Blog Categorieën

Website bezoekers aantal verhogen

Ze zijn zeldzaam. Er zijn er maar weinig die bestaan in de marketingwereld. Dit zijn de marketingtactieken die zowel het verkeer als de conversies beïnvloeden.

De twee belangrijkste getallen in digitale marketing zijn verkeer en conversie. Vermenigvuldig het eerste getal met het tweede en u krijgt leads, sales, abonnees of wat voor succes dan ook voor u betekent.

Verkeer x Conversiepercentage = Succes
Alles wat we doen in digitaal – elke actie die we ondernemen op het gebied van marketing of webdesign – moet leiden tot meer verkeer of een betere conversie … of waarom?

Elke actie moet invloed hebben op een van deze getallen. Maar er zijn maar een paar acties die allebei effect hebben. Laten we eens kijken naar die zeldzame juweeltjes die de cijfers aan beide kanten van de vergelijking kunnen verhogen.

1. 1. Voeg de sleutelhanger-gefocuste getuigenissen toe

Ons eerste juweel met een dubbel doel is de website testimonial, en het is iets dat gemakkelijk moet kunnen worden toegevoegd aan elke pagina, recht in het lichaam van de inhoud.

Hoe getuigenissen invloed hebben op de omzettingsgraad
Getuigenissen vergroten het vertrouwen, wat de conversiepercentages verhoogt. Ze zijn een sociaal bewijs. Ze zijn het bewijs dat je doet wat je zegt dat je doet. Zonder hen is uw website gevuld met ongefundeerde claims.

Om de impact van uw getuigenissen op uw omzettingsgraad te maximaliseren…

Voeg foto’s, namen, functietitels en bedrijfslogo’s toe. Dit maakt ze persoonlijker, reëler en geloofwaardiger.
Houd ze kort en zet het meest impactvolle deel van de verklaring vooraan in de getuigenis.
Hoe getuigenissen het verkeer beïnvloeden
Tekst is zichtbaar voor zoekmachines. Elke tekst. Dat geldt ook voor tekst in getuigenissen. Dus als die gelukkige blurb die uw klant u gaf, een sleutelzin bevat, kan het uw rankings helpen.

Om de impact van getuigenissen op uw verkeer te maximaliseren…

Zorg ervoor dat in de getuigenis de doelzin (of een variant daarvan) ergens in de tekst staat.
Neem veel getuigenissen op. Pagina’s met veel kopij hebben de neiging om goed te presteren in het zoeken.

Hier is een volledige gids voor websitegetuigenissen met voorbeelden.

2. 2. Gebruik beschrijvende navigatielabels in uw koptekst

Onze volgende combo-tactiek is de architectuur van de website zelf. Uw header-navigatie wordt beheerd binnen uw contentmanagementsysteem (het moet eenvoudig te wijzigen zijn). Een kleine verandering kan een groot verschil maken.

Hoe header navigatie het verkeer beïnvloedt
De labels in uw website-navigatie geven de relevantie van de pagina’s op de website aan. Navigatielabels zijn een factor in de ranking van de zoekmachines. Slechte website-navigatie is een van de meest voorkomende SEO-fouten.

Om de impact van uw navigatie op uw verkeer te maximaliseren…

Wees specifiek. Navigatie-items zoals “producten” of “diensten” duiden niet op relevantie voor zoekmachines. Noem in plaats daarvan de categorie van producten of de soorten diensten indien mogelijk.
Vermijd te veel items in uw navigatie (inclusief drop-down menu’s, indien mogelijk). Als de navigatie op het hoogste niveau naar 100 verschillende pagina’s linkt, dan wordt de autoriteit die van de startpagina naar elke binnenpagina gaat door 100 gedeeld.
Zinvol? Zo niet, bekijk dan deze animatie over hoe links in Google werken. Tonnen top-level navigatie-items verminderen de kans dat interieurpagina’s worden gerangschikt.

Hoe header navigatie de conversie beïnvloedt
Het is een van de meest prominente elementen op elke pagina. De ogen van de bezoekers bewegen zich vrijwel direct naar de navigatie. Als de navigatie snel communiceert, zal de bezoeker zich met de site bezighouden, waardoor de kans toeneemt dat hij dieper graaft en zich uiteindelijk converteert. Bezoekers die niet snel zien wat ze zoeken, hebben meer kans om te stuiteren.

Om de impact van uw navigatie op uw conversie te maximaliseren…

Wees ook hier weer specifiek in uw navigatielabels. Help de bezoeker om te vinden waar hij voor kwam. Maak elke klik voorspelbaar, zodat ze weten hoe ze de dingen snel kunnen vinden.
Volg de verwachte normen. Zet de contactgegevens rechtsboven. Als u een zoekbalk hebt, zet deze dan in de koptekst. Verplaats social media-iconen naar de voettekst. Dit zijn drie manieren om uw koptekst op één lijn te brengen met de conventies en standaarden voor webdesign, waardoor de wrijving wordt verminderd en het aantal conversies wordt verhoogd.

3. 3. Bouw de voettekst van uw website op

Net als de header kan een geweldige website footer invloed hebben op de zoekresultaten en de conversiepercentages. Als u geen high-performance footer op uw site hebt, kan het een beetje ontwerp en programmering vergen om dit te verhelpen. Maar het is de moeite waard als het invloed heeft op onze twee belangrijkste statistieken.

