Van teksten schrijven naar leads: hoe doet u dat?

Hoe kan ik hoog scoren? Hoe kan ik meer verkeer van Google krijgen? Waarom geef ik geen rang voor deze zin?
Honderden mensen hebben me deze vragen gesteld. Maar ze verliezen vaak hun geduld als ik begin te antwoorden. Ze hopen op een eenvoudig antwoord. Een snelle oplossing. Een geheime truc om hoog te scoren.
Als ik bij het deel over het schrijven kom, glazuur de ogen.
Er zijn eigenlijk maar twee stappen om een voor zoekopdrachten geoptimaliseerd artikel te maken:
Stap 1: Kies een sleutelzin die aan twee criteria voldoet: Je publiek zoekt het, en je hebt een kans om het te rangschikken.
Stap 2: Maak de beste pagina op het internet voor het onderwerp.
Het is die tweede stap die mensen moeilijk vinden.
Maar schrijven heeft invloed op de ranking. Kwaliteit is de ultieme factor die bepaalt welke pagina hoog scoort. Het is geen mysterie. Maar veel mensen begrijpen de specifieke verbanden niet. Er zijn er minstens vier.
Laten we de stippen verbinden tussen goed schrijven en hoge klasseringen.

1. Geweldig schrijven is gedetailleerd en compleet

En Google houdt van gedetailleerde artikelen. Hier is hoe de stippen zich verbinden van geweldig schrijven tot hoge rankings als geweldig schrijven zeer gedetailleerde artikelen betekent.
Geweldig schrijven is…
Gedetailleerd, grondig en compleet. Dus het is meestal…
Langer en meer kans op grote antwoorden op de vragen van de bezoekers, dus het heeft de neiging om…
Meer links aantrekken, wat betekent dat het de neiging heeft om…
Rang hoger in de zoekresultaten
Hier zijn de gegevens die de correlatie tussen lengte en links (en aandelen) laten zien op basis van een door Steve Rayson van Buzzsumo getrokken dataset.
Steve heeft meer onderzoek gedaan naar content marketing data dan wie dan ook die je ooit zult ontmoeten. Hij is een expert in het vinden van correlaties binnen statistische data en het verbinden van content-types met resultaten. Hij is een voorstander van gedetailleerde content die vragen beantwoordt.
“Selecteer uw vraag zorgvuldig. Zoek vragen waarop u het beste antwoord kunt geven en creëer vervolgens het meest gezaghebbende en uitgebreide antwoord dat u kunt geven. Dit betekent doorgaans inhoud in lange vorm. De gegevens laten zien dat de gemiddelde long-form content beter presteert. – Steve Rayson, Directeur, Buzzsumo
Volgens een andere studie is de gemiddelde hooggeplaatste pagina 1.500-2.000 woorden lang.

bron: CoSchedule

Actie: Hoe schrijf je meer gedetailleerde, volledige artikelen
Gebruik onderzoekstools om alle vragen te vinden die met uw onderwerp te maken hebben. Wij raden u aan de Public, Quora en Bloomberry te beantwoorden. Laat je onderwerp in een van deze tools vallen en je vindt een lijst met vragen die je in je artikel kunt beantwoorden.
Gerelateerd: Semantische SEO: Hoe de toekomst te beveiligen – bewijs van uw zoekresultaten

2. 2. Geweldig schrijven wordt meer gedeeld

En het delen van de resultaten is gecorreleerd met de ranglijst. Maar veel marketeers begrijpen het echte verband niet. Hier is hoe de stippen verbinden als geweldig schrijven meer aandeel-waardige artikelen betekent.
Geweldig schrijven is…
Meer kans om te worden gedeeld, waardoor het meer kans heeft om…
Gezien door bloggers, redacteuren en andere contentmakers, die mogelijk…
Links naar het artikel van andere websites, waardoor het artikel…
Rang hoger is de zoekresultaten
Hier zijn de gegevens: Ja, er is een correlatie tussen sociaal delen en rankings. Hoewel weinig SEO’s geloven in een causaal verband, is de toegenomen zichtbaarheid voor de makers van content onmiskenbaar.

bron: Cognitieve SEO

Vervolgens is hier het oorzakelijk verband. Het delen van de inhoud maakt de kans groter dat deze wordt gezien, bemind en gelinkt door andere makers van inhoud. Dat is de enige echte reden dat het delen leidt tot rankings. Dat is hoe sociale media SEO beïnvloeden.
Actie: Hoe u het delen van uw content kunt verhogen
Er is één manier om uw inhoud zichtbaar te maken voor mensen die het willen delen: neem ze op in het artikel. Het toevoegen van een bijdrage-citaat van iemand met een leuke, actieve sociale aanhang is een geweldige manier om te optimaliseren voor sociale …en dus te optimaliseren voor het zoeken.
Gerelateerd: 5 Manieren om samen te werken in Content Marketing

