Hoe schrijft u de onderwerpregel van een email?

Je hebt misschien wel de beste e-mail ter wereld gemaakt. Maar als niemand het opent, zal de e-mail nooit de kans krijgen om de doelen te bereiken die erachter zitten. Voor alle praktische doeleinden betekent een 0% open rate dat je gefaald hebt.

Net als bij een blogbericht mag de heading/subject-regel nooit een tweede gedachte zijn. Het is net zo belangrijk als de eigenlijke inhoud, en fungeert als een eigen mini-marketing campagne die het beoogde publiek aanmoedigt om er aandacht aan te besteden. Een infographic van Invesp deelt dat 47% van de ontvangers e-mail openen op basis van de onderwerpregel.

Het bedenken van de perfecte e-mailonderwerpregel is evenzeer wetenschap als kunst. Als zodanig geven we u de tools om te slagen, maar het is uiteindelijk aan uw kennis van het publiek om ervoor te zorgen dat uw onderwerpregel resoneert.

9 Onderwerpregels die werken
Het eerste stuk in het maken van een succesvolle e-mailonderwerpregel is het begrijpen van psychologische basisprincipes die mensen aanmoedigen om actie te ondernemen.

1. 1. Angst voor het missen (FOMO)

Mensen worden altijd geplaagd door de angst dat ze iets gaan missen. Door de onderwerpregel van de e-mail te gebruiken om aan te geven dat er een beperkte hoeveelheid van iets over is, is de kans groter dat de ontvanger de e-mail opent.

MailChimp vond dat de volgende woorden die gebruikt worden om de urgentie aan te geven een afgemeten effect hadden op de open rate:

Beeldbron
Een voorbeeld van een e-mailonderwerpregel die het concept van FOMO oproept, zou zoiets kunnen zijn als: “24 Hour Sale! Beperkte hoeveelheden!”

2. 2. Stel een vraag

Wanneer er een vraag wordt gesteld, willen mensen meestal een antwoord, dus ze zullen eerder de e-mail openen om deze te vinden. Doe een beroep op de nieuwsgierigheid van uw publiek.

Een voorbeeld van een e-mailonderwerpregel die een vraag stelt, kan iets zijn als: “Wil je de omzet uit e-commerce in 2017 verhogen?

3. 3. Wees controversieel

Een gedurfde onderwerpregel kan snel de aandacht van de ontvanger trekken. Op basis van hoe je ze naar binnen lokt, zullen ze nieuwsgierig zijn naar wat je bedoelt, of naar de richting die je inslaat met het onderwerp.

Een voorbeeld van een e-mailonderwerpregel die mensen aan het denken zet over het nemen van een kant kan iets zijn als, “10 Redenen Mannen zouden hun vrouwen niet moeten helpen met het huishouden”.

4. 4. Impliceren dat de ontvanger niet goed genoeg is…

Als mensen te horen krijgen dat ze ergens niet goed in zijn, of dat ze verbeteringen kunnen aanbrengen, voelen ze zich uitgedaagd tot hun kern. Ze willen beter zijn dan alle anderen. Er is een naam voor dit – “The Superiority Illusion.”

Door een onderwerpregel te schrijven die suggereert dat de lezer niet de beste is, hebben ze meer kans om de e-mail te openen. Ga gewoon voorzichtig te werk – er is een dunne lijn tussen het grijpen van iemands aandacht, en het beledigen van hen.

Een voorbeeld van een e-mailonderwerpregel die suggereert dat de ontvanger niet goed genoeg is, kan zoiets zijn als: “Maak deze e-mailonderwerpregel geen fouten”.

5. 5. Identificeer met uw publiek

Het lijkt misschien eenvoudig, maar het hebben van een onderwerpregel die zich identificeert met het publiek op een bepaalde manier kan uw open tarieven helpen. Het doel is om je ontvanger te laten identificeren met de eerste paar woorden, tegen zichzelf te zeggen: “Oh dat ben ik!” en het open te stellen.

Een voorbeeld van een e-mail onderwerpregel die zich identificeert met een specifiek publiek kan zoiets zijn als: “Slechte college studentengids voor gezond winkelen!

6. 6. Cliffhanger

Als je naar de film gaat en er is een cliffhanger, is dat nogal verontrustend. Mensen worden gedwongen om het conflict op te lossen. Hetzelfde geldt voor e-mail Als slechts de helft van de onderwerpregel leesbaar is en deze wordt gevolgd door een ellips (…), dan is het meer dan waarschijnlijk dat een ontvanger deze zal openen om zich tevreden te voelen.

