Blog Categorieën

Mijn top 3 SEO tips voor beginners

Meerdere keren per dag heb ik het over het zoeken met een klant, een teamgenoot of een vriend. Ik breng elke week uren door met het geven van gratis SEO-advies en het helpen van mensen in zoekmachines te rangschikken.

Ook doe ik veel presentaties, webinars en video’s. Hier is een leuke die we hebben gedaan met onze vrienden bij Content Marketing World:

Mijn beste SEO advies weggeven is een groot deel van mijn werk. En ik vind het geweldig. Één van de bedrijven die ik hiermee heb geholpen is: Keengo.

Maar als je een paar honderd van deze bijeenkomsten en presentaties zou meeslepen, zou je je vervelen. Niet omdat het onderwerp saai is. Dat is het niet. Maar het advies is vaak hetzelfde.

Hier is de samenvatting van onze beste SEO tips en trucs. Ik heb deze tips honderden keren gegeven omdat ze het meest waardevol zijn voor de meeste mensen, vooral voor beginners en kleine bedrijven. Hier zijn de top drie.

1.Optimaliseer uw sitemap

Google rangschikt geen websites. Google rangschikt alleen webpagina’s.” – [@orbiteers #SEO #TIPS”]

Begrijp dit en u ziet enorme mogelijkheden in de structuur van uw website. Er zijn allerlei mogelijkheden om te rangschikken. Succes hangt af van het maken van een trefwoordgerichte sitemap met veel pagina’s die gericht zijn op vele zinnen.

Houd er rekening mee dat er twee soorten sleutelzinnen zijn.

Het zetten van dit SEO-advies in actie:

Maak nooit een dienstenpagina met al uw diensten op één plek. Of als u dat wel doet, zorg er dan voor dat u ook een pagina maakt voor elke dienst die u aanbiedt. Optimaliseer elk voor de naam van de specifieke dienst.
Maak een pagina voor elk teamlid. Deze pagina’s hebben een kans om te rangschikken voor de naam van elke persoon. Verplaats hun social media profielen en je krijgt een beetje verkeer naar elk van deze bio-pagina’s voor altijd.
Voor een ecommerce website, optimaliseer de productcategorie pagina’s voor de naam van het type product. Om te kunnen rangschikken, moeten deze pagina’s meer zijn dan alleen een stel klikbare producten. Ze hebben een beetje keyphrase-gefocuste inhoud nodig (titels, headers, lichaamstekst, enz.).

2. 2. Neem de “Controle + F” test

Niet rangschikken waar je wilt zijn? Neem dit gratis advies: ga naar de pagina en druk op control+F. Zoek op de pagina naar de doeltekst. Stel nu deze vragen:

Verschijnt de zin op de pagina?
Hoe vaak verschijnt hij op de pagina? Slechts één keer?
Hoe wordt het gebruikt? Staat het in de kop en in de tekst van het lichaam? Of staat het alleen in de links?
Als je de zin niet ziet in de koptekst of in de bodytekst, heb je een sleutelzinfrequentie van nul. Dit geeft antwoord op de vraag waarom je niet rangschikt. Mysterie opgelost.

Je hebt de relevantie niet aangegeven op de basis manieren. Je hebt de SEO best practices niet gevolgd.

Ons doel is om Google ervan te overtuigen dat we de beste pagina op het internet hebben gemaakt voor het onderwerp. Als u niet geslaagd bent voor de control + F test, waarom zou Google dan denken dat dit een geweldige pagina is?

Voorzichtig! Links tellen niet mee
Bij het tellen van de gevallen van een sleutelzin, tel je geen links of in de navigatie. Linktekst geeft niet de relevantie van deze pagina aan. Linktekst vertelt Google dat een andere pagina relevant is voor de zin: de pagina waarnaar de link verwijst.

Drie dingen die je niet ziet op de Control + F test…
Hoe zit het met de titel?

Hoewel de title-tag het belangrijkste stuk SEO-vastgoed op de pagina is, staat deze in de code en niet in de pagina zelf. Maar natuurlijk, zorg ervoor dat de doelzin in de title-tag staat.

Hoe zit het met metabeschrijvingen?

Nee, dit staat ook niet op de pagina. Maar het is een belangrijke plaats om de relevantie aan te geven. Samen met de titel maakt de metabeschrijving vaak deel uit van de “snippet” als de pagina in de zoekresultaten staat. Zorg er dus voor dat u ook hier de doelzin gebruikt.

Hoe zit het met alt-tekst?

Tuurlijk. Gebruik de zinsnede als alt-tekst van afbeeldingen. Maar hou jezelf niet voor de gek. Alt-tekst is geen belangrijke zoekfactor. Denk er eens over na: als je het hoofd van het zoekteam van Google was, zou je alt-tekst dan een belangrijke rangschikkingsfactor maken? Natuurlijk niet.

