LinkedIn is niet alleen voor werving of het bespioneren van collega’s. Top-performante sales en marketing teams houden van LinkedIn voor het genereren van leads, social selling & directe outreach naar prospects, het uitbreiden van een netwerk van contacten, het vergroten van de naamsbekendheid door het delen en versterken van bedrijfsnieuws/content/producten & diensten, en laten we niet vergeten zeer gericht betaald adverteren.
Met Hubspot kan al deze activiteit worden gekoppeld en naadloos worden weergegeven in jouw CRM, waardoor jouw verkoop- en marketingteam op elkaar worden afgestemd en de conversiepercentages worden verbeterd.
LinkedIn Adverteren & HubSpot
HubSpot levert een reeks van functies die integreren met – en sterk verbeteren van – de out-of-the-box LinkedIn Ads toolkit.
En voor diegenen die een Account Based Marketing (ABM) strategie nastreven, kan HubSpot’s LinkedIn integratie bijzonder krachtig zijn. Een ABM aanpak is deels gebaseerd op het samenstellen van lijsten met personen met hoge prioriteit van specifieke accounts.
Binnen de context van B2B, kan dit je helpen om het kaf van het koren te scheiden en alleen die accounts en buying persona’s te targeten die jouw inspanningen waard zijn.
Hier zijn enkele van de opvallende kenmerken van de integratie:
Bouw een LinkedIn Ad publiek, rechtstreeks vanuit een lijst in Hubspot. Het is super eenvoudig om aangepaste doelgroepen te bouwen (bijv. gebaseerd op persona of industrie sector) plus website retargeting doelgroepen (bijv. bezoekers van bepaalde landingspagina’s) voor LinkedIn Ads, rechtstreeks vanuit Hubspot.
Bijvoorbeeld in ABM: je zou snel een publiek kunnen maken van je doelaccount contactlijst waardoor je betaalde advertenties op LinkedIn kunt draaien om bekendheid van je merk op te bouwen, terwijl je verkoopteam zorgvuldig hun outreach coördineert. (Opmerking: De mogelijkheid voor Hubspot & LinkedIn om contacten te matchen zal afhangen van de kwaliteit van je CRM data, maar ik heb uitstekende resultaten gezien).
TOP TIP: LinkedIn’s nieuwe Conversation Ads format is een briljante toevoeging aan hun advertentiemodule en een ideale match voor een ABM strategie.
Identificeer je best presterende advertenties in één oogopslag. Je zult in staat zijn om de volledige user journey voor elk van je advertentiecampagnes te volgen, wat betekent dat je gemakkelijk kunt identificeren welke van je advertenties en advertentietypes het best presteren, en kunt verdubbelen waar je wilt.
Als extra bonus hoef je ook geen conversietracking in te stellen of te rommelen met conversiepixels of -imports. De integratie’s “Auto-tagging” functie zorgt daar keurig voor.
Creëer Lead Generation advertenties direct in Hubspot. LinkedIn Lead Gen advertenties zijn echt krachtig omdat ze adverteerders in staat stellen om volledige en nauwkeurige leads te verzamelen van gebruikers in LinkedIn zonder dat de gebruikers het LinkedIn platform hoeven te verlaten.
Zodra leden op jouw advertentie klikken, krijgen ze een formulier te zien dat vooraf is ingevuld met accurate professionele informatie van hun LinkedIn profiel, zoals hun naam, contactgegevens, bedrijfsnaam, anciënniteit, functietitel, en locatie.
Bij het maken van een LinkedIn Lead Gen advertentie in HubSpot, kun je gebruikers targeten op basis van website activiteit of contactlijsten, en je kunt meldingen configureren en een lijst maken voor nieuwe contacten die hun info indienen op jouw formulier.
Hoe verbind je LinkedIn met HubSpot?
Voor je begint: Je hebt Publish toegang nodig tot de HubSpot Ads tool.
Je moet ook een Account Manager zijn voor het relevante LinkedIn Ads account.
Volgende: Log eerst in op HubSpot zoals normaal, klik dan op het Settings icoon (het tandwiel) in het hoofdnavigatiemenu.
Klik in het linkermenu op Marketing > Ads.
Ga naar het tabblad Accounts en klik vervolgens op Account verbinden.
In het pop-upvenster kies je LinkedIn.
Selecteer vervolgens de LinkedIn Ads accounts die je wilt koppelen aan HubSpot. Als je van plan bent om gebruik te maken van de geavanceerde tracking functies die HubSpot biedt (en dit wordt ten zeerste aanbevolen), laat dan de Auto Tracking toggle ingeschakeld.
Klik op de knop Verbinden om de verbinding te maken.
Voordat je klaar bent, heb je de mogelijkheid om leads van LinkedIn naar HubSpot te synchroniseren.
Klik tenslotte op Opslaan.
Als je nu terug navigeert naar de Ads Accounts sectie van HubSpot, zou je al je LinkedIn data beschikbaar moeten zien voor analyse, optimalisatie, en vele andere krachtige functies.
LinkedIn gebruiken maar HubSpot niet?
Als je in B2B werkt, dan gebruik je LinkedIn waarschijnlijk al. Maar als je HubSpot nog niet gebruikt en je bent onder de indruk van de mogelijkheden van je huidige CRM en marketing automation tool om het verborgen potentieel van LinkedIn optimaal te benutten, dan zul jij je verbazen wat er allemaal mogelijk is. Want wat jij in dit artikel hebt gelezen is slechts het begin.
Maak snel content voor je LinkedIn volgers. Maak meerdere berichten tegelijk en plan ze om ze onmiddellijk of op een latere datum te versturen. Je kunt je berichten ook in bulk uploaden. Als je HubSpot’s blogging tool gebruikt, kan je die blog automatisch delen op LinkedIn op het moment dat hij gepubliceerd wordt.