SEO zoekwoorden kiezen voor uw blog artikel

Veel te veel zakelijke bloggers schieten zichzelf in de voet door het verwaarlozen van het kiezen en strategisch gebruiken van trefwoorden.
In de moordende SEO-wereld – waar de glorie gaat naar degenen die pagina een positie op de Google-zoekmachine resultatenpagina (SERP) claimen – is het een vergissing van de hoogste orde. Omgekeerd, wanneer u begrijpt hoe u de beste zoekwoorden voor uw blogberichten kunt selecteren, krijgt u een enorm voordeel ten opzichte van uw concurrentie.
De praktijk vereist dat u het proces van het zoekwoordonderzoek begrijpt, dat u gebruik maakt van de SEO-tools voor zoekwoordenonderzoek en natuurlijk dat u uw zoekwoorden in de kop van uw artikel plaatst, dat u ze kopieert, dat u koppelingen maakt, dat u foto’s maakt en dat u metabeschrijvingen maakt.
Klaar om deze belangrijke vaardigheden onder de knie te krijgen? Laten we een lijst met nuttige tips doornemen voor het selecteren van de beste zoekwoorden om hoog in de zoekmachines te scoren en kwaliteitsverkeer naar uw blogberichten te sturen.

Trefwoordonderzoek begint met strategie

“Wat is uw organische zoekstrategie? Als u die niet heeft, mist u een belangrijk onderdeel van uw bedrijfsstrategie – en sluit u veel potentiële klanten die op zoek zijn naar uw bedrijf uit”. – Vanessa Fox, Marketing in het tijdperk van Google
Ik heb Vanessa’s boek enkele jaren geleden gelezen en dit fundamentele principe is me sindsdien bijgebleven. SEO is een kernactiviteit van marketing. Het moet gekoppeld zijn aan uw zakelijke doelstellingen. Het slagen met search dwingt u om zorgvuldig te onderzoeken wat uw boodschap is en voor wie het is.
Begrepen? Goed. Nu, waar begint u?

1. 2. Krijg suggesties van de bron…

Het is duidelijk dat Google meer gegevens over de zoekactiviteit heeft dan wie dan ook. Is het je ooit opgevallen dat wanneer je een zin in het zoekveld van Google typt, het begint te raden wat je zoekt? Het systeem anticipeert op uw behoeften op basis van de populariteit van vroegere zoekopdrachten en probeert u tijd te besparen door suggesties te doen. Terecht wordt dit “Google Suggest” genoemd.
Misschien vind je daar wel een trefwoord dat je leuk vindt en ga je er mee aan de slag. Of kijk hier eens naar…
KeywordTool.io is Google Suggest op steroïden. De tool helpt u duizenden lange-termijn trefwoorden te ontdekken met betrekking tot elk onderwerp door automatisch elke zin uit Google Suggest te schrapen.

2. 2. Gebruik Google AdWords Keyword Planner

De Google AdWords Keyword Planner tool is gemaakt om de behoeften van bedrijven te dienen met behulp van hun populaire pay-per-click advertentieprogramma. U kunt echter een account aanmaken of u nu wel of niet van plan bent om te betalen voor zoekadvertenties.
De gegevens die via de tool worden aangeboden zijn enorm. Het belangrijkste is dat het zal dienen uw blog planning behoeften door het leveren van (1) benaderingen van het zoekvolume voor de zoekwoorden die u invoert, en (2) gerelateerde zoekwoorden. Voer een idee in, of meerdere, en de tool zal tot 800 suggesties teruggeven die uit de enorme database van Google zijn gehaald.

3. 3. Graaf in gerelateerde zoekopdrachten

We hebben de suggesties van Google behandeld terwijl u typt. Hun suggesties houden daar niet op. Onderaan uw SERP vindt u “zoekopdrachten met betrekking tot” (wat u ook heeft ingevoerd).
U kunt deze gerelateerde zinnen op verschillende manieren gebruiken:
Selecteer er een als uw focus keyword.
Gebruik een of meer van de zinnen in uw bericht voor semantische zoekopdrachten (meer om op te noemen).
Neem een gerelateerde zoekopdracht en start uw zoekwoordonderzoek opnieuw.
Bonus tip… Hier is een coole tactiek waar ik af en toe mee speel: kopieer en plak de gerelateerde zoekopdrachten in Google AdWords Keyword Planner (of welke keyword tool je ook maar wilt). Je krijgt een hele nieuwe reeks ideeën. Ik heb deze truc gebruikt bij het schrijven van de titel voor deze post.

4. 4. Ga vragen stellen

Of gebruikers hun zoekopdracht nu wel of niet als vraag stellen of een vraagteken gebruiken, de meest succesvolle zakelijke bloggers zien elke zoekopdracht als een vraag. De artikelen die zij samenstellen geven het antwoord. Dit bericht is daar een goed voorbeeld van. Ik heb het geschreven omdat ik weet dat je het antwoord op wilt weten:
Hoe kiest u betere trefwoorden voor uw artikelen of blogberichten?
Als u een aantal snelkoppelingen wilt voor het ontdekken van de vragen die mensen stellen met betrekking tot uw onderwerp, bekijk dan deze twee trefwoordonderzoekstools:
AntwoordThePublic.com-Enter een zin en de tool geeft een visualisatie van potentiële vragen die u misschien wilt beantwoorden. De resultaten kunnen worden gesorteerd, opgeslagen en gedeeld op verschillende manieren.
Bloomberry.com-On andere vrije dienst, in bèta, verzamelt vragen die over het Web op forums, elektronische handelplaatsen, Quora, Reddit en veel meer plaatsen worden gesteld. De vragen zijn intelligent gegroepeerd per onderwerp om u te laten zien welke trefwoorden en onderwerpen het meest gebruikt worden.

5. 5. De grootste wiki ter wereld

“Als je trefwoorden wilt vinden die nauw verwant zijn aan je zaad sleutelwoord – maar geen recht-toe-recht-aan variaties – dan heb je een menselijke geest nodig. Of beter nog, de duizenden menselijke geesten die bijdragen aan Wikipedia.” – Brian Dean, Backlinko
Wikipedia kan meer zijn dan de dominante kracht die je vindt in bijna de helft van de tijd dat je een zoekopdracht uitvoert; het kan een krachtige bibliotheek van SEO-middelen en -ideeën zijn. Zoals Brian aangeeft, is het gebaseerd op menselijke kennis en maakt het daarom gebruik van taal zoals mensen dat doen.
Het komt erop neer dat het je geweldige ideeën geeft.

6. 6. Hackboeken en cursussen

Shhhhhh. Laten we deze stiekeme kleine goudmijn van een idee voor onszelf houden…
Wilt u snel toegang tot trefwoord ideeën met betrekking tot uw onderwerp? Leen ze dan van auteurs en instructeurs. Amazon (of een boek e-tailer) is de beste keuze voor deze tactiek, net als Udemy (of een andere online cursusbron).
De “Look Inside” functie op Amazon onthult bijna altijd een inhoudsopgave vol met ideeën en hetzelfde geldt voor de cursusuitleg op Udemy, Skillshare, Lynda en andere online leerwebsites.

7. 7. Hackrecensies

Voortbordurend op ons thema van het hacken van websites en het ontginnen van de menselijke geest, raad ik u aan om recensies van boeken, cursussen en producten te bekijken voor aanvullende ideeën. De bovenstaande recensie, over een boek over de kunst van het maken van platen, zit vol met potentiële trefwoordideeën, waaronder een aantal die u waarschijnlijk niet elders zult vinden.

8. 8. Doe wat pay-per-click reclame (zelfs als u dat niet wilt)

Uiteraard is pay-per-click advertising (PPC) niet gratis. Echter, je hebt volledige controle over uw investering niveau en dus de ³”geld uitgeven om geld te verdienen³” idee geldt.
Een kleine investering in PPC kan u waardevolle inzichten opleveren voor organische zoekopdrachten die zichzelf vele malen terugverdienen. Uw PPC-campagnes zullen de sleutelwoorden onthullen die niet alleen het hoogste verkeersniveau opleveren, maar ook de hoogste kwaliteit. U hebt actuele gegevens te verwerken om te begrijpen welke woorden leads en verkopen genereren en welke kopie mensen dwingt om te klikken en te kopen.
“Ik vind het leuk om PPC-campagnes te voeren naast biologische marketingcampagnes. PPC biedt de meest accurate tool voor het beoordelen van trefwoorden en hun potentieel”. – Stoney Degeyter, auteur van The Best Damn Web Marketing Checklist, Periode
Grootte van uw trefwoordkeuzes
Je hebt een sleutelwoord strategie gesmeed. Met behulp van de bovenstaande tips en tools hebt u ook veel ideeën voor uw SEO-tactieken in het algemeen en hopelijk ook specifieke blogberichten samengesteld.
Nu, om uw lijst te schiften, zou het nuttig zijn om het zoekvolume van de kanshebbers te begrijpen. Een strategie zou kunnen zijn om te gaan na een hoog volume zin die wordt gezocht duizenden keren per maand. Een andere strategie – vooral nuttig voor zeer competitieve niches en websites met een lage autoriteit – is zich te richten op zoekwoorden met een laag volume.
Eén ding is zeker: u wilt geen volume-trefwoorden gebruiken.
Zou het niet geweldig zijn als u een bron zou kunnen aanboren die u precies kan vertellen hoeveel zoekactiviteit uw zoekwoorden krijgen? Sorry Charlie. Zoals Stoney Degeyter uitlegt in een gastpost over keyword onderzoekstools op onze blog, zijn de tools gebrekkig – vooral voor laag volume trefwoorden.
Je moet genoegen nemen met brede benaderingen.

