Zoekwoorden targetten: hoe doet u dat?

Je hebt een idee. Je doet snel wat trefwoordonderzoek voordat je erin springt…en je vindt snel een aantal verwante zinnen. Plotseling vraag je jezelf af:

Moet ik twee pagina’s schrijven die gericht zijn op twee zinnen? Of moet ik één pagina schrijven die op beide gericht is?

Er is een snelle manier om die vraag te beantwoorden. Het zal u laten zien of de twee zinnen eigenlijk twee verschillende onderwerpen zijn of gewoon verschillende invalshoeken op hetzelfde onderwerp. Ons doel is om deze vraag te beantwoorden…

Beschouwt Google deze als twee afzonderlijke onderwerpen?

Dit is een belangrijke vraag bij het onderzoeken van blogsleutelzinnen, maar ook voor onze verkoopgerichte product- en dienstenpagina’s. Keyword targeting is cruciaal voor beide soorten pagina’s en bezoekers die we allemaal op onze websites hebben.

Onderwerpen vs. Zinnen
Om het antwoord te vinden, zoek naar beide zinnen en kijk goed naar de resultaten. Is er veel overlap? Hier is een voorbeeld van twee zoekresultatenpagina’s voor twee afzonderlijke zinnen.

Sleutelzin één: dekwaarde
Sleutelzin twee: hoeveel waarde voegt een dek toe

In dit voorbeeld zie je dat de twee veel van dezelfde resultaten hebben. Dit is een sterk bewijs dat ze echt hetzelfde onderwerp zijn. Een pagina kan zich richten op beide zinnen.

Een andere aanwijzing: zoek naar de vetgedrukte tekst binnen de zoekresultaten als u zoekt. Google versterkt de zin die u zoekt, waardoor de zoekresultaten gemakkelijker te scannen zijn. Maar ze zijn ook vetgedrukt in nauw verwante grammaticale vormen en synoniemen.

Wanneer u woorden van uw twee mogelijke zinnen vetgedrukt ziet in de zoekresultaten voor een van beide, zijn ze echt hetzelfde onderwerp. Eén pagina kan zich richten op beide zinnen.

Beslissingstijd

Je kunt hier niet op het hek zitten. Je hebt of één of twee pagina’s. Hier zijn je beslissingscriteria:

Als er veel overlap is in de zoekresultaten, zijn de twee sleutelzinnen echt één onderwerp. Schrijf één pagina die beide zinnen gebruikt.
Als er weinig overlap is in de zoekresultaten, zijn de twee zinnen twee afzonderlijke onderwerpen. Schrijf twee pagina’s en richt je op elke zin afzonderlijk.
Hier is ons beslissingspad:

Nu ben je klaar om actie te ondernemen.

Hier zijn de drie basisstappen voor het maken van uw zoekmachine optimalisatie pagina(‘s):

Bevestig dat u voldoende Domain Authority heeft om te rangschikken voor de doelzin(nen).
Maak de beste pagina op het internet aan voor uw onderwerp.
Geef de relevantie aan met behulp van basis SEO best practices.
Hoe beslist Google of het één of twee onderwerpen zijn?
Elke zoekmachine resultaten pagina (SERP) wordt mede bepaald door welke zinnen men in het verleden heeft gezocht. Google kijkt naar het gedrag van zoekers (de zogenaamde “user interaction signals”) om te bepalen of de resultaten relevant zijn. Hier is hoe het werkt:

Google gaat ervan uit dat de zoekresultaten relevant zijn als een persoon naar een zin zoekt, de resultaten ziet, doorklikt naar een website en op die site blijft zonder meteen terug te klikken naar de zoekresultaten.
Google gaat ervan uit dat de zoekresultaten niet relevant zijn als een persoon naar een zin zoekt, niet op een van de resultaten klikt en direct naar een andere zin zoekt. In dit geval zal Google verschillende zoekresultaten aanbieden op basis van de nieuwe sleutelzin.
De vraag “is dit twee aparte onderwerpen?” is dus echt gebaseerd op de signalen die door zoekers uit het verleden naar Google zijn gestuurd. Google luistert naar wat we allemaal doen in alle zoekresultaten. Heeft het zin?

Drie veelgebruikte sleutelzinnen gericht op vragen
Hier zijn vragen die onze klanten en vrienden ons vaak stellen over keyphrase targeting, meerdere zinnen en meerdere pagina’s.

1. 1. Hoe kan ik twee zinnen op één pagina targeten?

De sleutel is om te schrijven over het onderwerp, niet alleen een specifieke zin. Wanneer u een onderwerp breder behandelt, richt u zich natuurlijk op veel van de zinnen die betrekking hebben op dat onderwerp. Als dit lukt, zal de pagina een rangorde van vele zinnen bevatten, die allemaal gerelateerd zijn aan uw onderwerp.

Hier is een screenshot van de Analytics voor een ander bericht op dit blog. U kunt zien dat deze ene pagina voor duizenden zinnen staat. Het is heel gebruikelijk.

Vraag je je af waar je pagina voor staat? Hier is hoe je erachter komt: Waarvoor sta ik op de ranglijst?

Om een onderwerp (en meerdere zinnen) aan te snijden, gebruik je de stap-voor-stap instructies die we hebben geschreven voor semantische SEO. Dit is super belangrijk voor moderne SEO.

Maar uiteindelijk moet je nog steeds een primaire zin kiezen voor je title-tag, metabeschrijving en koptekst. Soms kun je een secundaire zin in dezelfde plaatsen werken. We hebben tips gedeeld voor het opnemen van secundaire sleutelzinnen op de website van Bruce Clay.

2. Mijn pagina is al gerangschikt voor sleutelzin X.

Maar ik wil een andere pagina voor die zin. Kan ik in plaats daarvan een andere pagina op mijn site krijgen om te rangschikken?
Dit is moeilijk. Je bent al aan het rangschikken omdat Google die URL als relevant voor de zin ziet.

Als een URL al voor een zin staat, probeer dan niet om Google’s mening te veranderen. Als u wilt dat die bezoekers naar een andere pagina gaan, promoot dan de tweede pagina met behulp van interne links.

3. 3. Mijn pagina gaat echt over onderwerp X

, maar kan ik hem laten rangschikken voor onderwerp Y?
Nee.

Dat zou een verraad zijn aan de bedoeling van de bezoekers. Dat is spam. Dit is het tegenovergestelde van wat bezoekers willen en wat Google wil. Als je deze vraag stelt, zit je op het verkeerde spoor.

De mentaliteit van een zoekmachine…
Als je eenmaal door dit denken bent gegaan, ben je in de juiste mindset voor zoekmachine optimalisatie. Je hebt je dit gerealiseerd:

“Elk onderwerp is een wedstrijd. Elke pagina is een concurrent. ”

En nu weet je of die doelsleutelzin één of twee onderwerpen aangeeft. Als je eenmaal hebt besloten waar je over schrijft, ga dan de beste pagina op het internet maken voor dat onderwerp.

Leave a comment


Tekstbureau Albagora logo footer

Content marketing

Tekstbureau Albagora
5.0
Based on 5 reviews
powered by Google

Contact informatie

Mauritssingel 56, 2351 EG Leiderdorp

maandag   24 uur geopend
dinsdag     24 uur geopend
woensdag  24 uur geopend
donderdag 24 uur geopend
vrijdag       24 uur geopend
zaterdag    24 uur geopend
zondag      24 uur geopend

Copyright 2020 Albagora ©  Alle rechten voorbehouden

DMCA.com Protection Status