Uw content organisch promoten: 29 manieren

Uw content organisch promoten: 29 manieren

Het is de meest tijdrovende inhoud om te creëren. Maar het is de meest waardevolle content die je kunt publiceren. Als je het hebt gedaan weet je, het uitvoeren van origineel onderzoek is hard werken. Maar de dag dat je uiteindelijk publiceert is niet het einde. Het is het begin.
Zonder een plan om het verkeer te stimuleren, kan je geweldige onderzoek net zo goed op een stoffige plank in een universiteitsbibliotheek staan.
Hoe krijg je het woord eruit? Hier is ons originele onderzoekspromotieboek, met 29 manieren om je originele onderzoek te promoten.
Opmerking: U leest deel twee in een serie over origineel onderzoek op het gebied van contentmarketing. Als u dat nog niet heeft gedaan, lees dan eerst deel één: 5 voorbeelden van origineel onderzoek in contentmarketing.
Promotie-onderzoek doen
Voordat we beginnen met de promotie, zorg ervoor dat alles klaar is voor maximale exposure. Deze eerste paar tips worden behandeld tijdens het publicatieproces.

1. 1. Publiceer vroeg in het jaar

Omdat het onderzoek wordt gestempeld met het jaartal, zal het er bij publicatie in januari 11 maanden actueel uitzien. Als u in november publiceert, ziet het er over een paar weken oud uit.

2. 2. Maak het meer dan een PDF

Het moet een HTML-pagina zijn, niet alleen een PDF. Waarom?
PDF’s hebben geen Analytics-trackingcode; als het viraal gaat, zul je het nooit weten.
PDF’s hebben geen share buttons; de enige manier om het door te geven is als een e-mailbijlage.
PDF’s hebben geen e-mailinschrijvingsboxen; zelfs als de lezer het leuk vindt, hoe kunnen ze dan nog meer krijgen?
PDF’s zijn printvriendelijk en maken mooie downloads, waardoor ze een goede aanvulling zijn op HTML-pagina’s. Het zijn populaire loodmagneten. Maar niets dat gebouwd is voor marketing zou alleen een PDF moeten zijn. Maak een webpagina.
En maak het openbaar. Als je het onderzoek onveranderd laat, zie je meer verkeer, aandelen en links.

3. 3. Maak visuals voor de statistieken

De grafieken moeten social media-vriendelijk zijn met grote tekst en een landschappelijke beeldverhouding (zoals 3:2, dus ze zijn breed, niet hoog). Voeg uw bedrijfsnaam en logo toe in de hoek of als watermerk. Hier is een voorbeeld:
Dit maakt ze leesbaar en duidelijk in sociale stromen. Test dit door de pagina te delen. Het “social snippet” moet een beeld hebben dat er goed uitziet en het onderzoek plaagt.

4. 4. Neem citaten van beïnvloeders op

Hoe kunnen we de leiders van de industrie ons onderzoek laten zien? Los dit probleem op voordat je publiceert door die beïnvloeders in het onderzoek te betrekken.
Bereik relevante beïnvloeders en nodig ze uit om een citaat bij te dragen. Idealiter voldoen deze bijdragers aan drie criteria:
Ze schrijven (misschien vermelden ze ooit uw onderzoek in hun inhoud)
Zij hebben een geëngageerd publiek op sociale media (ze zouden kunnen delen)
Ze zijn een expert (hun inbreng geeft inzicht in je studie)
Als je wacht tot je lanceren en ze beginnen mensen te vragen om te letten, is het een beetje laat. Als u inhoudelijke samenwerking onderdeel maakt van uw promotiestrategie, heeft u zowel betere inhoud als beter verkeer.

5. 5. Werk samen met een mediapartner

Wanneer we met andere publicaties werken, kunnen we ons bereik gemakkelijk verdubbelen. Merken het onderzoek mee en werken mee aan de promotie. Buzzsumo doet dit prachtig.
“Het werken met een ander merk of een andere uitgever heeft voor BuzzSumo mooie resultaten opgeleverd. Het stelt ons in staat om de ROI te maximaliseren op de tijd die nodig is om grote datasets te genereren, op te schonen en te analyseren. De data discovery en analyse is het meest tijdrovende deel van het proces, dus het is zinvol om die bron op te rekken tot zoveel mogelijk artikelen!
We hebben verschillende benaderingen gebruikt. We vinden, schonen en analyseren data, en overhandigen deze vervolgens aan een partner om over te schrijven en te publiceren, schrijven het artikel voor een partner om te publiceren of schrijven en publiceren het artikel met input van andere industrieleiders”. – Susan Moeller, Buzzsumo

