Blog Categorieën

Hoe u uw online marketing campagne kan transformeren in sales software

Ik heb veel tijd besteed aan e-mail. Dat doen we allemaal. Het is gewoon zo tijdrovend. Tenzij we voorzichtig zijn, is het erg inefficiënt. Elke week besteed ik gemiddeld 14 uur aan het lezen en beantwoorden van e-mailberichten. Dat is veel.

Dus natuurlijk is het moeilijk om tijd te vinden om artikelen te schrijven. De tirannie van e-mail is een grote reden dat 29% van de bloggers ‘s nachts schrijven en 31% in het weekend (bron). We hebben het te druk met het bestrijden van onze inboxen tijdens kantooruren. Bekentenis: Ik schrijf deze paragraaf om 6:43 uur op een zondagochtend.

Dus marketeers zeggen dit soms:

“Ik heb geen tijd om te schrijven. Ik heb het te druk met e-mail.

Klinkt dat bekend? Het klinkt ook gek. Want tijd besteed aan e-mail is tijd besteed aan schrijven. U moet gewoon leren hoe u uw verzonden e-mails kunt omzetten in marketingcontent.

Hier zijn de stapsgewijze instructies voor het omzetten van e-mailtijd in marketingtijd, waardoor uw outbox op magische wijze wordt omgevormd tot hooggeplaatste artikelen. Ik heb ook details toegevoegd over hoe ik drie jaar e-mail heb omgezet in bijna 100 pagina’s inhoud, inclusief enkele hooggeplaatste berichten.

1. 1. Vind de e-mails die goed werken voor contentmarketing

Bepaalde e-mails zijn uw beste grondstof. Hier zijn de dingen in uw outbox die het meest geschikt zijn voor contentmarketing:

Antwoorden op vragen van klanten, prospects en vrienden
Elk onderwerp wordt vooraf als relevant beschouwd omdat het rechtstreeks vanuit uw publiek aan u is verstrekt.
Bijdragen aan roundups
Veel marketeers weigeren een bijdrage te leveren, maar zoals u hier zult zien, is er een groot voordeel van het accepteren van vrijwel elk verzoek om bij te dragen aan het afronden van berichten.
HARO reacties (Help een verslaggever uit)
Zelfs als uw respons laag is, zijn de reacties zelf tevreden, die u kunt herbestemmen door ze om te zetten in hooggeplaatste artikelen.
E-mail-interviews
Sneller en gemakkelijker te maken dan gastblogberichten, als u ooit via e-mail bent geïnterviewd, is dit ook uitstekend materiaal voor herbestemming.
Zodra u op deze manier begint te denken, zult u ander bronmateriaal vinden dat u al hebt gemaakt.

Blog commentaar
Reacties op sociale media
Vergaderingen, telefoongesprekken en zowat elke interactie offline
Om deze e-mails beter bronmateriaal te maken, moet je groots gaan. Voeg veel details, opmaak, afbeeldingen en links toe. Werk harder aan het advies dat je geeft over e-mail, wetende dat je hier later op terugkomt. U zult ook merken dat de reacties van mensen erg dankbaar zijn.

Hier is de reactie op een aantal zeer gedetailleerde adviezen die ik via e-mail heb gestuurd. Was het de extra tijd waard? Het leverde me zowel inhoud op die ik kan hergebruiken… als een aanbod voor een biertje.

Wat ik heb gedaan: Drie jaar lang beantwoordde ik elke vraag, beantwoordde ik elke uitnodiging en accepteerde ik elk e-mailinterview. Elk antwoord was super gedetailleerd, inclusief afbeeldingen, links en kogellijsten.

2. 2. Verzamel deze e-mails

Doe dit voor de rest van je carrière: als je een gedetailleerde e-mail schrijft waarin je iets uitlegt, dan kan BCC dit zelf doen of verplaatsen naar een map.

Bewaar ze. Dat is het. Nu heb je een groeiende stapel ruwe inhoud, klaar om later te worden gedolven.

Wat ik heb gedaan: Ik heb een map gemaakt genaamd “Content Marketing.” Na het verzenden van antwoorden en gedetailleerde antwoorden aan mensen, heb ik die e-mails verplaatst naar deze map.

3. 3. Verplaats de e-mails naar documenten. 4. Organiseer op onderwerp.

Zodra uw e-mail map begint op te bouwen, is het tijd om te beginnen met het verplaatsen van deze nuggets in de productielijn. Kopieer en plak ze in een hoofddocument. Vervolgens kunt u de e-mails verwijderen, zodat de map alleen ruwe, onbewerkte antwoorden bevat.

