe specifieker uw trefwoordzinnen, hoe nauwkeuriger de resultaten zullen zijn. We hebben een generieke gebruikt om u de verschillende soorten sites te laten zien waar u zich op moet richten als u op zoek bent naar mogelijkheden voor het plaatsen van gasten. Werk door al uw trefwoorden heen en noteer de sites die relevant lijken.

Een andere uitstekende manier om te zoeken naar mogelijkheden om gasten te plaatsen is om uw zoekwoord te Google, gevolgd door een van de onderstaande sleutelzinnen:

Trefwoord + een gastpost indienen
Trefwoord + gastenpost
Zoekwoord + aanvaarden van gastpost
Trefwoord + richtlijnen voor gastpost
Trefwoord + richtlijnen voor indiening
Laten we Google “veganistische kooktips” een gastpost indienen. U krijgt de volgende resultaten.

Bezoek de sites en kijk of je kunt bijdragen met artikelen.

Besteed veel aandacht aan elke site en zorg ervoor dat ze de kwaliteit van de inhoud die ze plaatsen goed in de gaten houden. Als u denkt dat een van de bloggers in uw lijst gastpostjes accepteert om hun advertentie-inkomsten te verhogen, sla ze dan over.

Doe een beetje onderzoek
Nu je je lijst van top sites en beïnvloeders in je niche hebt, is de volgende logische stap om ze te gaan bereiken, toch?

Verkeerd.

Als u gastblogging wilt gebruiken als een effectieve manier om uw publiek op te bouwen en een succesvolle linkbuilding methode, dan moet u strategisch zijn over hoe u het benadert. Doe een beetje onderzoek naar elke blog en verzamel nuttige informatie die u kan helpen bij de voorbereiding van uw pitch.

Analyseer de inhoud van de blogs

U weet dat de blogs in uw lijst inhoud hebben die relevant is voor uw publiek. Maar, je moet dieper graven dan dat. Vraag jezelf af…

Wat is het niveau van het publiek waarvoor ze schrijven; beginners, gevorderden of gevorderden?
Op wat voor soort inhoud richten ze zich; listicles, infographics, video-inhoud, etc.?
Voor wat voor soort publiek schrijven ze; consumenten of B2B?
Hoe presteren de gastposts?
Een andere belangrijke stap is om te kijken naar een aantal van de gastposts die op de sites op je lijst staan en te zien hoe ze presteren. Krijgen de gastposts evenveel interactie als de artikelen die door de blogger worden gepubliceerd? Als het antwoord nee is, dan kan het zijn dat het plaatsen van een gastpost op die bepaalde site je niet veel aantrekkingskracht heeft als je doel is om verkeer terug te krijgen naar je site en je autoriteit op te bouwen.

Bepaal welke soorten artikelen het beste werken
Een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat uw gastpost niet wordt afgewezen, is om onderwerpen te plaatsen die het goed doen met het publiek van de site. Gebruik Buzzsumo om te controleren welke inhoud van een bepaalde site goed presteert.

Bouw een relatie op met de beïnvloeders

Stel je voor dat een vreemdeling naar je toe komt en om een belangrijke gunst vraagt. Zou je ze helpen? Waarschijnlijk zou je ze weigeren.

Nou, als je gast-blog-pitchen stuurt naar beïnvloeders in je niche, ben je die vreemdeling die om een gunst vraagt. Waarom zouden ze uw verzoek in overweging nemen als ze andere pitches in de rij hebben van mensen die ze al kennen en vertrouwen?

Daarom is het belangrijk dat u tegen de tijd dat u uw pitch stuurt, al een soort relatie met hen heeft ontwikkeld. Geef commentaar op hun blogs, deel hun berichten en ga met hen in gesprek via social media. Op die manier, wanneer je hen de hand reikt, zul je geen complete vreemdeling zijn.

Gastpost pitching best practices

Houd de onderstaande tips in gedachten als u uw kansen wilt maximaliseren:

Lees de richtlijnen van de gastenpost
Het laatste wat je wilt doen is de eigenaars van de blogs bereiken zonder eerst de richtlijnen van de gastpost te lezen. Dat is een van de filters die beïnvloeders gebruiken om te bepalen welke toonhoogtes ze moeten negeren en waar ze rekening mee moeten houden.

Moet u een idee of het hele artikel inzenden? Welk formaat moet je gebruiken? Lees de instructies en volg ze nauwgezet op.

Personaliseer uw e-mail
Niets schakelt een blogger meer uit dan een generieke e-mail. Bewijs dat je je huiswerk hebt gedaan en je kent in ieder geval de basis van hun blog en hun publiek.