6. 6. Optimaliseer het voor de statistische zinsnede

Natuurlijk geven we onze studie een naam. Die naam zal waarschijnlijk het titelplaatje en de H1-header zijn. Waarom gebruik je niet een zin die mensen waarschijnlijk zullen zoeken? Waarom maken we van die zin niet iets waar mensen naar zoeken als ze op zoek zijn naar gegevens? …zoals in “[onderwerp] + statistieken.”
Een snel voorbeeld: Onze eigen jaarlijkse blogging enquête heet Blogging Statistics and Trends: De enquête van 1000+ Bloggers … het is geoptimaliseerd en rangschikt voor “blogging statistieken.” Het trekt ongeveer 1000 bezoekers van de zoektocht.
Aweber’s laatste onderzoek heet Email Marketing Statistics: We hebben 1000 e-mails van de Top Experts van vandaag geanalyseerd …en is geoptimaliseerd voor “e-mailmarketingstatistieken”.
“Veel schrijvers, bloggers en journalisten vertrouwen op Google om statistieken, gegevens en onderzoek te vinden. Zij zullen een “intentie om te linken” query uitvoeren, zoals “content marketing statistieken” met als doel het vinden van een actuele en gerenommeerde bron om naar te linken in een artikel dat ze schrijven.
Als je een stuk content creëert dat recent en betrouwbaar is en veel interessante en relevante feiten bevat, is dit een geweldige bron voor die schrijver om naar te linken.  – Dan Shure, SEO-deskundige en gastheer van experts op de Wire Podcast
Pre-promotie
Nu het klaar is voor de lancering, neem een paar extra stappen voordat je publiceert. Het idee is om op voorhand interesse op te bouwen. Deze stappen zijn niet moeilijk of tijdrovend.

7. 7. Op sociaal vlak, laat de mensen weten dat het komt…

U kunt de pomp “voorverwarmen” door een paar dagen voor de lancering een preview van de gegevens te delen. Deze post kan elke truc uit de social media postchecklist bevatten en de call to action wordt geabonneerd op de nieuwsbrief.

8. 8. Stuur een embargoed versie naar de industriebloggers

Iedereen houdt ervan om zich speciaal te voelen. Als je een lijst van relevante content creators hebt (meer daarover in een minuut) kun je ze dat gevoel van exclusiviteit en vroegtijdige toegang geven door het onderzoek te delen voor de lancering.
Content Marketing Institute is hier altijd al goed in geweest. Wie kan een sneak preview weerstaan? Het doel is om veel aandacht te krijgen op de dag dat het live gaat door de makers van content wat tijd te geven om erover te schrijven en het in te passen in hun publicatiekalenders.
De embargo-mail bevat de volgende elementen:
Link naar de vroege versie
De lanceringsdatum en -tijd …en een verzoek om niets te publiceren voor dat moment.
Belangrijkste hoogtepunten en statistieken
Link naar een map vol met grafieken en afbeeldingen
Aanbieden van offertes, een interview, aanvullende gegevens, enz.
Het is vooral effectief als u op voorhand hebt geïnvesteerd in relaties met deze bloggers, redacteuren en journalisten. Het is een geweldige manier om buzz op te bouwen.
E-mail en sociale promotie
Natuurlijk gaan we het naar onze lijst sturen en deze delen op de sociale media. Maar er zijn manieren om verder te gaan dan dat.

9. 9. Stuur een tweede e-mail naar degenen die de eerste niet hebben geopend.

Deze tactiek bewaren we voor extra speciale inhoud, zoals een groot onderzoeksstuk. Het is een beetje agressief, dus wees voorzichtig om deze aanpak niet te veel te gebruiken.
Het idee is om een tweede e-mail te sturen, met een paar variaties, naar degenen die de eerste niet hebben geopend. Hier is een voorbeeld van zeer conservatieve getallen:
Stuur een e-mail met je lijst.
4.000 ontvangers, 25% open rate (1000 opent), 10% click through rate (400 bezoeken)
Stuur drie dagen later een tweede e-mail naar degenen die de eerste niet hebben geopend, met een andere onderwerpregel.
3000 ontvangers, 15% open tarief (450 opent), 5% doorklik tarief (150 bezoeken)
De tweede e-mail won nog eens 150 bezoeken, dat is 37% meer verkeer van e-mail zonder veel tijd of moeite.