Blader vervolgens door het hoofddocument en zoek naar onderwerpen en thema’s. De grote thema’s liggen voor de hand, maar misschien vindt u wel een paar verrassingen. Maak voor elk hoofdonderwerp een nieuw leeg document aan.

Sorteer ze nu uit. Begin bovenaan, zift opnieuw door het materiaal en kopieer elk antwoord in de relevante onderwerpdocumenten. Dit is wat u kunt vragen tijdens dit proces:

Vind je overbodige antwoorden?
Verwijder ze nog niet. Ze kunnen kleine maar belangrijke verschillen hebben. Verplaats ze allebei naar het onderwerpdocument
Antwoorden vinden die in twee thema’s passen?
Als iets in twee documenten past, zet het dan in beide.
Kleine fragmenten van antwoorden vinden?
Pak deze ook. We willen geen juweeltjes missen, hoe klein ook.
We zijn nog niet aan het verfijnen. Wij zijn gewoon aan het zeven en sorteren.

Dit is wat ik heb gedaan: Ik heb een Google Doc genaamd “Fragments” gemaakt en alles hier in gezet, en het daarna uit de e-mail verwijderd. Toen ik klaar was, had ik 92 pagina’s inhoud in vraag- en antwoordformaat.

Na drie jaar e-mailen had ik genoeg geschreven om een boek te vullen! Het was niet georganiseerd, maar het was in ieder geval op één plek verzameld.

Vervolgens organiseerde ik ze in thema’s, waardoor ze in aparte documenten werden ondergebracht. Uiteindelijk had ik er negen. Zoals bij elk artikelidee en gedeeltelijk geschreven post, heb ik ze in het “topics” tabblad van mijn Content Marketing Master File gezet. (Vraag me een andere keer hoe ik mijn inhoud en ideeën organiseer!)

Nu is alles gesorteerd en klaar om te worden uitgekristalliseerd tot zoekmachine-geoptimaliseerde artikelen.

4. 4. Schrijf ontwerpen

Tijd om te verfijnen. In elk onderwerpdocument vindt u veel redundanties. We kunnen nu beginnen met het verwijderen van deze. Maar in plaats van dingen in grote brokken te verwijderen, scan je door naar die sprankelende kleine klompjes inhoud. Bewaar deze.

Organiseer de antwoorden in thema’s. Begin dan met het vormgeven en polijsten van uw antwoorden in concept-artikelen. Dat zal je moeten doen:

Verwijder (of herschrijf) de details…
Als in het antwoord dat u aanpast specifieke mensen en merken worden genoemd, kan het zijn dat het niet geschikt is voor marketinginhoud. Wijzig de namen om onschuldige klanten en vrienden te beschermen. Vervang door algemene voorbeelden. Als u werkt met antwoorden die in rondleidingen of interviews zijn verschenen, verander ze dan een beetje om ze nieuw en origineel te laten voelen.

Voeg structuur toe

Koppen, afbeeldingen, bullet lists, links en vele andere elementen uit de web content checklist zullen moeten worden toegevoegd.
Consistentie toevoegen
Het standpunt (u, wij, wij) en de toon (nonchalant, formeel) moeten wellicht worden aangepast.
Dit is wat ik heb gedaan: Ik vond snel het volgende:

Er waren een paar berichten die bijna direct verschenen. Dit waren twee berichten die voor 90% compleet waren en die weinig tijd in beslag namen om zich te organiseren in concepten. Ik voegde krantenkoppen en afbeeldingen toe en ze waren klaar om te gaan.

Verschillende andere berichten begonnen te verschijnen als waarschijnlijke artikelen. Dit waren vier berichten die voor 50% compleet waren, maar ze moesten meer worden herschreven: inleidingen, extra alinea’s en voorbeelden. Deze zijn momenteel in productie.

Tot slot zijn er nog een handvol andere die waarschijnlijk vorm zullen krijgen in de toekomst. Ze zijn solide en deels geschreven, maar voorlopig nog op een laag pitje, maar deze drie posten zijn voor 25% compleet.

Gebaseerd op mijn gemiddelde tijd om een post te schrijven (6-8 uur), was dit een tijdsbesparing van 32 uur. Niet slecht!

Let op: Voor de meeste bloggers is de gemiddelde tijd om een blogbericht te schrijven 3 uur en 28 minuten. Uitgaande van dezelfde productie uit dezelfde grondstof, zou dit 15 uur tijdwinst opleveren.