Zet dit SEO-advies in actie:

Geef de relevantie aan door de targetzin één keer te gebruiken in de titel, koptekst, metabeschrijving en bodytekst. Er is geen magisch getal voor de frequentie van de trefwoorden.
Zorg ervoor dat uw pagina gedetailleerd en grondig is. De gemiddelde hooggeplaatste pagina is 1500 woorden. Geef het wat gewicht.

3. 3. Sterke relaties = Lange termijn SEO voordelen

Nu we de relevantie hebben behandeld, laten we eens kijken naar de andere helft van SEO: autoriteit. Mensen die search begrijpen, begrijpen dit:

Om te rangschikken, heb je autoriteit nodig. Deze autoriteit te hebben, heb je links nodig. Om links te krijgen, moet je zichtbaar zijn bij mensen die inhoud creëren. Om te kunnen rangschikken, heb je dus relaties nodig.
Het is een beetje anders (en veel leuker) dan de “linkbuilding” mentaliteit. Veel SEO’s zetten hun inhoud nog steeds op scherp door koude e-mails te sturen naar bloggers die om links vragen. Dit is hoe die e-mails er uitzien. We krijgen ze vele malen per dag.

Triest, is het niet? Er is geen verbinding, geen relatie en uiteindelijk geen resultaat.

Dus in plaats van links op te bouwen, bouw je een relatie op met gelijkgestemde contentmakers. Maak vrienden met bloggers en werk samen aan mini-content projecten.

Let op het verschil tussen een solo-blogger en een collaboratieve contentmarketeer.

Maar je bent niet op zoek naar zomaar een “social media influencer.” Je bent specifiek op zoek naar makers van content.

De 1%-regel

De One Percent Rule stelt dat slechts een kleine fractie van de mensen binnen een online gemeenschap daadwerkelijk inhoud creëert. De andere 99% van de gebruikers consumeren of dragen bij aan de inhoud, maar creëren niet. Daarom is het ons doel om verbinding te maken en samen te werken met die 1% van de gebruikers, de makers van content.

Bloggers en blogredacteuren
Journalisten
Podcasters
Producenten van webinars en evenementen
Academische onderzoekers
Auteurs
Het zijn de relaties met de makers van de content die u een langdurig en duurzaam voordeel opleveren bij het zoeken. Als je eenmaal een netwerk hebt dat gevuld is met gelijkgestemde makers, ben je halverwege het winnen van een link. Nu heb je alleen nog iets nodig dat de moeite waard is om naar te linken.

Dit is een belangrijke tip voor zowel beginners als experts: bouw geen links, trek op een natuurlijke manier links aan door geweldige dingen te maken samen met mensen die inhoud en links maken.

Zet dit SEO-advies in actie:

Gebruik sociale media om contentmakers in uw niche te vinden. Als u een paar tips nodig hebt voor het gebruik van sociale netwerken zoals een gigantisch telefoonboek, kunt u die hier vinden.
Maak vervolgens contact met hen door middel van veel kleine interacties. Deel, geef commentaar en maak geleidelijk aan wat vrienden. U vindt de stap-voor-stap instructies hier.
Tot slot, reik uit en vraag om een citaat van een medewerker, interview ze en vind een excuus om samen te werken aan content marketing projecten.
Mensen nemen zelden gratis advies aan…
Maar ik hoop dat u de uitzondering bent. En als iets van dit alles onduidelijk leek, stel jezelf dan gewoon een paar fundamentele vragen:

Als iemand naar mij zoekt, wat zou hij dan zoeken?
Welke pagina op mijn site is het meest relevant voor die zin?
Waarom zou Google geloven dat dit de beste pagina op het internet is voor dit onderwerp?
Dit zou je in de mindset voor het zoeken moeten zetten en je gefocust moeten houden op empathie en kwaliteit. Dat zijn de twee basisprincipes van zoekmachineoptimalisatie. Gelukkige ranking!

Volgende: Hoe start je een Blog: De Beginnersgids voor Content Marketing >

Colofon: Dit artikel is geoptimaliseerd om te rangschikken voor “gratis SEO advies.” Het maakt gebruik van veel van de semantisch verbonden zinnen met inbegrip van tips, trucs, beste, Google, voor beginners, voor kleine bedrijven en deskundige. Het is 1.200 woorden lang, omvat vijf afbeeldingen, een video en een bijdrage citaat. Later zullen we zien hoe goed het presteerde in het zoeken!

Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 7 reviews
powered by Google

Contact informatie

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM Den Haag

info@albagora.nl

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status