10. 10. Stuur het naar iedereen die heeft deelgenomen aan het onderzoek

Dit werkt alleen voor enquêtes. Als de enquête online is uitgevoerd en de laatste vraag is gesteld of ze de resultaten willen zien, is het eenvoudig om de lijst te trekken en deze groep een e-mail te sturen.

11. 11. Maak een video van sociale media

Iedereen kan op een share-knop klikken. Betere marketeers schrijven dwingende berichten. De beste marketeers maken korte videocommercials voor hun content en plaatsen deze in social media. En ons onderzoek verdient het beste.
Het is 10x het werk met 100x de resultaten.
Hier is een gedetailleerde post met stap-voor-stap instructies voor het maken van social media video’s.

11. 11. Hou het in zware sociale roulatie

Het biologische bereik in de sociale media is afgenomen en neemt nog steeds af, sommige bronnen laten zien dat het slechts 2% is. Dus als slechts één op de 50 volgers je post ziet, moet je die duidelijk meer dan eens delen.
Dit is hoe een kalender van geplande sociale berichten eruit ziet met behulp van CoSchedule. U kunt meerdere berichten per dag zien over verschillende accounts.
Een groot deel van de inhoud, zoals oorspronkelijk onderzoek, is opgezet voor een reeks van berichten, te beginnen met meerdere per dag voor meerdere dagen. Dan meerdere berichten per week voor een maand of zo. Tot slot wordt het onderzoek in roulatie gehouden met meerdere aandelen per maand voor de rest van het jaar.
Als dat te veel lijkt, heb je het waarschijnlijk nog niet geprobeerd. Vraag het aan een pro. Dit soort schema is eigenlijk vrij tamelijk tam.

13. 13. Bedank mensen op verschillende plaatsen “cross the streams”

Dit is een geweldige manier om een beetje meer sociale tractie te krijgen, omdat je het over verschillende sociale netwerken deelt.
Enkele dagen na de publicatie zouden we op zijn minst een paar commentaren op het onderzoek moeten hebben en een paar aandelen op sociale media.
Vind die mensen door het invoeren van de URL in Buzzsumo of gewoon door te kijken en te luisteren.
Deel nu het artikel op een tweede sociaal netwerk (zelfs als je daar al eens gedeeld hebt) en zeg deze keer dank aan de mensen die het gedeeld en becommentarieerd hebben. Vermeld en tag ze, zodat ze waarschijnlijk een melding te zien.
Ze zullen het waarschijnlijk opnieuw delen op dat tweede sociale netwerk. Het is een snelle manier om zowel de tractie van sociale media te verbeteren als je netwerk te laten groeien.

14. 14. Promotie in privé-groepen

Promotie is makkelijker als we een paar bondgenoten hebben die we kunnen bereiken op een privaat sociaal netwerk (Facebook groep, Slack, etc.) Vraag mensen gewoon om het onderzoek te bekijken, en geef dan commentaar of deel het als ze het nuttig vinden.

Nog beter, in plaats van de link naar het onderzoek te delen, deel je de link van de social media post. Vraag dat ze er snel mee in contact komen met een like of commentaar.

Dit is vooral belangrijk voor LinkedIn en Facebook, waar vroege betrokkenheid bij sociale berichten bepaalt hoeveel mensen het in hun streams zullen zien. Trigger de algoritmes door de link naar de social media post te delen in private sociale netwerken!

Overal promoten
Nu gaan we verder dan de traditionele promotie.

15. 15. Link naar het uit eerdere publicaties

Relevant onderzoek maakt onze andere inhoud geloofwaardiger, maar alleen als het wordt geciteerd. We gaan dus terug om artikelen die we in het verleden hebben gepubliceerd te bekijken en ons af te vragen of er iets met ons nieuwe onderzoek te maken heeft. Dit omvat artikelen, blogberichten, white papers, casestudies en presentaties.

Voeg eventuele relevante grafieken toe aan de oudere inhoud, link naar het nieuwe onderzoek.

Je bent pas klaar met het promoten van iets nieuws als je er een link naar hebt gemaakt vanuit iets ouds.
16. 16. Beantwoord gerelateerde vragen over Quora
Als het onderzoek een vraag beantwoordt, is de vraag waarschijnlijk ergens op Quora. Als die er is, antwoord dan op de vraag met een samenvatting van het onderzoek.

Dit is effectiever dan je zou denken, omdat Quora zo goed op zoek is. Als de Quora-vraag in Google staat en je antwoord in Quora, dan staat je onderzoek opeens in Google.

Ook hier is het handig om een paar bondgenoten te hebben die ons antwoord een duwtje in de rug kunnen geven met een paar upvotes. Maar zelfs zonder dat, zal ons antwoord waarschijnlijk goed zijn. Quorans (mensen die Quora gebruiken) houden van origineel onderzoek.

