Online marketing bureau

pexels-dominika-roseclay-905163

Als je erover denkt digitale marketing te gebruiken om de verkoop te verhogen en de waarde van jouw merk te vergroten, vraag je je misschien af: wat doet een digitaal marketingbureau?

Digitale marketing is in snel tempo aan het uitgroeien tot de meest gebruikte marketingmethode voor elk vooruitstrevend bedrijf, groot of klein, dat zijn verkoop wil verhogen en de waarde van zijn merk wil vergroten; het is kosteneffectief, data gestuurd, volledig traceerbaar, en wordt daarom beschouwd als de toekomst van marketing.

Als gevolg daarvan zijn er veel bureaus die gespecialiseerd zijn in digitale marketing, of specifieke aspecten daarvan.

Wat doen marketing bureaus?

Laten we eerst eens kijken naar de definitie van “marketingbureau”.

Marketingbureaus, ook wel marketingbureaus of marketingbedrijven genoemd, helpen klanten bij het implementeren en beheren van marketingstrategieën om hun zakelijke doelen te bereiken.

Hier is een overzicht van wat een marketing bureau zal doen voor jouw bedrijf:

Identificeer waardevolle marketingstrategieën: Marketingbureaus werken samen met klanten om marketingstrategieën te bepalen die de beste bedrijfsresultaten zullen opleveren en het rendement op investering (ROI) zullen maximaliseren.

Marketingoplossingen implementeren: Marketingbureaus voeren marketingcampagnes voor klanten uit en beheren deze.

Evalueren van marketingresultaten: Marketingbureaus monitoren marketinginspanningen en gebruiken gegevens om de campagneresultaten te verbeteren.

Nu heb jij een algemeen beeld van de rol van een marketingbureau.

Soorten en diensten van marketingbureaus

Laten we eens kijken naar de marketingdiensten die door drie soorten marketingbureaus worden aangeboden:

Full-service digitaal marketingbureau

Als je werkt met een full-service internetmarketingbureau, moet je toegang hebben tot een reeks diensten, waaronder:

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Pay-per-click (PPC) reclame
  • Beheer van sociale media en reclame in sociale media
  • Webontwerp en -ontwikkeling
  • Website onderhoud
  • Marketing van inhoud
  • E-mailmarketing
  • Optimalisatie van conversieratio (CRO)
  • Beheer van beoordelingen

Als je toegang wilt tot een aantal marketing diensten, dan wil je samenwerken met een marketing bureau.

Gespecialiseerd marketing bureau

Boutique of gespecialiseerde marketing bureaus kunnen je toegang geven tot een of meer van de hierboven genoemde diensten.

Bijvoorbeeld, een SEO bureau kan jou helpen bij het beheren van jouw zoekmachine optimalisatie campagnes, terwijl een webdesign bureau zich richt op het ontwerpen en ontwikkelen van websites.

Sommige full-service bureaus bieden gespecialiseerde diensten op gebieden zoals SEO, PPC, en nog veel meer. Dus, houd dat in gedachten als je wilt investeren in verschillende gespecialiseerde diensten.

Traditioneel marketing bureau

In tegenstelling tot digitale marketingbureaus, richten traditionele marketingbureaus zich op traditionele marketingdiensten zoals:

  • Public relations
  • Merk management
  • Gedrukte marketing
  • Broadcast marketing op televisie of radio

Uiteindelijk zullen jouw behoeften, budget en zakelijke doelstellingen bepalen welk type marketingbureau het beste is voor jouw MKB.

Waarom zou je een marketingbureau inschakelen?

Als je er niet van overtuigd bent dat werken met een marketingbureau de juiste zet is voor jouw bedrijf, zijn hier drie voordelen van marketingbureaus die je moet overwegen:

  1. Marketingbureaus helpen jouw resultaatgerichte strategieën te identificeren.

Weet je niet zeker welke diensten en marketingkanalen het beste zijn voor jouw bedrijf?

Een top marketing agentschap zal jou helpen een overkoepelende marketing strategie te creëren om de grootste resultaten voor jouw bedrijf te behalen.

Met een solide strategie kun je de impact van jouw marketing beter evalueren – en zul je in staat zijn om de kanalen te identificeren die het meest bijdragen aan jouw doelstellingen.

  1. Marketingbureaus helpen jou bij het beheren en implementeren van campagnes.

Als je niet beschikt over de technische expertise die nodig is om campagnes te lanceren en te beheren, kunnen marketingbureaus jou helpen.

Door samen te werken met een marketingbureau heb je toegang tot branche-experts die jouw campagnes effectief kunnen beheren, zodat je je kunt richten op het managen van jouw bedrijf.

Je zult tijd besparen, en jouw bureau kan hun expertise inzetten om jouw MKB te positioneren voor succes op de lange termijn.

  1. Marketingbureaus helpen jouw resultaten te monitoren en campagnes te optimaliseren.

Marketing strategieën vereisen voortdurende controle en optimalisatie om het beste rendement te leveren – en marketing bureaus houden de vinger aan de pols van jouw campagnes.

Marketing bureaus bieden aangepaste rapportages, zodat je precies kunt zien waar jouw marketinguitgaven naartoe gaan.

Als je niet tevreden bent met de resultaten van een bepaald kanaal, kunnen bureaus je helpen jouw campagnes aan te passen of jouw uitgaven om te buigen naar de diensten die het meest bijdragen aan jouw doelstellingen.

Een marketingbureau zal helpen de loonkosten laag te houden

In veel gevallen neigen bedrijfseigenaren naar het inhuren van een werknemer omdat dat in het verleden het “te volgen” proces is geweest om een onmiddellijke behoefte op te lossen.

Bovendien kunnen bedrijfseigenaren de perceptie hebben dat een extern bureau veel duurder is dan het inhuren van in-house personeel. Het probleem met deze redenering is dat eigenaars in de meeste gevallen geen echte vergelijkingsbasis hebben.

Dat komt omdat…

In veel gevallen gebruiken bedrijfseigenaren een basissalaris versus een uurtarief voor een marketingbureau en concluderen dan dat omdat het uurtarief hoger is, het de duurdere optie moet zijn. Dit is een grote fout.

Veel eigenaren houden geen rekening met de werkelijke kosten die gepaard gaan met het inhuren en behouden van een werknemer. Zoals de onderstaande grafiek laat zien, moet je niet alleen rekening houden met het basissalaris, maar ook met kosten zoals loonbelasting, ziektekostenverzekering, pensioen, vakantie en ziektedagen, waardoor dit bedrag nog hoger uitvalt.

Een marketingbureau moderniseert jouw strategie

De opkomst van internet search en de explosie van social media netwerken hebben de manier veranderd waarop bedrijven hun doel prospects moeten bereiken en communiceren hoe ze hen kunnen helpen hun problemen op te lossen.

Waar ooit, outbound marketing methoden (zoals, gele pagina advertenties, commercials of gedrukte advertenties) reed klanten naar de deur van een bedrijf, moderne consumenten zijn gewapend met computers en mobiele apparaten en verwachten real-time toegang tot informatie, zodat ze kunnen kopen beslissingen te nemen in een kwestie van een paar toetsaanslagen.

Dit betekent dat bedrijven ervoor moeten zorgen dat hun boodschappen goed worden uitgevoerd en websites hebben die gemakkelijk te vinden zijn op het internet en hun bezoekers zullen omzetten in leads. Met andere woorden, een inbound marketingproces.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest