Social selling heeft het verkooplandschap getransformeerd, waardoor het eenvoudiger dan ooit is geworden om op organische wijze in contact te komen met prospects en leads te ontdekken. LinkedIn, het standaard sociale platform voor professionele netwerken en relaties, is al lang een populaire en effectieve plek om sales leads te vinden en te koesteren.
Nu biedt LinkedIn Sales Navigator verkooporganisaties nog meer mogelijkheden om leads te ontdekken en hun pijplijnen effectief te beheren. Lees hier hoe je deze gebruikt met HubSpot.
Wat is LinkedIn Sales Navigator?
LinkedIn heeft zowel gratis als betaalde versies. Er zijn betaalde licenties voor recruiters, werkzoekenden, professionals, en nu ook voor verkopers. LinkedIn Sales Navigator is LinkedIn’s betaalde verkoopsoplossing.
Het is een sales management tool ontworpen om verkopers te helpen het uitgebreide netwerk van LinkedIn effectiever te gebruiken en uiteindelijk meer (en betere) deals binnen te halen.
Hoe HubSpot te integreren met LinkedIn Sales Navigator?
Let op: Het integreren van LinkedIn Sales Navigator werkt alleen voor HubSpot Sales Hub Professional en Enterprise accounts. Je moet ook een LinkedIn Sales Navigator account hebben op Team of Enterprise niveau.
Een van de grootste voordelen van HubSpot is dat het alles-in-één is – wat betekent dat als je je LinkedIn Sales Navigator account integreert met HubSpot, je in staat zult zijn om InMails te sturen naar prospects en LinkedIn inzichten te bekijken over contacten en bedrijven, direct binnen HubSpot.
De integratie instellen
Eerst het een en ander – om de voordelen van deze integratie te kunnen benutten, moet je het instellen. Hier zijn de stappen om dat te doen.
- Klik in HubSpot op de knop Marketplace (die eruitziet als een winkelpui).
- Ga naar “Beheren” en klik vervolgens op “Aangesloten Apps”.
- Klik op “Visit App Marketplace.”
- Navigeer naar de zoekbalk en zoek naar “LinkedIn Sales Navigator Integratie.”
- Beweeg met de muis over de integratie en klik op “Integratie bekijken”.
- Klik op “Verbinden met LinkedIn Sales Navigator” wanneer daarom wordt gevraagd.
Op dit punt zou jouw verbinding met LinkedIn Sales Navigator in jouw HubSpot account bevestigd moeten zijn, en kun jij jouw LinkedIn conversaties direct in HubSpot beheren.
Geavanceerde contactgegevens bekijken
Jouw Sales Navigator-integratie biedt vertegenwoordigers de mogelijkheid om een gedetailleerder profiel van jouw contacten te bekijken dan je op basis van een enkel ingevuld formulier zou kunnen opbouwen. Om te zien tot welke inzichten je toegang hebt, hoef je alleen maar naar een van jouw contactrecords in jouw CRM te navigeren.
De integratie haalt automatisch nuttige informatie rechtstreeks uit de LinkedIn-accounts van contactpersonen, zoals:
- Functie
- Bedrijf
- Tijd in hun functie
- Locatie
- Branche
U kunt ook een meer gedetailleerd beeld krijgen van de profielen van contactpersonen binnen HubSpot door op “Meer weergeven” te klikken.
HubSpot geeft jouw vertegenwoordigers een aantal handige aanwijzingen om meer persoonlijke connecties met prospects te maken.
IJsbrekers: Dit tabblad toont vertegenwoordigers welke gedeelde connecties, ervaringen en interesses ze hebben met hun prospects. Vertegenwoordigers kunnen ook de recente activiteitenstreams van prospects bekijken om te zien met welke posts en artikelen ze zich hebben beziggehouden, en vervolgens de inhoud gebruiken als conversatiestarter.
Kennismaken: Dit tabblad helpt vertegenwoordigers ongemakkelijke situaties te vermijden door vertegenwoordigers in staat te stellen wederzijdse connecties te vragen hen voor te stellen aan een prospect.
Verwante leads: Dit tabblad helpt vertegenwoordigers om andere leads te vinden bij hetzelfde bedrijf als jouw lead (in het geval dat een lead niet gekwalificeerd wordt geacht om een aankoopbeslissing te nemen), die vertegenwoordigers vervolgens kunnen opslaan in de Sales Navigator-leadslijst.
Als je een contact ontdekt met wie je contact wilt leggen terwijl je deze integratie verkent, klik je gewoon op “Opslaan in Sales Navigator” en de informatie van het contact wordt opgeslagen in een lijst in Sales Navigator. Dit zal je helpen om later rechtstreeks op LinkedIn contact te leggen met contactpersonen.
Zoals we al eerder vermeldden, kun je ook een InMail sturen naar een nieuw contact direct via HubSpot via de integratie. Klik gewoon op “Send InMail” om een bericht naar een nieuw contact op te stellen.
Geavanceerde bedrijfsgegevens bekijken
De integratie is ook handig om meer te weten te komen over bedrijven aan wie jij jouw producten wilt verkopen. Binnen de integratie kun je de grootte, branche en locatie van een bedrijf zien zoals gerapporteerd op LinkedIn.
Net als bij contacten, krijg je ook inzicht in meer geavanceerde details van jouw doelbedrijven. De tabbladen die je zult zien zijn:
Aanbevolen Leads: Dit tabblad toont vertegenwoordigers of er iemand in de organisatie van interesse is met wie ze gemeenschappelijke interesses, connecties of ervaringen delen, wat vertegenwoordigers een openingszin kan geven wanneer ze zichzelf voorstellen via InMail.
Connecties: Hier zullen vertegenwoordigers ontdekken of er iemand in het bedrijf is met wie ze al verbonden zijn, wat hen een makkelijke ingang kan geven.
Nieuws: Kom meer te weten over de updates van het bedrijf – op deze manier kunnen vertegenwoordigers iets hebben om mee te beginnen wanneer ze een nieuw contact bereiken.