17. 17. Syndicaat op LinkedIn en Medium

Nadat het onderzoek enkele weken live is geweest, kunnen we het bereik verbeteren door middel van basissyndicatie. Het is snel en effectief. We kopiëren en plakken het onderzoek eenvoudigweg in LinkedIn en Medium en publiceren het op die plaatsen opnieuw.

De “duplicate content penalty” is een mythe, dus maak je geen zorgen over een negatieve SEO-impact. Er is eigenlijk maar één nadeel: deze lezers staan niet op onze site. Dat betekent dat ze niet in onze Analytics staan en dat we niet de volledige voordelen van aandelen, links en abonnees krijgen.

We kunnen dit minimaliseren door een verkorte versie te syndiceren met een sterke call to action om onze website te bezoeken, waar ze een meer gedetailleerde versie en aanvullende inzichten zullen vinden.

18. 18. Afdrukken

Een geprinte versie kan worden gemaild, achtergelaten na vergaderingen, weggegeven bij evenementen of verkocht op Amazon. Als je iets in handen hebt, heeft het een hogere gepercipieerde waarde.

NextAfter doet geweldig onderzoek naar de optimalisatie van fondsenwerving. Ze houden ook een conferentie waar ze een aantal van hun beste onderzoeken presenteren, zowel op het podium als in print. Ik heb een exemplaar van Value Proposition Index Study mee naar huis genomen en het is zo goed dat mensen het uit mijn kantoor blijven stelen.

Als ze het niet terugsturen, raak ik van streek.

Gespecialiseerde Outreach

19. 19. Stuur het naar beïnvloeders, bloggers, redacteuren, auteurs en journalisten.

…maar alsjeblieft niet met massaal bereik en koude e-mails. Besteed tijd aan het vinden van mensen die oprecht geïnteresseerd zullen zijn. Ga met hen om op sociale media voordat je een link in hun inbox stopt.

Je weet dat je goed bezig bent met het bereiken van mensen, terwijl de meeste reacties zijn: “Ja, natuurlijk! Stuur het mee.”

20. 20. Ondersteunt het onderzoek iemands waardevoorstel? Stuur het naar hen!

Als een statistiek uit uw onderzoek iemands verkoopsboodschap ondersteunt, praten ze elke dag over uw onderzoek. Ze zullen je citeren in hun pitch decks. Ze zullen naar u linken vanaf hun homepage. Kijk eens naar deze voorbeelden:

Uw onderzoek laat zien hoe lang het duurt om een executive te werven … stuur het naar een aantal executive search bedrijven
Het onderzoek van uw website toont aan hoeveel waarde een nieuwe patio toevoegt aan een huis…stuur het naar een aantal terrasbouwers.
Uw onderzoek toont aan hoe weinig sleepbedrijven een adequate zakelijke verzekering hebben…stuur het naar enkele verzekeringsmaatschappijen.
Deze mensen zullen de maximale waarde uit uw gegevens halen, dus zij zijn de groep die het meest geneigd is om het van de daken te schreeuwen.

21. 21. Pitch to podcasts

Redacteuren en journalisten krijgen maar liefst 10 pitches per dag, volgens onderzoek van PointVisible. Het is moeilijk om door dat soort lawaai heen te breken.

Maar de meeste podcasters worden zelden gegooid. Ze moeten tijd besteden aan het vinden van mensen om te interviewen. Het is makkelijk om een beetje hulp te bieden.

Zoek een paar podcasts die onderwerpen behandelen die relevant zijn voor het onderzoek. Luister naar een aflevering of twee, laat ze dan een lijn vallen en bied aan om op de show te komen en te chatten. Ze kunnen blij zijn met het aanbod. Praat over het onderzoek en ze zullen waarschijnlijk een link naar het onderzoek leggen in de shownotities.

22. 22. Reik uit naar razzia’s

Bloggers die wekelijkse of maandelijkse roundups van artikelen schrijven zijn altijd op zoek naar goede inhoud om naar te linken. Maar wacht niet tot de laatste minuut om ze te vinden en zich uit te reiken. Plan vooruit. Begin met het opbouwen van een lijst van roundups en begin met het verbinden met hun curatoren.

Luister naar de vermeldingen
We hebben op een promotionele manier gepubliceerd. We hebben de wereld laten weten dat het hier is. Nu schakelen we over op een reactieve manier van luisteren, bedanken en versterken we de vermeldingen terwijl ze gebeuren.