Hoe website footers het verkeer beïnvloeden
Het is waar dat items in de voettekst minder vaak aangeven waar de pagina over gaat, dus Google hecht minder belang aan voetteksten en links. Maar het is nog steeds een plek om zoekvriendelijke kopieën en links op te nemen.

Om de impact van uw footer op uw verkeer te maximaliseren…

Voeg een zin of twee toe over wat voor zaken u doet, of voeg zelfs een korte paragraaf toe. Gebruik de primaire sleutelzin van uw homepage.
Voeg een mini-navigatiebalk toe met een link naar uw top vijf of zes product- of servicepagina’s. Gebruik de trefwoorden als de anchor-tekst van deze links. Deze hoeven niet identiek te zijn aan uw hoofdnavigatie.
Hoe website footers invloed hebben op de conversiepercentages
Uw website footer is “globaal”, wat betekent dat het op elke pagina verschijnt. Voeg iets toe in de footer en het verschijnt overal. Dus een oproep tot actie hier (meestal contact opnemen of abonneren) zal er zijn voor elke bezoeker als ze vallen en raken de onderkant van een pagina.
Om de impact van uw footer op uw conversie te maximaliseren…
Zet een “Contact” knop of bel naar actie, samen met uw telefoonnummer en adres ergens in uw voettekst. Gebruik kleur om dit het meest visueel prominente element te maken. Opmerking: E-maillinks tellen niet mee. Zet nooit een e-mail link op uw website.
Als u aan content marketing doet, is hier nog een goede plek om bezoekers zich te laten abonneren. Maar ga verder dan de basis “Schrijf je in voor onze nieuwsbrief”. Elke e-mailinschrijvingsbox moet de drie P’s van een goed inschrijvingsformulier hebben: bekendheid, belofte en bewijs.

4. 4. Link zorgvuldig tussen uw pagina’s

Deze kleine schakels kunnen een groot verschil maken. Interne links zijn snel, gemakkelijk en vrij te maken, en ze kunnen invloed hebben op onze beide grote getallen:
Hoe interne koppelingen het verkeer beïnvloeden
Stel dat je Google probeert te overtuigen dat je de beste pagina op het internet hebt gemaakt over een onderwerp, zoals egelverzorgingstips. Als dit echt de beste pagina over dat onderwerp is, dan moet er ergens op het internet ten minste één link naar staan met ‘egelverzorgingstips’ in de tekst van de link, toch?
Ja, het lijkt wel degelijk van belang te zijn. Zoals een SEO zou zeggen “exacte en gedeeltelijk overeenstemmende ankertekst in backlink profielen correleert wel met hoge rankings”. Hier is het bewijs:
Beeldbron
Het probleem is dat het moeilijk is om iemand te laten linken met die zin als de exacte tekst van de link. Het is gewoon niet zo waarschijnlijk. De oplossing? Link naar jezelf. Link tussen pagina’s op je eigen site.

Om de impact van interne linking op uw verkeer te maximaliseren…

Zodra u een pagina publiceert die zich richt op een zinsdeel, vindt u ten minste één andere pagina op uw site die verwijst naar het onderwerp en voegt u een link toe naar de nieuwe pagina met de doelzin als tekst in de link.
Voor een sterker SEO-voordeel kunt u het rapport “Top Pages” in Link Explorer gebruiken om te vinden welke van uw pagina’s de hoogste autoriteit heeft en het grootste SEO-voordeel kan behalen. Zoek dan de pagina’s die het meeste voordeel kunnen opleveren, dit zijn de pagina’s die al bijna hoog scoren volgens het “Query’s” rapport in Analytics. Link van de pagina met de hoogste autoriteit naar de pagina met de hoogste score!
Hoe interne links de conversiepercentages beïnvloeden
De belangrijkste reden om links toe te voegen is het verplaatsen van bezoekers door uw website. Nodig ze uit om dieper te gaan. Uiteindelijk willen we de bezoekers begeleiden naar de gewenste acties, de conversies.

Om de impact van interne linking op uw conversie te maximaliseren…

Heb je een ecommerce site met een paar producten die goed verkopen? Link ernaar in de beschrijvingen van andere producten. Heb je een lead gen site met pagina’s die goed converteren? Link naar hen in de bodytekst van andere pagina’s.
Voor content marketeers, controleer uw “Reverse Goal Path” in Analytics om te zien welke van uw blogberichten het meest waarschijnlijk is om bezoekers om te zetten in abonnees. Link naar deze hoogconverterende berichten van uw hoogste verkeersberichten.
“Als uw website de muizenval is, is de inhoud de kaas.” – Barry Feldman, Feldman Creative
Verbind uw beste kaas (high traffic-pagina’s) met uw beste muizenvallen (high converting-pagina’s) via interne links.
Acties die u vandaag kunt ondernemen. Effecten die zich jarenlang vermenigvuldigen.
Dit zijn geen normale verbeteringen. Deze items hebben hier een impact die zich vermenigvuldigt, waardoor de voordelen toenemen.
Stel je voor dat een website met 10.000 bezoekers een lift van 10%, 25% of 50% krijgt in zowel verkeer als conversies en een conversiepercentage van 1%. De impact vermenigvuldigt zich:
Ja, er kunnen andere acties zijn die zowel het verkeer als de conversies beïnvloeden, zoals e-mailmarketingcampagnes of het herontwerpen van uw website. Maar die zijn niet zo eenvoudig.
Met een beetje hulp kunt u elk van de hier genoemde items in één dag doen.
Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 7 reviews
powered by Google

Contact informatie

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM Den Haag

info@albagora.nl

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status