5. 5. Lijn uit met een doelzin

Inhoud die vragen beantwoordt heeft een natuurlijk voordeel in SEO omdat mensen de hele tijd naar vragen zoeken. Maar we moeten toch een doelzin kiezen en die gebruiken op een manier die onze relevantie aangeeft. Op een zeer hoog niveau zijn dit de twee stappen:

Kies een trefwoord dat je kunt rangschikken voor
Dit betekent dat u uw eigen domein autoriteit kent en zich alleen op andere zinnen richt als de andere hooggeplaatste pagina’s voor de zin in hetzelfde bereik van autoriteit zijn als u.
Geef uw relevantie voor de zin aan
Geef uw relevantie voor de zinsnede aan door deze te gebruiken in de titel, de koptekst en de hoofdtekst. Vind en gebruik ook de zinnen die nauw verband houden met uw onderwerp. Hier zijn enkele tips voor dit soort semantische SEO.
Aangezien u begint met inhoud die vragen beantwoordt, zult u zich waarschijnlijk richten op een aantal langere, meer specifieke zinnen.

Als Dave schreef om dit te vragen, zijn er duizenden mensen die op zoek zijn naar de informatie in zoekmachines.

ProTip! Zorg ervoor dat je de volledige zinsversie van je vraag en antwoord in het artikel opneemt. Verbreek de betekenis niet over meerdere zinnen. Dit vergroot de kans dat je pagina in het “Antwoordvakje” in Google verschijnt. Schrijf alsof je voor het woordenboek schrijft.

6. 6. Pools, post en promoot

Vervolgens is het de publicatie- en promotiestrategie. Er zijn vier plaatsen om te publiceren. De uiteindelijke polijstbeurt is afhankelijk van de locatie:

Uw Blog
Dit is de snelste en eenvoudigste plaats om uw antwoorden te publiceren. Dit neemt niet alleen de druk weg om te schrijven en uw publicatiekalender te vullen, maar het geeft u ook een plaats om mensen die de vraag later opnieuw stellen, te sturen. Maak van die vragen verkeer!
Gastpost op andere blogs
Als de antwoorden niet goed passen in uw contentmarketingmissie, zoek dan een ander thuis voor hen. Het internet is een grote plek. Er is een publiek voor elke post.
Uw webpagina’s
Als de vraag en het antwoord deel uitmaken van de aankoopbeslissing van uw doelgroep, dan moeten deze direct worden gepubliceerd op uw producten- en servicepagina’s. Het beantwoorden van vragen is de sleutel tot conversie optimalisatie. Dit is uw meest waardevolle inhoud!

Quora

Hier is een bonus voor jou. Er is een goede kans dat mensen op Quora op zoek zijn naar jouw antwoorden. Zoek gewoon naar de vraag. Als het er is, kopieer en plak het in je antwoord. Maar zorg ervoor dat het een goed antwoord is. Quorans zijn erg serieus over de kwaliteit.
Dit is wat ik heb gedaan: Nog niet alles is gepubliceerd, maar ik heb twee berichten voor deze blog en een gastpost ingepland. Ik heb ook een gedetailleerd antwoord gegeven op een vraag op Quora over digitale marketing basics. Kijk maar eens. Het is erg gedetailleerd!

ProTip! Als je SEMrush gebruikt, kun je alle zinnen waar Quora voor staat vinden en vervolgens filteren. Je bent op zoek naar de sleutelzinnen die je onderwerp bevatten en ook hoog scoren. Als je de vragen in Quora die hoog scoren beantwoordt, krijgen je antwoorden veel meer zichtbaarheid. Dit is hoe de filter eruit zal zien:

E-mail = Inhoud

Daar heb je het. Een beetje forethought en organisatie maakt van e-mail tijd marketing tijd. Het werkt want schrijven is schrijven en e-mail is inhoudelijk. Het enige wat we hebben gedaan is de inhoud van een één-op-één-kanaal naar een één-op-veel-kanaal verplaatsen.

Misschien heb je deze oude social media-marketing wel eens gehoord:

“Verspil nooit een gesprek door het onder vier ogen te hebben.”
Klik op Tweet
Plan dus vooruit en herbruik alles!

Bonus

Heb je nog een paar tips nodig voor de herbestemming van de inhoud? Bekijk dan de Periodieke Inhoudsopgave. Het is onze originele gids om meer waarde te halen uit de inhoud die u al heeft.

Dit is ook de post die de naam van ons boek, Content Chemistry, The Illustrated Handbook for Content Marketing, heeft geleend. Veel plezier!

Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 7 reviews
powered by Google

Contact informatie

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM Den Haag

info@albagora.nl

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status