Jouw ideale klanten en volgende aanwervingen hangen rond op LinkedIn en je wilt hen bereiken. Je hebt alleen nog niet het budget om een zeer effectieve LinkedIn advertentiecampagne te voeren of te experimenteren met LinkedIn video advertenties.
Daarom gaan we je laten zien hoe je LinkedIn kunt gebruiken om je bedrijf te promoten en te marketen zonder geld uit te geven. Vandaag laten wij jou zien hoe jij jouw bedrijf gratis kunt promoten en adverteren op LinkedIn. Ook lees je in deze blog hoe jij jouw persoonlijke profiel moet optimaliseren.
Hoe jij jouw bedrijf gratis kunt promoten op LinkedIn
Als een social media platform, is LinkedIn een beetje een vreemde eend in de bijt. Het is een zoeksite voor vacatures, een rekruteringsapp, een social media platform, en een professionele zakelijke netwerksite, allemaal tegelijk.
Het heeft meer persoonlijke informatie over jou dan enig ander medium. Bijna niemand op Twitter of Instagram weet waar je naar school ging of voor welke organisaties je vrijwilligerswerk doet, maar op LinkedIn is al die informatie voor je connecties te zien.
Dat is waarom jezelf promoten op LinkedIn er een beetje anders uitziet. Hoewel het delen van must-read updates en interactie met je netwerk in de comments nog steeds een belangrijk onderdeel is van een goed afgeronde marketingstrategie, zijn er nog wat andere dingen die je kunt uitproberen.
Optimaliseer je persoonlijke profiel
Het maakt niet uit welk type bedrijf je wil promoten op LinkedIn, het persoonlijke profiel is waar het allemaal begint. Om potentiële partners en klanten aan te trekken, heb je een aantrekkelijk profiel nodig dat mensen precies vertelt wat je doet en hen een reden geeft om met je in contact te komen.
De banner, de headline en de profielsamenvatting vertellen ons precies wat Anneke doet. Gebruik je LinkedIn profiel om jezelf net zo duidelijk te positioneren – vertel ons wie je bent, wat je doet, en waarom dat belangrijk is.
Je profiel is de rots waarop je de rest van je LinkedIn marketing strategie zult bouwen. Als je nu tijd investeert om het te verfijnen, sta je later veel sterker.
Maak een bedrijfspagina aan
Als je een marketeer, bedrijfseigenaar of ondernemer bent, heb je een bedrijfspagina nodig. Een LinkedIn bedrijfspagina geeft je een manier om potentiële klanten, partners en willekeurige vreemden iets meer over je bedrijf te vertellen.
Een bedrijfspagina werkt op dezelfde manier als je persoonlijke pagina. Je naam en logo verschijnen bovenaan, samen met een Volg-knop. Daaronder, in je Info-gedeelte, vertel je meer over wie je bent, wat je doet en neem je een link op naar je site.
Houd jouw About-sectie gericht op de problemen die je oplost en de voordelen die je biedt. Google indexeert de eerste 156 tekens van je beschrijving, dus maak je LinkedIn bedrijfspagina SEO-vriendelijk en makkelijk te vinden door te beginnen met de belangrijke dingen. Hierdoor ben je ook beter vindbaar via LinkedIn search.
Je bedrijfspagina is je LinkedIn thuis. Als je wilt dat mensen je blijven volgen en uiteindelijk overwegen bij je te kopen, moet je regelmatig boeiende updates plaatsen. Hoe zien die er dan uit, vraagt u?
Laat ons zien wat er achter de schermen gebeurt: Waar ben je mee bezig! Als iemand je bedrijf volgt op LinkedIn, is de kans groot dat ze dat willen weten. Maak wat foto’s, schrijf een update of upload een snelle video.
Deel industrie nieuws: Wat is er nieuw en spannend in jouw branche? Wat moeten mensen gewoon weten? Vertel het ons!
Stel vragen: Succesvolle sociale-mediabetrokkenheid draait allemaal om de conversatie. Leer jouw publiek kennen – en hun behoeften, uitdagingen en interesses – door inzichtelijke vragen te stellen. Dit zal je helpen om sterkere inhoud te creëren en uzelf te positioneren als iemand die om je geeft (geweldig om vertrouwen op te bouwen).
LinkedIn berichten maken
Ondanks dat het vaak doodverklaard is, speelt de kunst van het schrijven van een blogpost die je publiek betrekt, een probleem oplost en iets spannends leert een belangrijke rol in contentmarketing. (Zie je mam? Het is een echte baan!)\
Wat is een betere manier om jezelf als expert te positioneren dan LinkedIn posts te maken over onderwerpen die je ideale publiek belangrijk vindt?
Als het op het maken van posts aankomt, heb je twee hoofdroutes ter beschikking. Je kan een bericht van je bestaande blog syndiceren en het opnieuw posten op LinkedIn, of je kan een nieuw bericht schrijven dat een vraag beantwoordt of een probleem oplost waar je ideale LinkedIn connectie mee worstelt. Onderneemster Jorden Roper gebruikte met succes de tweede aanpak om haar merk meer bekendheid te geven en nieuwe klanten te werven.
Op dit moment kun je alleen LinkedIn posts maken vanaf je persoonlijke profiel, niet vanaf een bedrijfspagina. Dit maakt ze uitzonderlijk geschikt voor consultants, freelancers, en bedrijven die op een persoonlijk merk gebaseerd zijn.