9. Haal een 10 van Google AdWords Keyword Planner

In 2016 stopte Google met het leveren van exacte zoekvolumes en schakelde over op zeven volumegroottes: 0-10, 10-100, 100-1.000, 1000-10.000, 10.000-100k, 100k-1MM en 1MM+. Het is duidelijk dat een bereik zoals 100 tot 1.000 niet precies het zoekvolume aangeeft. Het vertaalt zich eenvoudigweg naar: dit trefwoord wordt meer dan 100 keer per maand gezocht.
Tot op zekere hoogte is de onderkant van het bereik het getal dat u wel wilt weten. Begrijp, als een zin geen volume toont (zoals aangegeven door een streepje), betekent dit niet dat er geen volume is; het betekent dat het volume minder dan 10 maandelijkse zoekopdrachten is, gemiddeld over de laatste 12 maanden.
Houd er ook rekening mee dat de bevinding alleen gebaseerd is op een exacte match-zoekopdracht, wat betekent dat de zoekopdracht precies zo werd geïnterpreteerd als ingevoerd. Een variatie van de zinsnede kan een hoger of lager volume krijgen.
Wanneer een pagina wel wordt gerangschikt, is het waarschijnlijk dat er honderden of meer variaties zijn. Wil je bewijs? Probeer dit eens:

Google Search console

Ga naar de Aankoop > Zoekconsole > Landingspagina’s rapport. Klik vervolgens op de URL van een pagina die goed scoort. Het staat waarschijnlijk op een heleboel zinnen.
Ik stel voor dat u de tool meer gebruikt voor het onderzoeken van trefwoordideeën dan voor het beoordelen van het volume. Dat gezegd hebbende, met 10 als het minimum aantal geopenbaard, moet u begrijpen als er geen nummer wordt gerapporteerd dat u inderdaad gericht bent op een laag volume zin.
“Als ik trefwoordonderzoek doe voor blogberichten, ben ik op zoek naar bewijs dat er op zijn minst enige vraag is naar de zin. Ik maak me geen zorgen over specifieke aantallen. Als ik gemiddeld 10 zoekopdrachten per maand zie voor een exacte wedstrijdzin, ga ik ervan uit dat honderden mensen op zoek zijn naar het algemene onderwerp.” – Andy Crestodina, Strategisch Directeur, Orbit Media

10. 11. Word serieus met Moz Pro Keyword Explorer

Het benaderen van 100s of 1000s doet het niet voor u? Met geld koopt u nauwkeuriger zoekvolumegegevens.
Moz Pro Keyword Explorer biedt een bredere set van lange-termijn trefwoorden en vele filters om een breed scala aan trefwoordresultaten te leveren. Blogger Britney Muller vergelijkt hier uitgebreid de gratis en betaalde opties. En hier is een geanimeerde blik op hoe ze haar onderzoek begint met de Moz-tool.
De Keyword Explorer is ook een kijkje in de moeilijkheidsgraad voor een zin. Hier is de algemene regel…
Als uw domeinautoriteit groter is dan de moeilijkheidsgraad van het sleutelwoord, heeft u een kans om te rangschikken voor de zin.