Joanna Wiebe, van Copy Hackers & Airstory deelt het principe van “Open Loop” E-mail Subject Lines (via Litmus)

“Dan komt de ‘Dit is hoe je het verkeer krijgt en het omzet…

Dit is de open lus, oftewel het nieuwsgierigheidsgat, in die zin dat je bent geïntroduceerd in dit idee dat er een manier is om datgene te doen wat je echt wilt doen. Maar belangrijk is dat de onderwerpregel niet zegt wat het is.

Er staat ‘dit’.

In ‘schrijftaal’ heet dat een lege koffer. Dit’ zonder een zelfstandig naamwoord erna, is de lege koffer.

Het is een slechte gewoonte om bij het schrijven van een essay of een roman een lege koffer te hebben. Maar het is een zeer goede zaak voor copywriting als je wilt dat mensen genoeg geïntrigeerd zijn om te klikken of te openen”.

7. 7. Wees direct

Soms is direct zijn de manier om te gaan. Ontvangers houden er niet van om misleid te worden, en dit soort e-mails leveren de belofte van de onderwerpregel waar.

Direct zijn betekent ook beknopt zijn en specifieke details delen. In plaats van te zeggen “Hoe verhoog je het verkeer op je website”, kies je voor iets als “Verhoog je webverkeer met 40%”.

8. 8. Word persoonlijk

Wist u dat e-mails met gepersonaliseerde onderwerpregels 26% meer kans hebben om te worden geopend? Dit zou logisch moeten zijn, want voor een mens is er niets dat zoeter klinkt dan zijn eigen naam (althans volgens Dale Carnegie in How to Win Friends and Influence People).

[Tweet “Gepersonaliseerde onderwerplijnen hebben 26% meer kans om geopend te worden. #emailmarketing #tips”]

Experian breidt op dit punt uit en deelt dat gepersonaliseerde promotie-e-mails in 2013 29% hogere unieke open rates en 41% meer unieke click-through rates hadden. Hoewel dit feit een beetje gedateerd is, is het principe nog steeds het onderzoeken waard.

Hier is hoe personalisatie invloed heeft op de open rate per industrie, volgens Mailchimp:

Beeldbron

9. Emojis

Volgens een rapport van Experian had zesenvijftig procent van de merken die emoji gebruiken in hun e-mailonderwerpregels een hoger uniek open tarief. Dus als je nog niet eerder hebt overwogen om ze te gebruiken, begin dan te brainstormen over hoe ze kunnen worden geïmplementeerd voor toekomstige e-mailverzendingen. Campaign Monitor deelt de technische details met betrekking tot het gebruik van emoji e-mailonderwerpregels, wat nuttig kan zijn voor de compatibiliteit met e-mailclients.

Het is duidelijk dat woorden belangrijk zijn. En sommige woorden zijn effectiever dan andere. Yesware, een alles-in-een verkooptoolkit die geïntegreerd is met Gmail en Outlook, creëerde een datavisualisatie die liet zien hoe verschillende woorden een effect hadden op de open rate voor verkoopmails.

Beeldbron
Het effect van specifieke woorden op uw publiek zal afhangen van uw branche, doelstellingen en beoogde acties.

Overweeg om een van de volgende krachtige woorden in uw volgende e-mailonderwerpregel op te nemen:

Beeldbron

Onderwerpregel van de e-mail: Wat NIET te doen
Net zoals er veel statistieken zijn om een back-up te maken van de beste praktijken op het gebied van e-mailonderwerpen, reflecteren de gegevens ook op verschillende praktijken om deze te vermijden.

Net zoals sommige woorden in onderwerpregels triggers kunnen openen, zijn andere triggers voor uw e-mail die rechtstreeks naar spam wordt gestuurd. Hier zijn enkele spam triggers om te vermijden:

Zinnen als “Winnaar!”, “100% gratis!”, “Gratis geld!”
Speciale tekens
Overmatig gebruik van interpunctie
Spelfouten
Gebruik nooit ALLE CAPS. Niemand wil een e-mail openen die tegen hen schreeuwt. Het schrijven van een onderwerpregel (of e-mail lichaamskopie) op deze manier wordt beschouwd als agressief, en kan de ontvanger mogelijk laten denken dat het spam is.

