Vorige week legden we uit hoe u uw virtuele evenementsponsoring kunt aanpakken en verpakken. Vandaag gaan we verder, met een tweede artikel over ideeën voor virtuele eventsponsoring. Ja, sponsoren overtuigen om deel uit te maken van uw virtuele evenement lijkt misschien een te grote opgave. Maar zoals we in de vorige post al hebben uitgelegd, is het niet alleen noodzakelijk, maar ook een pluspunt voor beide partijen. Vergeet niet dat uw virtuele evenement veel waarde hebben voor iedereen, en dat geldt ook voor potentiële sponsors!
Nieuwe call-to-action
Als je bang bent om het geheel in een virtuele omgeving te laten werken, maak u dan geen zorgen. Er zijn tal van manieren waarop u uw partners kunt verleiden en garanderen dat ze alle exposure en hot leads krijgen die ze maar willen. Creativiteit is een grenzeloze bron, en u zult het nu meer dan ooit moeten gebruiken. Maar om ervoor te zorgen dat we uw gedachte in de juiste mindset krijgen, hebben we deze zeer speciale blog gemaakt. Dus blijf lezen om unieke ideeën voor de sponsoring van virtuele evenementen te ontdekken die u bij uw volgende virtuele evenement kunt gebruiken!
Neem Sponsors op in uw Evenementen App
Laten we deze ideeën voor virtuele event-sponsoring beginnen met event-apps. Evenement apps hebben een paar jaar geleden een flinke vlucht genomen. En als u denkt dat ze niet meer relevant zijn in het kader van virtuele evenementen, denk dan nog eens goed na! Nu uw deelnemers niet meer fysiek aanwezig zijn, wordt engagement belangrijker dan ooit, en een event app kan u daarbij helpen.
Bovendien kunnen ze ook worden gebruikt als hulpmiddel om sponsors te promoten. Denk aan het toevoegen van speciale secties, merklogo’s en banners aan uw evenement app. U kunt zelfs een stap verder gaan en de hele app terug laten verwijzen naar uw sponsor door hun merkidentiteit op te nemen in kleuren en afbeeldingen zegt de eigenaar van een evenementenbureau uit Gent. En als u uw hoofdsponsor wilt promoten, dan is een push-notificatie die de aanwezigen aan gesponsorde sessies of aanbiedingen herinnert, ook een geweldige manier om dat te doen!
Maak gebruik van de kracht van digitale advertentieruimte
Nu u geen fysieke ruimte hebt om sponsors op de traditionele manier te promoten, zult u het moeten doen met de mogelijkheden die de digitale wereld biedt. Maar gelukkig is de digitale advertentieruimte een van de meest populaire marketinginstrumenten in de moderne wereld geworden, iets wat u zeker in uw voordeel kunt gebruiken.
Er zijn verschillende manieren om een virtueel evenement te gelde te maken, en digitale reclame is daar één van. Overweeg dus het opnemen van pop-up advertenties en banners om uw sponsors te promoten op uw evenementenplatform en uw live-stream. Ze kunnen de aanwezigen doorverwijzen naar de website van de sponsor of naar een specifieke pagina, en zo die laatste die lieve, lieve leads aanbieden.
Neem de sponsors op in uw inhoud
Als inhoud is koning in de wereld van digitale marketing, dan is het de Keizer in het bereik van virtuele gebeurtenissen. Zoals we hebben besproken in ons artikel over de virtuele betrokkenheid van de aanwezigen, zijn inhoud van lage kwaliteit en onvoorbereide sprekers een zekere manier om het publiek te verjagen. Maar het belang van content leeft en sterft niet op dit gebied – het kan ook worden ingezet om uw sponsors te promoten!
Voor elke presentatie kunt u gesponsorde video’s en intro’s aan de aanwezigen laten zien. Of nog beter, voeg hun logo’s toe aan de presentatie dia’s. Dit zal niet zo storend zijn als een advertentie die in het midden van een sprekerssessie wordt gegooid, maar het waarschuwt de aanwezigen toch voor het bestaan van de sponsor.
Virtuele evenementen
De virtuele versie van uw evenement kan ook breakout-sessies bevatten. Dit is natuurlijk afhankelijk van de mogelijkheden van uw platform en daarom adviseren wij u om met een virtueel evenementproductiebedrijf te werken. Zij zullen beter dan wie dan ook in staat zijn om u te helpen bij het kiezen van de beste tools voor uw virtuele evenement!
Ervan uitgaande dat u breakout rooms toevoegt, denk er dan aan om ze te laten sponsoren. Ze kunnen gesponsord entertainment, inhoud, of toevoegingen bevatten, of zelfs de mogelijkheid voor een informele chat. U kunt zelfs VIP-branded breakout rooms aanbieden met speciale aanbiedingen en gratis downloads om de leads binnen te halen.
Maak uw sponsors een onderdeel van uw promotiestrategie
Als uw promotiestrategie al bij persoonlijke evenementen voorop stond, dan wordt dat bij virtuele evenementen steeds meer het geval. Aangezien uw deelnemers niet echt hoeven te bewegen en serieuze voorbereidingen hoeven te treffen om aanwezig te zijn, zullen ze constant – maar niet overdreven – herinnerd moeten worden aan wat er zal gebeuren.
Er is hier ook ruimte voor sponsoracties. Of het nu gaat om uw social media-kanalen of om e-mailberichten, zorg ervoor dat u op een bepaald moment ook sponsormateriaal toevoegt.