11. 11. Trends blootleggen

Google Trends tikt historische zoekgegevens af om een weergave te geven van het relatieve volume van de zoekopdrachten in de tijd. Na het invoeren van een zoekterm kunt u kiezen uit verschillende filteropties, waaronder regio, tijdsbestek, categorieën en meer.
Er zijn vele manieren om Google Trends te gebruiken. Het kan bijzonder krachtig zijn voor het onderzoeken van geregionaliseerde of lokale zoekinzichten. In het bovenstaande voorbeeld heb ik de “vergelijk”-functie gebruikt om eerst te kijken naar een wereldwijde geschiedenis van zoekactiviteiten voor Instagram, Snapchat en Pinterest.
Meet de wedstrijd
Een belangrijke factor bij de selectie van trefwoorden is het analyseren van uw trefwoordcompetitie, de maatstaf voor hoe moeilijk het zal zijn om te rangschikken voor een bepaald trefwoord. Dus de volgende vraag die ik hoop te beantwoorden is: Hoe beoordeelt u het concurrentievermogen van een trefwoord?

12. Controleer autoriteit met MozBar

MozBar is een must. Haal het hier. MozBar is een gratis extensie voor de Chrome-webbrowser en geeft u direct statistieken tijdens het bekijken van een pagina of SERP en is een gratis manier om bij de gegevens achter de bovengenoemde Moz Keyword Explorer te komen.
“Het is het hulpmiddel dat de meest opgewonden reacties krijgt wanneer u het met uw klanten deelt: het is eenvoudig te gebruiken, gemakkelijk te begrijpen en voegt een extra informatielaag toe aan elke website die u bezoekt. Zeker een must have voor elke SEO.” – Kristina Kledzik, SEO manager bij Rover.com
Ik had MozBar ingeschakeld toen ik zocht naar “loodmagneet promotie” en het schot boven de eerste vier SERP-resultaten knapte. Let op de balk onder elke vermelding, die pagina-autoriteit (PA), links en domein-autoriteit (DA) rapporteert.

Domain authority

Deze nummers – vooral domein autoriteit – geven belangrijke inzichten in uw concurrentie en moeten helpen om de trefwoorden die u selecteert te informeren.
Het DA-nummer voor het eerste resultaat hierboven (een bericht op mijn blog) is 49. U kunt de DA-nummers van de volgende berichten zien: 57, 35 en 26. Verderop op de pagina staan de DA’s van 80, 42, 14 en 100.
Als ze allemaal 80 en hoger waren, of zelfs 50 en hoger, gezien de DA voor mijn website is 49, zou ik de zin niet hebben gericht vanwege de steile concurrentie. Na het kiezen van een trefwoord, wilt u SERPs vinden, waar de resultaten bevatten lijsten met domeinautoriteiten lager dan (of in het bereik van) de jouwe.
Onze inwonende SEO expert, Andy, introduceert een metafoor om uit te leggen dat u een wedstrijd wilt meedoen die u kunt winnen. Dus als je aan een autorace meedoet, maar wel op een fiets gaat rijden, vergeet het dan maar. Zoek een fietsrace en je maakt een kans. Vind een voetrace en het vooruitzicht op een klassement voor het sleutelwoord fleurt enorm op.

13. 13. Controleer de moeilijkheidsgraad

Gebruik de SEMrush Keyword Difficulty tool om te beoordelen welke trefwoorden het waard zijn om op te richten of te moeilijk zijn om te rangschikken. De tool biedt een trefwoord moeilijkheidsindex van 1-100 procent om u te laten zien hoe moeilijk het zal zijn om uw concurrenten te verslaan met de opgegeven zoektermen en zinnen.
Hoe hoger het percentage, hoe meer moeite u moet doen om uw concurrentie te overtreffen voor elk gericht zoekwoord.

14. 14. Zoek naar gaten in de concurrentie

Serieuze SEO-professionals houden een oogje in het zeil bij het onderzoek naar blogsleutelwoorden en -onderwerpen. Een geweldige tool van Alexa, de Audience Overlap Tool is ontworpen om u te helpen bij het ontdekken van andere websites die uw doelgroep bezoekt.
“U kunt uw zoekwoordonderzoek versnellen en de situatie in de industrie echt begrijpen wanneer u kunt zien voor welke zoekwoorden uw topconcurrenten staan, voor welke zoekwoorden ze betalen en welke zoekwoorden lacunes in uw SEO-strategie vertonen”. – Tom Treanor, Senior Product Manager, Alexa.com
In deze tool, in plaats van uw concurrenten in te voeren, voert u uw eigen site in en het stelt een lijst voor van sites waarmee u concurreert door middel van overlappende sleutelzinnen. Kies de sites waarin u het meest geïnteresseerd bent en selecteer Competitor Keyword Matrix.

