Featured snippets: wat zijn het en hoe krijgt u ze?

Featured snippets: wat zijn het en hoe krijgt u ze?

U moet elke keer dat u een nieuw artikel plaatst, inspanningen leveren om aanzienlijk verkeer naar uw website te krijgen en de zichtbaarheid ervan te vergroten. Met rankingalgoritmes die vaak worden getest en Google die nieuwe functies introduceert, worden SEO-experts vaak uitgedaagd om bij te blijven.

Hoewel het helemaal geen innovatie is, winnen de featured snippets aan populariteit, en het lijkt erop dat het nog maar het begin is. Het winnen van een featured snippet heeft veel invloed op het succes van uw merk.

Volgens Ben Goodsell stijgt de omzet van de featured content uit organisch verkeer met 677%.
In deze post vertel ik u over de essentiële stappen die u moet nemen als u featured snippets wilt winnen voor uw content.

Waarom u zou moeten optimaliseren voor featured snippets
Het is niet eenvoudig om aan een bepaald fragment te komen. Het eerste wat u moet weten is dat u nooit zeker kunt zijn of Google uw website goed genoeg vindt om een featured snippet te worden of niet. Maar het betekent niet dat u het niet moet proberen. Zelfs de kleine kans om een featured snippet te winnen is het optimaliseren ervan waard. Hier zijn de belangrijkste voordelen van een featured snippet.

Stemmen zoeken

Gesproken zoekresultaten bieden gebruikers slechts één antwoord, het meest relevante antwoord. Dus, als u op pagina één van Google staat, is dat geen garantie dat uw website wordt vertegenwoordigd voor gebruikers van Voice Search. U moet de beste van de besten zijn… of proberen om een bepaald fragment te winnen.

Backlinko ontdekte dat 40,7% van alle voice search resultaten afkomstig zijn van een featured snippet. Trouwens, het feit dat je een aanbevolen fragment bent betekent niet dat je de eerste positie van de zoekresultaten inneemt. Als u bijvoorbeeld nummer drie in de zoekresultaten staat, maar u hebt een gemarkeerd fragment gewonnen, dan is het zeer waarschijnlijk dat de stemassistent de voorkeur geeft aan uw antwoord.

Mensen vragen ook

Dit is het voordeel dat ik bijna per ongeluk heb ontdekt. Herinner je je de ‘Mensen vragen ook’ doos? Dit vakje verschijnt vaak tussen de zoekresultaten voor een specifieke vraag.

Als iemand die een bepaald onderwerp onderzoekt de vragen die Google voorstelt interessant genoeg vindt, kan hij of zij op de vraag klikken. Als er voor deze zoekopdracht een fragment in de lijst staat, zal Google de gebruiker onmiddellijk het resultaat van de zoekopdracht en een link naar de website geven.

Het meest interessante is dat na de ‘Wat kan een compressor doen falen?’ query, je een heel ander fragment te zien krijgt met een andere link.

Wanhoop dus niet als u uw website niet ziet in een featured snippet voor een query, misschien werd het featured voor ‘People also ask for’ box?

Geloofwaardigheid

Hoewel uit onderzoek van Ahrefs is gebleken dat de getoonde fragmenten niet veel klikken aantrekken, concluderen zij dat het niet nodig is om er doorheen te klikken om een uitgebreid antwoord te geven op de getoonde fragmenten. Mensen hebben de neiging om te vertrouwen op de geselecteerde fragmenten.

Dus, als u de click through rate wilt verbeteren, is deze strategie misschien niets voor u. Maar in het geval dat u uw naamsbekendheid en geloofwaardigheid wilt vergroten, zal het verschijnen in de featured snippets u helpen.

Laten we terugkomen op de clicks
Ja, het aantal clicks dat je krijgt is niet zo belangrijk. Maar wie zei dat het niet de moeite waard is om moeite te doen?

Volgens de Ahrefs-studie krijgt het eerste zoekresultaat zonder fragmenten normaal gesproken ~26% van alle klikken. Maar als er wel een fragment op de eerste plaats staat, krijgt het ~8,6% van de klikken, terwijl de pagina die eronder staat andere 19,6% van de klikken krijgt. Het betekent dat, hoewel je snippet niet veel klikken aantrekt, het deze wel steelt van je naaste concurrent.

Hoe kan ik optimaliseren voor de geselecteerde fragmenten?
Nu ik je overtuigd heb van de duidelijke voordelen van featured snippets (hopelijk), is het tijd om de stappen te ontdekken die je nodig hebt om in een featured snippet te komen.

Voordat u begint

Let er eerst en vooral op dat alleen die pagina’s die op de eerste pagina van de zoekresultaten verschijnen, kunnen meedingen naar een uitgelicht fragment. Daarom moet uw primaire doel zijn om op pagina één van Google te staan. Op dit punt moet u beginnen met een goed zoekwoordonderzoek. Hier is een stap-voor-stap handleiding voor het onderzoeken van trefwoorden.

Trefwoord onderzoek
Uw ‘how to win featured snippet’ strategie hangt af van de posities waarvoor u momenteel in de rangschikking staat.

1. 1. Als uw website niet op de eerste pagina verschijnt

Wanneer u niet hoog scoort voor de gekozen zoekwoorden, is het misschien tijd om te denken aan de zoekwoorden met een lagere moeilijkheidsgraad? Als je bijvoorbeeld een appeltaartrecept hebt geschreven, is er al veel concurrentie voor de ‘appeltaartrecept’ query. Maar laten we verder gaan. Met behulp van Ahrefs of Serpstat Keyword Research tool, kunt u bepalen welke zinnen met betrekking tot uw onderwerp het meest geschikt zijn voor u. Typ de trefwoorden die je onderwerp het best beschrijven, en hier is wat je zult zien:

Omdat de sleutelzin ‘appeltaartrecept’ een behoorlijke moeilijkheidsgraad heeft, zijn er vragen als ‘beste appeltaartrecept’ en ‘zelfgemaakte appeltaart’ met 31 en 17 scores. Het selecteren van relevante, maar niet zo’n hoog volume trefwoorden kan je helpen om de eerste pagina te bereiken en de moeilijkheidsgraad geleidelijk aan te verhogen. Als je eenmaal hoog bent gaan scoren op Google, kun je door naar de volgende paragraaf.

2. 2. Als uw website op de eerste pagina verschijnt

In dit stadium moet u uw trefwoordonderzoek optimaliseren om de kans te vergroten dat er meer fragmenten in beeld komen. Begin met het focussen op de vragen. Vragen met ‘hoe’, ‘wat is’, ‘wanneer’, etc… resulteren meestal in featured snippets. En het is niet verwonderlijk: dergelijke vragen vragen vragen om beknopte en duidelijke antwoorden die gemakkelijk kunnen worden weergegeven in een paar zinnen of een lijst. Om te ontdekken welke vragen mensen gebruiken om te zoeken naar het betreffende onderwerp, kunt u verschillende stappen ondernemen:

Zet een vinkje bij ‘Mensen vragen ook’. Als u zoekt naar ‘zelfgemaakte appeltaart’, ziet u zo’n vakje tussen de resultaten:

Door op de pijltjes bij de vragen te tikken, krijg je steeds meer suggesties:

Gebruik ‘Antwoord op de vraag’. De service laat je de meest gestelde vragen over je onderwerp zien:

Wanneer u de vragen hebt verzameld die uw onderwerp kan behandelen, is het tijd om andere lange-termijn trefwoorden te selecteren. Hoewel de vragen een belangrijke plaats innemen in het proces van optimalisatie van de geselecteerde fragmenten, moet u vragen die geen vraagwoorden bevatten niet uitsluiten.

Ten eerste, het aantal van dergelijke vragen heeft nog steeds de overhand. Ten tweede kunt u deze longtail keywords implementeren in uw antwoorden op de zoekvragen waar uw website voor staat.

Nadat u uw zoekwoordonderzoek heeft uitgevoerd, moet u de geselecteerde zinnen in uw nieuwe of bestaande content implementeren. Om te ontdekken welke posts de moeite waard zijn om te verbeteren, ga naar Serpstat > Domeinanalyse > SEO Onderzoek > Posities.

Daar moet u letten op de trefwoorden die uw pagina’s al in de top 10 van de zoekresultaten hebben staan. Als u een vrije gebruiker bent, selecteer dan handmatig de query’s met featured snippets: ga met de muis over de ‘Special blocks in SERP’, en u zult zien of er een featured snippet is.

