Hoelang blijft uw website nog bestaan?

Een webdesignbureau, een creatief bureau en een softwareleverancier lopen het kantoor van een klant binnen. De klant vraagt: “Hoe vaak moeten we onze website herontwerpen?”. Het agentschap antwoordt “om de twee jaar”. De software man zegt “elke vijf jaar” De webdesigner zegt…

Dit is geen grap. Ik was eigenlijk in deze vergadering. Er waren acht mensen van vier bedrijven in de kamer. Mijn antwoord was toen vier jaar. Mijn standaard antwoord is altijd 2-5 jaar geweest, afhankelijk van de industrie. Maar dat is een groot bereik.

Sindsdien hebben we wat onderzoek gedaan om de vraag echt te beantwoorden…

Wat is de gemiddelde levensduur van een website?
We hebben de top 200 marketingwebsites volgens Alexa opgezocht in de Wayback Machine. We keken naar het ontwerp en de structuur van elke site gedurende vele jaren, en we bepaalden het interval tussen de grote website herontwerpen voor elke site.

De gemiddelde levensduur van een website is 2 jaar en 7 maanden. Eigenlijk was het 2,66 jaar wat 2 jaar, 6 maanden en 27 dagen is, maar dicht genoeg bij.

Over deze dataset: Als eerste waren we vereerd om onze eigen site op de lijst te vinden. Je leest nu een van de top 200 marketing sites! Merk ook op dat deze sites meestal middelgrote tot grote bedrijven zijn met marketinggerichte producten en diensten.

Verrast? Dat waren we. Ik verwachtte dat het tijdsbestek in de drie tot vier jaar zou liggen.

Maar vraag elke expert over de levensduur van een website en ik beloof je dat ze allemaal hetzelfde zullen zeggen: “het hangt ervan af.” Maar waar hangt het van af? Laten we eens kijken naar de redenen waarom een website een lang en gelukkig leven leidt, of snel oud wordt.

De 10 Website Levensverwachtingsfactoren

Dit zijn de belangrijkste factoren die bepalen hoe snel uw site veroudert. Sommige zijn gerelateerd aan veranderingen in uw bedrijf. Andere gaan over veranderingen in het web en in de verwachtingen van bezoekers.

Stel uzelf elk van deze vragen met ja en nee. Hoe meer tijd u ja hebt geantwoord, hoe groter de kans dat uw site zijn leeftijd laat zien.

Is de belangrijkste boodschap van mijn bedrijf geëvolueerd?
Is mijn contentstrategie veranderd? (Ik doe nu meer publicaties, evenementen, promoties, etc.)
Is mijn industrie geëvolueerd? Praten de mensen in mijn bedrijf tegenwoordig anders over dingen?
Zit ik in een design- of technologiegerelateerde industrie? Tijden veranderen sneller voor deze bedrijven
Houdt mijn site gelijke tred met de designtrends? Moderne sites hebben de neiging om te worden gestroomlijnd in een enkele kolom lay-out. Ze presenteren minder informatie bij elke scroldiepte, met grotere afbeeldingen die vaak het scherm vullen. De trend gaat in de richting van meer video en meer prominente oproepen tot actie.
Ziet mijn site er goed uit op telefoons en tablets? Als uw laatste herontwerp 6 jaar geleden was, is het mogelijk dat de meeste van uw bezoekers vandaag de dag compleet andere apparaten gebruiken.
.

Site updaten

Is mijn site moeilijk te updaten? Content management systemen zijn verbeterd. We zouden hogere verwachtingen moeten hebben voor eenvoudige updates. Tegenwoordig zou het snel, gratis en gemakkelijk moeten zijn om de meeste wijzigingen aan te brengen in de inhoud van onze websites.
Zijn mijn rankings en zoekverkeer gedaald? Tenzij u uw website actief promoot, hebben de rankings de neiging om in de loop van de tijd af te nemen. Een herontwerp kan de trend van afnemend zoekverkeer ombuigen door middel van een nieuwe sitemap die gericht is op nieuwe zinnen, met nieuwe pagina’s die gericht zijn op nieuwe zinnen.