3. 3. Geweldig schrijven wordt meer geklikt in de zoekresultaten

Een slimme, overtuigende kop zal meer klikken winnen dan een saaie kop. Iedereen weet dat. Maar niet iedereen krijgt het verband tussen die clicks en hoge klasseringen. Hier is hoe de stippen het verband leggen tussen grote krantenkoppen en hoge klasseringen.
Geweldig schrijven heeft…
Dwingende krantenkoppen. Als die krantenkop het titelplaatje is…
De titel verschijnt als link in de zoekresultaten. Als op die titel wordt geklikt, stuurt hij…
Sterke gebruikersinteractiesignalen naar Google, dus de volgende keer zal het…
Rang hoger in de zoekresultaten
Waarschijnlijk heeft Larry Kim hier meer tijd aan besteed dan wie dan ook. En hij heeft sterke verbanden gevonden tussen clickthrough rates en rankings, ondanks het feit dat Google ontkent dit te gebruiken als een rangschikkingsfactor.

CTR

“Gemiddeld genomen heeft het verslaan van de verwachte CTR voor een bepaalde organische positie met 3% een 1-spot stijging in de organische ranglijst opgeleverd. Ze spelen ook een rol in de selectie van de featured snippets. “Larry Kim, oprichter van Wordstream en CEO van Mobile Monkey…

Actie: Hoe kunt u uw doorkliksnelheid verhogen
Ze scannen de zoekresultaten. Kunnen hun aandacht trekken door onverwachte woorden te gebruiken, vooral die bewezen, geheime, eersteklas woorden. Gebruik woorden die premium, instant en groots zijn.

Nummers kunnen u ook helpen om op te vallen. Nu doen ze een snelle kosten-batenberekening in hun hoofd. Is het de klik waard? Geef de voordelen aan. Wees nuttig en specifiek.

Gerelateerd: Hoe schrijf je een Headline die niet genegeerd wordt: De 7-punten-checklist

4. 4. Geweldig schrijven krijgt langere bezoeken

Net als de doorkliksnelheid is de tijd op de pagina een gebruikersinteractiesignaal. Wanneer een bezoeker uit een zoekopdracht komt, wordt de tijd op de pagina verblijftijd genoemd. Zo werkt het:

Een bezoeker ziet je op een zoekresultatenpagina. Ze klikken. Zijn ze kortstondig op de pagina? Google concludeert dat de kwaliteit laag is. Of een lange tijd op de pagina? Google vindt dat je een geweldige pagina hebt.

Dwell time is het verschil tussen de lange klik en de korte klik (aka, pogo-sticking). En het heeft alles te maken met kwaliteit en rankings.

Hier is hoe de punten met elkaar in verbinding staan als goed schrijven betekent dat je langer moet blijven:

Geweldig schrijven is…
Boeiend voor bezoekers, dat is…
Meer kans om bezoekers langer te houden, het sturen van een…
Sterk gebruikersinteractiesignaal naar Google, dus de volgende keer zal het…
Rang hoger in de zoekresultaten
Actie: Verhoog de tijd die bezoekers aan uw pagina’s besteden
Vertraag de scanners en laat ze over de pagina lopen. Gebruik elementen met stopkracht, zoals afbeeldingen en video. Laat je lezers vooral nooit tegen een muur van tekst aanlopen. Lange paragrafen zijn dodelijk voor verblijfstijd. Gebruik korte alinea’s, subrubrieken, meerdere afbeeldingen, kogels, bouten en interne links.

Gerelateerd: Web Content Checklist: 21 Manieren om betere inhoud te publiceren

Het komt er op neer: Maak de beste pagina op het internet voor uw onderwerp
Het is de beste tip, maar het is het moeilijkst te volgen. Google is echt gewoon een top 10 lijst voor elk onderwerp dat je je kunt voorstellen. Dus vraag jezelf af, heb je een van de top 10 pagina’s over je onderwerp gemaakt?

Nu weet je specifiek hoe geweldig schrijven leidt tot geweldige rankings. Het is geen mysterie.

Google heeft meer dan 2000+ wiskunde doctoraten in het personeel. Ik neem aan dat ze slimmer zijn dan ik. Ik wil ze in mijn team, dus hier is hoe ik denk over SEO:

Als je de beste pagina op het internet hebt gemaakt voor je onderwerp
…er zijn 2000 Math PhD’s die je proberen te helpen…
Als u niet de beste pagina op het internet hebt gemaakt voor uw onderwerp
…er zijn 2000 Math PhD’s die je proberen te stoppen…
Schrijf iets groots en de zoekmachines staan aan jouw kant.

Leave a comment


Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 5 reviews
powered by Google

Contact informatie

Mauritssingel 56, 2351 EG Leiderdorp

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status