In het geval dat u Plan A of hoger heeft, kunt u eenvoudigweg een filter toepassen om de zoekresultaten te zien die featured snippets bevatten. Deze gegevens helpen u bij het identificeren van de inhoud die u moet optimaliseren om te proberen featured snippets te winnen.

Gestructureerde inhoud

Hoe duidelijker de structuur, hoe meer kans er is dat uw pagina een stukje krijgt. Als u naar de meest voorkomende fragmenten kijkt, ziet u dat ze nummers, lijsten, de stappen die u moet ondernemen, enz. bevatten.

Uw inhoud moet bestaan uit korte paragrafen. Door uw inhoud te formatteren, maakt u het zowel voor gebruikers als voor zoekmachines gemakkelijker om de belangrijkste gegevens te identificeren.

Gebruik de vragen in uw headers. Kopteksten kunnen u niet alleen helpen om uw tekst in paragrafen op te delen, maar ze zijn ook een uitstekende plek om de trefwoorden te gebruiken waarvoor u uw pagina wilt rangschikken. Als uw artikel een vraag beantwoordt, gebruik dan deze vraag in de koptekst.

Focus op zoveel mogelijk vragen

Als uw inhoud een featured snippet krijgt voor één zoekopdracht, zijn de kansen om featured snippets te winnen voor andere soortgelijke snippets groot genoeg. Aangezien uw site al een geschikte structuur heeft om een snel antwoord te geven, is het waarschijnlijker dat Google het als een geweldige optie zal beschouwen voor de gerelateerde zoekopdrachten.

Beantwoord zoveel mogelijk gerelateerde vragen. Als u bijvoorbeeld schrijft over het schoonmaken van een theepot, zijn er verschillende soorten vragen waar uw inhoud voor kan worden gerangschikt (en ook een stukje kan krijgen).

Een ander idee is om uw inhoud op te bouwen in de FAQ-stijl om meerdere vragen te behandelen die mensen over uw onderwerp kunnen hebben.

Geef duidelijke antwoorden

Nadat u de vragen hebt geïdentificeerd waarvoor u de inhoud van uw pagina wilt rangschikken. Geeft u de antwoorden op deze vragen. Hoe korter en hoe beknopter deze antwoorden zijn, hoe meer kans er is dat de inhoud in een fragment terechtkomt.

Als u bijvoorbeeld tips geeft over hoe u een smartphone moet kiezen, maak dan een lijst zodat het duidelijk is welke stappen er nodig zijn in het proces. Zo moet het er op de pagina uitzien:

Natuurlijk moet het hele bericht uitgebreid zijn. Maar om uw antwoord duidelijk en begrijpelijk te maken, moet u de nadruk leggen op de meest cruciale aspecten om Google te helpen een stukje van uw inhoud te vormen:

Visuele inhoud

Is het niet duidelijk dat pakkende beelden gebruikers aantrekken? Hoewel Google de foto’s in de lijst met foto’s aanbiedt. Kun je nooit voorspellen welke de zoekmachine zal kiezen. Ik heb een ‘hoe schrijf je een brief’ query gedaan, en dit is wat ik heb gezien in de featured snippet:

Hoewel er aan het begin van elke paragraaf veel merkafbeeldingen stonden, selecteerde Google de voorbeeldbrief om de inhoud te illustreren. Wanneer u dus visuele inhoud voor uw artikel levert, moet u niet alleen foto’s van hoge kwaliteit leveren, maar er ook voor zorgen dat niets Google ervan kan weerhouden om de foto’s te kiezen die u graag in uw geselecteerde fragmenten wilt zien.

Samenvatting

Op weg naar het winnen van een featured snippet, moet uw eerste stap het optimaliseren van uw content zijn om de top 10 in de zoekresultaten te bereiken. Zodra het voor u niet meer zo belangrijk is. Kunt u zich concentreren op de nuances die nodig zijn voor het verkrijgen van een featured snippet. Dit zijn vraaggerichte en long tail sleutelwoorden, duidelijke structuur, uitgebreide inhoud, etc…

Als u begrijpt wat uw inhoud kan veranderen in een stukje. Leert u hoe u uw online betrokkenheid kunt verbeteren en de gebruikerservaring kunt verbeteren.

Leave a comment



Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 5 reviews
powered by Google

Contact informatie

Mauritssingel 56, 2351 EG Leiderdorp

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status