Is mijn conversieratio aan het dalen? De verwachtingen van bezoekers blijven stijgen, dus tenzij uw website steeds beter wordt, hebben de conversieratio’s de neiging om te dalen. Een herontwerp kan het verouderingsproces omkeren door middel van een nieuw, voor conversie geoptimaliseerd ontwerp dat de verwachtingen van bezoekers overtreft.

Hebben mijn concurrenten onlangs een herontwerp gemaakt? Dat is de grote vraag: Wat doen uw concurrenten? Laten we eens kijken…
Leeftijd is relatief …ten opzichte van uw concurrenten
Probeer dit: doe alsof je een potentiële lead of klant bent. Zoek naar uw product of diensten. Serieus, druk op pauze op deze blogpost en ga een kijkje nemen! Wat heb je gezien?

Wie staat er op de ranglijst?

Zijn hun sites nieuwer dan de uwe?
Uw potentiële klanten zien die rankings en die websites vele malen per dag. Terwijl u dit leest, kijkt er op dit moment iemand naar die zoekresultaten en die websites.

Oud en nieuw in die context. Het is allemaal relatief.

Hoe kunt u de levensduur van uw website verlengen?
Er zijn manieren om maanden of jaren van het uiterlijk van uw website af te nemen. Hier zijn een paar trucjes om het verouderingsproces om te keren:

“Content Injections” Het toevoegen van nieuwe teksten, afbeeldingen of video’s kan een site er weer jong uit laten zien. Het is een slimme zet omdat deze middelen kunnen worden gebruikt in het uiteindelijke herontwerp in de toekomst.
“The Haircut” Trimmen van de navigatie door het verwijderen van de links waar men het minst op klikt. U kunt deze links vinden in het Navigatie Overzicht voor elke pagina in het Gedrag > Site-inhoud > Alle pagina’s rapport in Google Analytics.
“Nip en Tuck” Scherp het ontwerp aan met een paar wijzigingen in het stijlblad. Het verfijnen van het type (snip snip) en het aanpassen van het kleurenpalet (snip snip snip) kan de zaken up-to-date brengen met uw merk.

“Face Lift” Een herontwerp van de homepage zal de site fris doen lijken voor nieuwe bezoekers. Maar het is een tijdelijke oplossing omdat grote veranderingen de homepage uit de pas kunnen lopen met de rest van de site.
“Page Enhancements” Voeg net als de face lift een nieuwe template layout toe die gebruik maakt van moderne designtrends. Deze gerichte procedure kan zich richten op probleemgebieden waar de veroudering het ergst is. Gebruik de sjabloon op uw pagina’s met het hoogste verkeersvolume en op de pagina’s met de hoogste afslag.
Let op: Als u binnen een jaar een herontwerp plant, investeer dan niet veel in uw huidige site. De waarde van een eventuele wijziging staat in verhouding tot de kosten. Zie onze Guide for Prioritizing Website Changes voor meer informatie.

“IK HEB EEN WEBSITE, MAAR KIJK ER ALSTUBLIEFT NIET NAAR.”

Ooit iemand dit horen zeggen? Ze zijn zo beschaamd over hun webdesign dat ze niet willen dat iemand het ziet. Ze willen hun belangrijkste marketingmiddel verbergen. In dit stadium is de website eigenlijk kwetsend voor het bedrijf.

Dit is het einde. Het is tijd om de stekker eruit te trekken.

Het komt erop neer…
Wanneer u, uw bedrijf of uw bezoekers veranderen, wordt uw website ouder. Het is oud zodra het uit de pas loopt met uw bedrijf en u die meetbare resultaten niet meer krijgt. Houd het zo jong en fris mogelijk, maar wees klaar om de moeilijke beslissing te nemen om te herontwerpen. En als u dat doet, denk dan zo ver mogelijk vooruit.

Leave a comment


Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 5 reviews
powered by Google

Contact informatie

Mauritssingel 56, 2351 EG Leiderdorp

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status