Investeer in uzelf

Ondanks wat je zou kunnen denken, is professionele ontwikkeling voor PR-professionals niet zo’n gewoonte onder PR-professionals.
Je mag zeggen dat je met elke klant leert, onderweg, maar dat is niet wat professionele ontwikkeling is.
Professionele ontwikkeling is het actief uitdagen van jezelf, het zoeken en volgen van cursussen en programma’s die ontwikkeld zijn door mensen die slimmer zijn dan jij, en het leren, en het leren, en het leren van elke dag van je professionele leven.
In deze informatie-overload wereld waarin we leven, word je letterlijk gebombardeerd met dingen die je moet lezen of doen. Op een gegeven moment weet je gewoon niet wat je moet kiezen en dit leidt ertoe dat je helemaal niets doet.

Toch kun je je dat niet laten tegenhouden.

Dit klinkt misschien hard, maar als je niet investeert in je professionele ontwikkeling heb je over een paar jaar geen baan meer.
Kies het programma dat bij jou past
Ik hou van leren en ik geef de voorkeur aan online cursussen boven de offline cursussen. Ik zeg niet dat offline cursussen niet goed zijn of dat je ze niet moet volgen. Wat ik wel zeg is dat we online een geweldige kans hebben om te leren van mensen over de hele wereld.
Ik schrijf dit vanuit Spanje, en jullie lezen dit waarschijnlijk in de VS. Hoe cool is dat?
Het internet en de sociale media gaven ons een fantastische kans om te leren van het beste van het beste, zonder in dezelfde kamer of zelfs hetzelfde land te zijn.
Natuurlijk zijn er veel online programma’s die over de belofte heen gaan en deze beloften niet waarmaken…
Dus, hoe weet je welk programma voor jou geschikt is?
De eerste stap is om te kijken naar het beste in uw branche. Lees hun blogs, volg hun spreekbeurten, volg en communiceer met hen op sociale media. Leer alles wat u kunt over hen.
Met wie resoneert u? Wie duwt u uit uw comfortzone? Wie daagt je uit met nieuwe ideeën en nieuwe manieren van doen?

Dat is waar je begint.

Professionele ontwikkeling voor PR-professionals: Waar te beginnen?
Eind april hield Spin Sucks een exclusieve online trainingsreeks; een vijfdaagse bootcamp die PR-professionals en bedrijfseigenaren liet zien hoe ze een bedrijfsontwikkelingsplan kunnen maken dat inkomende leads genereert, meer klanten sluit en meer geld oplevert.
Het zou een understatement zijn om te zeggen dat het geestverruimend was.
Het Content Secret to Closing More Clients Bootcamp opende de deur naar een wereld van mogelijkheden, een andere manier om PR te zien en te doen of het nu voor uw bedrijf of uw klanten is.
“Als je in 2017 maar één ding voor jezelf doet, zorg dan voor wat professionele ontwikkeling. Het “ik heb geen tijd” excuus is voor mietjes. – Gini Dietrich
Ik wil een aantal van de lessen die ik heb geleerd met u delen die u kunnen helpen de eerste stap te zetten in het kiezen van het juiste programma voor uw PR-professionele ontwikkeling.
Het Content Secret to Closing More Clients Bootcamp: Geleerde lessen
Les nr. 1: Hoe een strategische benadering van de inhoud te volgen?
Heeft u een gedocumenteerde inhoudelijke strategie? Weet u hoe u uw eigen (uw content) en verdiende (mediarelaties) media-activiteiten kunt integreren om uw geloofwaardigheid als materiedeskundige op te bouwen en te voldoen aan uw echte bedrijfsresultaten?

Heb ik nu uw aandacht? Ik heb u gezegd dat het geestverruimend was.