23. Zet waarschuwingen op om elke vermelding te zien…

Zet een Talkwalker Alert op voor de titel, de onderzoeker en het merk. Nu krijg je wekelijks een e-mail met pershits en blogs. Het is een gratis tool en eenvoudig op te zetten. Een echte aanrader.

SEO tools hebben ook dit soort meldingen met een extra functie: ze laten zien of de vermelding een link was (of niet was). SEMrush heeft een Brand Monitor die vermeldingen en links bijhoudt. Erg handig voor de volgende stap…

24. 24. Zorg ervoor dat de vermelding van de link naar het origineel

Nu publicaties over het onderzoek beginnen te praten, is het mogelijk dat nieuwe vermeldingen teruggaan naar de persaandacht, in plaats van naar het origineel op onze site. Dat is mooi, maar die links helpen onze autoriteit en zoekrangschikking niet.

Wanneer iemand linkt naar de media-aandacht, moeten we hem bereiken en beleefd vragen om een link te plaatsen naar het onderzoek zelf. Laat ze weten waar ze de primaire bron kunnen vinden en waarom het het beste is om naar het origineel te linken.

25. 25. Maak contact met (en bedank) elke auteur die het onderzoek heeft behandeld.

Wees dankbaar. Ga naar buiten, maak contact met hen op LinkedIn en toon je dankbaarheid. Als je bent opgepikt door een grote publicatie, stuur dan een handgeschreven bedankbriefje.

Voor meer ideeën, lees 21 Things To Do After You Win Press Coverage.

Start ten slotte een lijst van de beïnvloeders die u hebben gedeeld, vermeld en gelinkt. Dit zijn waarschijnlijk toekomstige bondgenoten voor volgend jaar…

Herhaal het Onderzoek, Schaal de Promotie op.
Het herhalen van het onderzoek in het volgende jaar betekent twee keer zoveel werk. Maar dat onderzoek is meer dan twee keer zoveel waard omdat we nu de trends kunnen laten zien. En de promotie is makkelijker omdat je meer gegevens, meer links/autoriteit en meer relaties hebt.

26. 26. Hergebruik van de URL

Als het onderzoek geoptimaliseerd is om te rangschikken voor de statistiek-gerelateerde zin (zie #5) dan moeten we autoriteit blijven opbouwen op diezelfde URL. We zullen het op hetzelfde adres publiceren. We zullen dit adres altijd gebruiken voor updates van dit onderzoek. (voorbeeld: www.website.com/patio-value-statistics)

Elke keer als we dit promotieproces herhalen, trekt het meer links aan en is de kans groter dat het een rangorde bereikt. Ben je niet bekend met dit idee? Hier is een uitleg van Domain Authority.

27. 27. Archiveer het oude onderzoek

Wat te doen met de oude versie? Archiveer het op een andere pagina en link naar de laatste versie. Voorbeeld: www.website.com/patio-value-statistics-archive

28. 28. Deel en vermeld beïnvloeders die het origineel deelden

Wanneer we de bijgewerkte versie delen, vermelden we de beïnvloeders die de eerste versie deelden. Als we de vorige keer geen lijst van deze mensen hebben gemaakt, kunnen we ze vinden door de URL in BuzzSumo te plaatsen.

29. 29. Bereik de bloggers en journalisten die over het origineel schreven

Wanneer we de publicaties over de bijgewerkte versie bereiken, nemen we contact op met de schrijvers die de eerste versie hebben behandeld. Als we de vorige keer geen lijst van hen hebben gemaakt, kunnen we ze vinden door de URL in Moz Link Explorer te plaatsen.

Ooit gehoord van Morton Grodzins?
Waarschijnlijk niet. Ooit gehoord van een “kantelpunt” in de sociologie? Waarschijnlijk wel. Maar als dat idee je aan iemand deed denken, is het een ander persoon met de initialen M.G. …Malcolm Gladwell.

Grodzins bedacht de term in de jaren ’60 en niet veel mensen merkten het op. Gladwell schreef er 40 jaar later een boek over en verkocht 2,5 miljoen exemplaren. Malcolm Gladwell is een begrip, terwijl Morton Grodzins klinkt als een personage uit een Harry Potter boek.

Waarom kennen we Gladwell allemaal en Grodzins niet? Het verschil zit hem in de promotie. Dus laten we Gladwell gaan.

Het is niet de beste inhoud die wint. Het is de beste promotie-inhoud die wint.

Leave a comment



Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 5 reviews
powered by Google

Contact informatie

Mauritssingel 56, 2351 EG Leiderdorp

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status