Matrix

U ziet een matrix van zinnen waar elke website voor staat. Hoe donkerder de kleur, hoe meer die site wint voor de zin. U kunt kiezen of u organische trefwoorden, betaalde trefwoorden of beide wilt laten zien.
Alexa is de enige tool die dit indrukwekkende rapport aanbiedt, die u een sterk startpunt geeft voor de analyse van de concurrent en het onderzoek van de concurrent.
Zijn ze gerangschikt op zinnen die u hebt gemist? Waar besteden ze hun PPC-budget aan? Schrijf een verbazingwekkend stukje inhoud over het onderwerp en neem ze aan.
Denk verder dan de exacte match
Er is een tijd geweest dat wij mensen op zoek waren naar “exacte overeenkomst”, dat wil zeggen… Hoe gaat deze nieuwe pagina de rangorde bepalen van deze exacte termen ten opzichte van de variaties ervan? Dat is al lang geleden. Het betekent niet dat er geen waarde zit in het optimaliseren voor exacte overeenkomsten, maar het betekent wel dat er meer waarde zit in het optimaliseren voor onderwerpen. Lees verder.

15. 15. Benader trefwoordplanning semantisch

Sorry voor de nerdspraak. In de SEO wereld betekent “semantisch” de relatie tussen betekenaars in woorden en zinnen en het is uber belangrijk geworden.

Google’s is geëvolueerd tot een semantische zoekmachine. Zoekers krijgen niet alleen resultaten op basis van het exacte woord dat ze getypt hebben, maar op basis van wat de zoekmachine als zinvol beschouwt.

Wat is een optimalisator te doen? Maak uw content toekomstbestendig door onderwerpen breder te benaderen. Bij het toepassen van uw zoekwoorden, richt u zich niet alleen op onderwerpen, maar ook op exacte zinnen. Google levert resultaten op die semantisch gelinkt zijn.

16. 16. Dubbelklik op uw zoekwoorden

Volg mij hier, want deze laatste tip is oh-zo-nuttig: zorg ervoor dat uw trefwoorden dubbelwerkend zijn, of meer. Dat wil zeggen, optimaliseer uw berichten – vooral de titels – voor overlappende zinnen en/of meerdere trefwoorden.

De beste manier om te laten zien wat ik bedoel is om u een voorbeeld te laten zien. Hier is de titel van een post die ik onlangs heb gepubliceerd:

Lead Magnet Ideas, Titels en Sjablonen om meer Leads te vangen

Lijkt eenvoudig, toch? Dat is het niet. Het kostte wat onderzoek, ijver en werk. De titel was gestructureerd in een poging om te rangschikken voor zoekopdrachten:

Het werkte. Het staat hoog in het vaandel voor alle drie. (Dus dit was meer een “triple-down” strategie, maar je krijgt het idee.)

Doe wat extra moeite voor trefwoordonderzoek en je kunt hetzelfde doen, ervan uitgaande, natuurlijk, dat je een bericht over meer dan één ding wilt (en kunt) optimaliseren.

U kunt ook overlappingen proberen waarbij u zich richt op een 2- of 3-woordige zin die een aantrekkelijke hoeveelheid zoekactiviteit heeft en u kunt de zin uitbreiden om meer “long tail specific” te zijn. Bijvoorbeeld:

“Personal branding framework”

“Personal branding” is een zeer populaire zoekterm. Omdat mijn nieuwe boek over het onderwerp gaat, wil ik er een rangorde voor aanleggen. Maar kan ik dat? Zal ik dat doen?
Mijn trefwoordonderzoek gaf aan dat “personal branding framework” genoeg zoekvolume heeft om de moeite waard te zijn. Ik gebruikte de zinsnede in de kop en de inhoud van mijn bericht en bereikte pagina een ranking zeer snel. Trefwoordoptimalisatie is soms magisch.
Tot slot, een andere manier om te verdubbelen is het creëren van een blogpost of pagina die zich richt op twee zinnen. Zo eenvoudig is het. U kunt dit bereiken met een twee-delige kop. Kijk naar de kop van dit bericht.

Begrepen? In een poging om deze baby in te pakken, laat ik je uitzoeken hoe trefwoordzinnen werden verdubbeld en overlapten. Misschien werkt het.

Hé, je zou hier niet rondhangen op Orbit’s blog als je niet ook een zoekneus was. Welke ideeën heb je over het selecteren van betere trefwoorden?

Leave a comment


Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 5 reviews
powered by Google

Contact informatie

Mauritssingel 56, 2351 EG Leiderdorp

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status