Het creëren van content zou geen willekeurige activiteit moeten zijn of een taak die u van uw takenlijstje moet halen.
Je moet er strategisch mee omgaan als je door het lawaai heen wilt komen en gehoord wilt worden. En nee, dat betekent niet dat je meer van dezelfde inhoud moet creëren.
Het betekent dat u de inhoud die u maakt strategisch moet benaderen en dat u de trefwoorden en zinnen waar u voor kunt strijden in de zoekresultaten moet identificeren. Maar eerst gaat het om het identificeren van uw concurrenten.
U gaat niet naar het slagveld zonder te weten met wie u “vecht”.

Hetzelfde geldt voor de inhoud.

Eerst identificeert u uw concurrentie, hun domein autoriteit, en pas daarna begint u te werken aan de trefwoorden en zinnen waar u voor kunt strijden.
Deze illustratie van Andy Crestodina is een geweldige manier om te zien waar u staat ten opzichte van uw concurrenten.
Afhankelijk van uw DA (domain authority) kunt u nu gemakkelijk zien met wie u kunt concurreren in de zoekresultaten.
De volgende stap is het identificeren van publicaties, blogs en influencers die een hogere domeinautoriteit hebben dan uw eigen. Vervolgens moet u content, featured stories, interviews en Q&As toevoegen aan deze populaire publicaties, zodat u terug kunt linken naar content op uw website.

Eenvoudig, toch?

Niet zozeer.
Les #2: Hoe definieer je je contentplan?
Net als bij projectmanagement vereisen PR en contentmarketing inzicht in wat een content map is, en nog belangrijker hoe je die kunt maken.
Wat bevat een content map, wat zijn uw belangrijkste onderwerpen, gerelateerde subthema’s en ondersteunende bases?
U moet zich afvragen wat mensen zoeken als ze naar uw hoofdonderwerp zoeken. Na het samenstellen van een lijst met potentiële trefwoorden, is Google Keyword Planner een zeer nuttig hulpmiddel om uit te vinden of u kunt concurreren met uw domein autoriteit in de rangschikking voor een bepaald onderwerp.

Zodra je deze antwoorden hebt uitgezocht en je denkt dat je alles over je inhoud begint te begrijpen, wordt de deep dive content map geïntroduceerd.

Een deep dive content map helpt je te bepalen welke vorm elk stuk van je inhoud zal aannemen, bijv: Een blog post, een e-book, een slideshare presentatie, webinars, podcasts, etc.

Maar de deep dive content map gaat een beetje verder en helpt je uit te vinden waar die content gaat leven. Dit is waar u uw eigen en verdiende media voor het door u gekozen onderwerp moet integreren.

Les #3: De campagne

Het bouwen van een contentstrategie voor uw merk, het creëren van content en deep dive content maps voor de door u gekozen prioriteitswoorden zijn slechts het begin.

Nu heeft u alles in de praktijk gebracht. Dit is waar u mediarelaties activiteiten toevoegt aan de contentmix.

Deze stap is waar u begint met het bereiken van de populaire publicaties die u in uw contentmap heeft opgenomen.

Als alles bij elkaar komt, begint u resultaten te zien zoals meer autoriteit op het gebied van website-domeinen, verkeer naar uw website, gekwalificeerde leads en nieuwe klanten en, op zijn beurt, een hogere omzet.

Als u dit proces eenmaal heeft begrepen en doorgrond, zult u niet meer op dezelfde manier naar de inhoud kijken die u maakt.

U zult een bedrijfsontwikkelingsplan hebben dat inkomsten zal opleveren terwijl u op het strand bent of plezier hebt met familie en vrienden.

Maar om er te komen, is er veel werk, elleboogvet en geduld voor nodig. Er is hier geen sprake van wishful thinking. Dit proces zal ALLEEN werken als je het werk inbrengt.

Dat is, in mijn boeken, professionele ontwikkeling voor PR-professionals in de 21e eeuw.

Zo breng je je carrière naar een hoger niveau en bewijs je aan je klanten dat PR bedrijfsresultaten kan opleveren.

Nu, mijn vraag aan u is: Wat gaat u vandaag doen om uw professionele ontwikkeling naar een hoger niveau te tillen?

Leave a comment


Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 5 reviews
powered by Google

Contact informatie

Mauritssingel 56, 2351 EG Leiderdorp

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status