Tot slot is het oké (en aangemoedigd) om een e-mailonderwerpregel te maken die de nieuwsgierigheid prikkelt, maar niet opzettelijk misleidt. Als aan de verwachtingen van een persoon niet wordt voldaan, zal deze zich meer dan waarschijnlijk afmelden voor uw e-mails en deze als spam rapporteren.

Aanvullende overwegingen voor e-mailonderwerpregels

Volgens Campaign Monitor wordt ongeveer 53% van de e-mails geopend op mobiele apparaten. Uit een onderzoek van Return Path bleek dat de openstaande bedragen 12,5% hoger waren wanneer de onderwerpregel minder dan 49 tekens bevatte, hoewel de gegevens grotendeels gebaseerd waren op de detailhandel.

Hoewel Mailchimp stelt dat de lengte van de onderwerpregel eigenlijk niet van belang is, raden zij aan om enige aandacht te besteden aan de lengte op basis van de weergave van de onderwerpregel van de e-mail op mobiele apparaten. Zurb heeft een gratis tool om te testen hoe onderwerpregels worden weergegeven op populaire mobiele apparaten.

Over mobiel gesproken, je hebt je open rate niet volledig geoptimaliseerd zonder enige aandacht te besteden aan de preheader tekst. Veel mobiele e-mailproviders tonen een korte tekstregel om wat context toe te voegen voor de ontvanger en om hen in staat te stellen de e-mail vooraf te screenen alvorens deze te openen.

Afbeeldingsbron

Het snijpunt van uw timing en onderwerp
Zeg dat je een e-mail stuurt over het koffiegebruik – het kan het beste klinken als het ‘s ochtends wordt verstuurd, wanneer iemand meer kans heeft om koffie te consumeren. Uw e-mailserviceprovider (ESP) kan specifieke details geven over het beste moment om e-mails te versturen op basis van uw bedrijfstak en unieke bedrijfsgegevens.

Op een vergelijkbare manier moet het onderwerp relevant zijn voor uw lijst. Zorg ervoor dat u verschillende segmentatiehulpmiddelen gebruikt om uw publiek te verdelen en zorg ervoor dat u alleen de meest relevante e-mails verzendt.

Een no-brainer voor het verhogen van het aantal openstaande e-mails moet in overeenstemming zijn met de e-mailfrequentie. Het Database Marketing Institute vond dat de open rate het hoogst was wanneer bedrijven twee e-mails per maand versturen. Geef klanten niet de kans om u te vergeten door te lang te wachten tussen het verzenden van e-mail. Op dezelfde manier moet u ze niet lastigvallen als ze de ene week geen e-mails ontvangen, en de week erna vier.

email openen

Voor het openen van een e-mail beoordelen de ontvangers ook of het hun tijd waard is op basis van van wie de e-mail afkomstig is. Campaign Monitor deelt dat 68% van de Amerikanen zegt dat ze hun beslissing om een e-mail te openen baseren op de ‘van’-naam. Hoewel e-mail van namen en adressen buiten het bestek van dit artikel valt, volgen hier enkele tips van Act On:

Vermijd het gebruik van de naam van een persoon, tenzij deze een sterke associatie met het merk heeft.
Als u de naam van een persoon gebruikt, zet dan een komma achter de naam van het bedrijf/merk.
Vermijd het gebruik van een gezichtsloos no-reply adres
Het eigenlijke e-mailadres moet het domein van uw bedrijf bevatten, zodat het er voor de ontvangers legitiem uitziet.
Als je eenmaal een theorie hebt gemaakt voor je perfecte e-mailonderwerpregel, doe dan een A/B-test. Stuur de helft van de ontvangers op uw lijst (of op dit testsegment) een type onderwerpregel, en de andere helft een andere versie. U kunt ook proberen de volgorde van de woorden te veranderen om te zien of de ene onderwerpregel beter converteert dan de andere.

Controleer welke het beste open tarief heeft en pas uw leerstof toe op de volgende e-mail die u stuurt.

E-mail succes begint met e-mail onderwerp regels.
Als de jouwe een tweede gedachte is in vergelijking met de inhoud van je e-mail, heb je het verkeerde perspectief. Door tijd te besteden aan het verbeteren van uw e-mailonderwerpregels en het afstemmen van de inhoud op de verwachtingen, verbetert u uw e-mail open rates.

Leave a comment


Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 5 reviews
powered by Google

Contact informatie

Mauritssingel 56, 2351 EG Leiderdorp

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status