Hoe je een beïnvloeder niet kunt bereiken:

Doe een beetje onderzoek naar de eigenaar van een blog en kijk of je iets kunt vinden dat je kunt gebruiken om een connectie te maken. Misschien houden jullie beiden van tennis, bijvoorbeeld, en kunnen jullie dit gebruiken als een manier om een relatie op te bouwen.

Vleien is niet nodig
Je hebt geen vleierij nodig om bloggers te overtuigen je gastpost te accepteren. Deze fout komt vaak voor bij beginnende gastbloggers. Ze zullen zoiets schrijven: “Jouw blog heeft mijn leven veranderd. Ik ben er klaar voor. Ik hou er zo van!”

Door dit soort advertenties is de kans dat de redactie uw inzending accepteert niet groter. In het beste geval zullen ze giechelen voordat ze op de verwijderknop drukken. In het slechtste geval zal het hen doen kotsen in hun mond.

Hoe u uw gastpost indient

Nu we voorbij de saaie maar cruciale onderdelen zijn, is het tijd om uw gastpost in te dienen. Nogmaals, je moet een paar regels volgen om je kansen om geaccepteerd te worden te maximaliseren.

Creëer inhoud die lijkt op de blog waar u zich op richt
Het maakt niet uit of u de voorkeur geeft aan korte en bondige artikelen voor uw blog. Als het grootste deel van de inhoud op de site waarop u zich richt 2.000+ woordberichten is met veel afbeeldingen en schermafbeeldingen, dan is dat wat u moet maken.

Gastbijdrage ≠ Advertentie
Vergeet niet dat het posten van gasten geen manier is om reclame te maken voor uw bedrijf of uw producten. Integendeel!

Uw primaire doel moet zijn om nuttige informatie te verstrekken die uw publiek kan helpen waarde toe te voegen aan hun leven. Elke vermelding van uw bedrijf of producten moet beperkt zijn en alleen worden gebruikt als het relevant is voor de inhoud.

Formatteer uw inhoud zoals de berichten op de blog
Analyseer de gastposts op uw doelblog. Gebruiken ze veel opsommingstekens, afbeeldingen, vetgedrukte tekst of een andere speciale opmaak? Zorg ervoor dat uw inhoud dezelfde opmaak heeft als andere berichten op het blog.

Maak een overtuigende auteursbiografie
De bio van de auteur is het deel waar je eindelijk je bedrijf kunt promoten, dus probeer er het beste van te maken. Schrijf dit gedeelte met uw doelstellingen in het achterhoofd.

Bijvoorbeeld, als uw doel is om kwaliteitsachtergrond te krijgen, neem dan een link naar uw website op in uw bio. Als u uw social media-aandacht wilt vergroten, voeg dan links toe aan uw social media-accounts met een CTA met de tekst “Follow me on (voeg hier uw favoriete sociale netwerken in)”.

Volg uw resultaten

Het spreekt voor zich dat u de resultaten van uw gastpostcampagne moet bijhouden om te zien wat wel en wat niet werkte en de nodige aanpassingen te doen. Uw trackingstrategie moet afhangen van uw doelstellingen.

Volgen van verkeer: als het doel van uw gastblogging is om meer verkeer terug te krijgen naar uw site, dan moet u aandacht besteden aan de doorverwijzingsectie in uw Google Analytics.
Tracking links: als uw doel is om kwaliteitsbacklinks terug te krijgen naar uw site, dan kunt u gebruik maken van een tool zoals Linkody om uw links 24/7 te monitoren.
Tracking social media exposure: als de groei van uw social media exposure uw doel is, dan kunt u een tool als ShareTally gebruiken om het aantal te volgen.
Gastbijdrage is een tweerichtingsverkeer
Zoals u kunt zien, is het posten van gasten niet zo eenvoudig als het bereiken van sommige bloggers en hen vragen om uw inhoud te delen. Het kost veel tijd, hard werken en een strategische aanpak om ervoor te zorgen dat als uw gastpost eenmaal live gaat, uw inspanningen de moeite waard zijn.

Probeer uiteindelijk te onthouden dat het bloggen van gasten een tweerichtingsverkeer kan zijn. Sta open voor gastbloggers en gebruik elke kans die u krijgt om nieuwe inhoud te creëren. Uw publiek zal het zeker waarderen.

Leave a comment


Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 5 reviews
powered by Google

Contact informatie

Mauritssingel 56, 2351 EG Leiderdorp

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status