Tegenwoordig maken meer en meer bedrijven gebruik van online marketing. Het inzetten van Google Ads, of het adverteren op Facebook en Instagram is de normaalste zaak van de dag geworden. Dit zijn dan ook voorbeelden van de meest effectieve marketingstrategieën die worden gebruikt. Toch is er nog een andere manier dit net zo goed werkt. Misschien zelfs wel beter. Zo kun je ook nu nog steeds mokken bedrukken met jouw logo of bedrijfsnaam erop. Buiten de welbekende mokken zijn er natuurlijk nog veel meer opties die jij kunt raadplegen. Wij vertellen jou waarom het laten bedrukken van relatiegeschenken nog altijd werkt.
Originaliteit
Het kan zijn dat je denkt dat het bedrukken van relatiegeschenken ouderwets is. Onzin, wat ons betreft. Nog altijd geven bedrijven bedrukte cadeaus aan zakenpartners en klanten. Vanzelfsprekend is het ene product boeiender en nuttiger dan de ander. Dit is zeker iets waar je rekening mee moet houden. Zorg er daarom voor dat het product nuttig is voor een bedrijf. Dit zorgt ervoor dat het product veel gebruikt wordt, waardoor de waarde van deze vorm van commercie alleen maar hoger wordt.
Een betere relatie
Het geven van cadeaus doet het altijd goed. Zelf ben je immers ook dankbaar voor iets dat je krijgt. Daarnaast wordt er toch een bepaald gevoel bij een bedrijf of een persoon gecreëerd. Er wordt aan je gedacht. Dit kan net het verschil zijn, waarom een bedrijf graag met jou samenwerkt. Een goede sfeer kan hierin doorslaggevend zijn. Daarom is het verstandig gebruik te maken van deze mogelijkheid. Niet alleen kan het een positief gevoel opleveren, het kan erg goed uitpakken voor jouw bedrijf.
De lage prijs
Een dure fles wijn uit de Bourgogne of een tegoedbon bij de Mediamarkt voor 200 euro zijn relatiegeschenken, waaruit duidelijk blijft dat het de bedoeling is om indruk te maken. Uiteraard zijn deze presentjes wel wat aan de dure kant. Een groot voordeel van het laten bedrukken van accessoires is dat het voordelig is en dat er heel veel producten tegelijk kunnen worden gemaakt. Hoe meer je van een bepaald product bestelt, hoe goedkoper het uiteindelijk wordt. Daarnaast is het een product dat lang meegaat. Pennen, mokken, petten of bijvoorbeeld een usb-stick hebben amper een houdbaarheidsdatum. Het zorgt ervoor dat jouw bedrijfsnaam nog langer in beeld is.
Betrokkenheid
Het is belangrijk om jouw klanten goed te kennen. Laat hen daarom zien dat je doorhebt wat hen bezighoudt. Door het juiste geschenk te geven kunnen ze nog meer binding met jouw bedrijf krijgen. Bestaande klanten heb je namelijk al binnen. Toch heb je vast wel eens gehoord dat het binnenhalen van klanten gemakkelijker is dan ze te houden. Het geven van nuttige relatiegeschenken zorgt ervoor dat ze nog langer bij je blijven. En wie weet gaan ze juist wel meer producten afnemen.
Veel meer mogelijkheden
Vroeger was het bedrukken van voorwerpen redelijk eenvoudig en simpel. Inmiddels zijn er gelukkig meer mogelijkheden en kan bijna alles in een goede kwaliteit op producten worden gedrukt. Door de komst van de digitale druktechniek, kunnen foto’s nu in perfecte kleur worden bedrukt op talloze kunststof artikelen. Het is al eerder benoemd, maar ook de aantallen hiervan groeien als kool. Door de rappe levertijd is het handig voor producten die je snel nodig hebt.
Niet irritant
Nee, he!? Weer een portie onnodige folders op de deurmat. Folders of emails worden nog wel eens als irritant beschouwd. Precies daarom hebben veel mensen een stickers op de brievenbus die bezorgers vertellen dat ze hier niets mee te maken willen hebben. Wanneer je echter met een nuttig voorwerp op de proppen komt en dit als cadeautje geeft, wordt dit veel sneller geaccepteerd door mensen. Een goed promotieartikel wordt vaak lang bewaard, waarbij mensen er vele malen gebruik van maken. Daarom blijven we herhalen: hoe vaker iets gebruikt wordt, hoe vaker jouw naam of dat van jouw bedrijf in beeld is.
Wedden dat jij er één hebt liggen!
In dit artikel heb je gelezen waarom relatiegeschenken nog steeds zo goed werken. Het lijkt een simpel idee dat al jaren gebruikt wordt. En dat is ook precies wat het is. Wedden dat jij thuis ergens in een kast of op een bureau nog een pen met de naam van een bedrijf erop gedrukt hebt liggen. Zo zie je maar dat bepaalde producten tijdloos zijn en altijd gebruikt worden. Waar wacht je nog op?